Ismét lambdaszondát kellett cserélni, a felső kettőből az egyik elhasalt. 2 éves volt. Alig ment pár km-t mivel nagyon ritkán vesszük elő a garázsből az "öreglányt".
Utána le is vizsgázott csont nélkül.
km: 176 246
4 hónap telt el az előző bejegyzésem óta. Igazából azért nem írtam semmit, met csak tankolni és takarítani kell. :) Na jó 2 hónapja kapott új féket hátra, TRW került be. Pikk-pakk megvolt a cseere itthon. Még mindig nagy a szerelem. :)
Tegnap levizsgázott szépen. Csont nélkül 17 évesen. Kézifékkötelet kellett előtte cserélni mert lógott. Soha semmi gondja nem volt a vizsgák során(12 éve van a családban). Ez volt az első, hogy előtte valamihez hozzá kellett nyúlni. Ennél nagyobb baja soha ne legyen. :) És jövőre már nagykorú lesz a drága. :)
Meghalt a katalizátor utáni lambda szonda. Gyári új Bosch-t kapott helyette.
Pár 159 típushiba amit már megoldottam mióta nálam van:
1. Rugótörés - Kicserélve 2016-ban
2. Kipuff leömlő deformáció - síkba húzva, tőcsavarok kicserélve srapabíróbb darabokra 2017
3. Generátor csere (2x is mert először bontott került be, az 2 évet bírt) - 2015 és 2017(Új Denso)
4. Szervóolaj tartály szűrő széthullás - kicserélve gyári újra 2017
Pár dolog ami nem típushiba:
Klímakompresszor csere (tengely megadta magát)
Klímacső csere
Komplett vezérlés csere, olaj + szűrők már 2x ezidáig
2db parkoló szenzor
Jobb oldali alsó lengőkar
Akku csere
Komplett hátsó fék csere
Első betétek cseréje (lassan esedékes lesz itt is a komplett csere)
Xenon égők cseréje
És nem utolsó sorban Autom. váltóban olajcsere
Nem merem összeadni a költségeket. :D
Kezdődött úgy, hogy a 2éve beszerelt (olaszautóbontós) generátor elhalálozott. Denso került be a helyére (új). Ha már megbontjuk cseréljük ki a kipuff leömlő csavarokat is. 2 már törött volt. Leömlőt síkba húzták, 1,5mm-volt benne. Csavarokat kicseréltük hőállóra, kapott új tömítést. Talán egy jó darabig semmi gond nem lesz vele. :) Ja és kényszerből egy egyedileg gyártott olajhűtőt mert szerelés közben elhalálozott az is. :D
Update: Időközben visszakerült a gyári olajhűtő. Nem bizonyult jó megoldásnak az előző ami bekerült.
Az elmúlt hetek sarkvidéki időjárása szépen megölte az akksit a gépben. Számítottam rá hogy gond lehet, mivel csillaggarázsban áll az autó. Varta Sylver Dynamic volt benne, nálam 2 évet...előző tulajnál ki tudja mennyit. Exide Premium 77Ah kerül holnap a helyére.
Meguntam az állandó CD írásokat, ezért elgondolkodtam a fejegység cserén. Viszont nem szívesen bontottam volna meg egy nem gyári cuccal a középkonzol összhangját. Véletlenül láttam meg Facebookon egy hirdetést...Yatour 10e-ért...gyorsan lecsaptam rá.
Tegnap megérkezett, be is szereltem. Tökéletesen teszi a dolgát.
Csont nélkül átment. Majd a bal alsó lengőkar lesz nemsokára cserés.
Felkerültek a téli gumik a frissen fényezett Enzo R felnikre. Szerintem jól áll ez a szín a szörnynek. :)