Tagok >> SD >> Giulia Super >> Blog
- Típus:Giulia Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Rosso mi más:)
Már régóta sasolom mintha lenne valami az ajtón... De megnéztem a fényezés nem sérült, a csík letörölhető, de nem bántottam, minek tenném, ha dörgölöm csak rosszabbat tennék..
De azért mégis mindig megnézem, apróbb karcokat be tudok a szlalom pályás bójáknak.. de azért hogy 40-50cm hosszú csíkot hol szedtem össze??? Én biztos nem mentem még bokornak sem..
Mosáskor látszik igazából csak a víz vagy a hab ahogy folyik le rajta kirajzolódik..
vettem átlátszó öngyógyuló ragasztószalagokat, a küszöbök védelmére, ezeket rettenetes küzdelmek árán felhelyeztem... sok próbálkozás, 15m ragasztót bohóckodtam el, és nem is lett tökéletes:))) De ha belegondolok mennyiért vállalná ezt bárki, és az elvesztegetett időt nem számítom,akkor egy próbát megért:))
Aztán meglett ugye a tetőcsomagtartó, meg rákerült a tetőbox, próbakör is lett.. Kicsit hangos, nem süvít hanem inkább egy folyamatos repülő alapzaj keletkezik, ez majd hosszabb útnál kiderül zavaró-e.
Óriási marketinget kapott a jó előre eltervezetett projektem Magyarósi Csaba megénekelte hogy az úrvezetők Giuliát vesznek nem SUV-ot:))) Egyetértek:)
Azóta a tetőboxom ciki kiegészítő helyett tuning alkatrész lett:D:D:D
Jártam vele 3 napig a városban megbámulták:D:D:D
Ez a projekt sem két nap volt:) Halogattam vagy 3 hónapot, majd végre megvettem és 1 hónap mire beszereltem a fix kábelt.. De most már kapott egy saját aljzatot is, klikk és töltődik:)
Hardy tanácsa alapján tényleg oda lehet zárni a csomagtartó tetővel, nem szorítja nagyon, és egy rongyot is ráhajtok hogy nehogy elfeledjem, be van dugva:D
Giulia a jövőbe tekint, töltőre dugva várja a holnapot, mint egy villanyautó:)))
Villanyautó kerekeken, de igaz és klasszikus értékek alapján dobog a szíve:)))
Gondoltuk hogy megnézzük a mátrai sípályát, egy kis gyerek csúszkáltatás okán.
Reggel (délben) sikerült is elindulni:D ez teljesen normális, mondtam hogy induljunk korán :D
Gondoltam veszek matricát is… ja megint ez a nyomoronc rendszer ami 3 féle kódot kér:D hagyjuk... akkor régi 3-ason, 60km nem vész, utána meg 21-es út, az már szinte pálya :P
Fel is értünk 13 óra környékén, vagy volt az már 14 is.. beállok a jeges parkolóhelyre, közben azt méregetem, jó.. jobbra egy igényesebb volvo ez nem fogja rámnyitni:D balra messze:)
Jé a Giu orra meg a hóban ül.. dejó hogy nem farral álltam be:D mert akkor ki nem jövök:D
Annyi szépseghiba volt, hogy a mi lécünk a megrendelt de még meg nem érkezett csomagtartó híján nem fért be, de 3 ilyen töpöltyű mellé jobb is ha talpon vagyunk.. :D
Mikor a jegyeket megvettem (ugye 3 óráról beszélünk összesen … többet amúgy sem bírnámak a gyerekek:D) horror árak, léc bérlés stb.. ok legalább van hó..
Látok egy VW buszt, pakolnak a központi parkolórészben:)) megkérdezem esetleg indul-e mert ha igen akkor lejönnék a helyére ;)
Mondja, ja mekkora autóval? :D Nem teljesen értettem, ennél nagyobb biztos nem lesz:D De mondom azzal a kis pirossal, amivel az előbb benéztem:) Erre felcsillan a szeme, hogy ő is márkahű:) Lehet Alfás volt? Mondom igen az a Giulia;) Erre kérdezi, na milyen? Csak egyszerűen tudtam neki válaszolni hogy: ÁLOM :) kérdezi: a kétliteres mondom Igen;) hoppáka tényleg tudja mit lát ;) A többit meg érti a fülig érő számból:)
Nagyon rendes volr megvárta míg leérkezek addig foglalta a helyet;) Na ez már valami!;)
Utána ufo-ként megérkezve a sárszínű toyoták és egyterűk közé, ekezdünk gyerekre sílécet csatolni ;D És a csomagtartóból egy szánkó is előkerült :D
Na itt volt pár értetlen pillantás:D Délután 2-kor csatolunk kényelmesen :D
Kezdem megszokni hogy látványosság vagyunk:))))))
A gyerekek 3 óra alatt kisebb nyafogások árán egyedül kanyarogtak a pályán. Még a két éves Dórinak is jutott próbára egy pár kölcsön léc a nővérétől, neki a felvonó szőnyeg tetszett a legjobban:)
Ésss igen 3 gyerekkel Giuliával elvagyunk, nem kötelezö suv-ot venni :))) Jó azt a pár évet ki kell bírni míg a brutál méretű gyerekszék kell :D Nekem 8 ilyen évem volt, elég is volt köszönöm szépen:P
Bevallom attól kicsit zavarvan vagyok hogy ujabb árazás szerint 20-30m-ós autónak is nézhetik. Na de ezt csak kibírjuk valahogy :) Elvégre tudtam, hogy irigység ugyan úgy lesz a reakciók közt mint rajongás, ez természetes… A meglepetés hogy honnan jön:D
Tudom sovány érv egy tűzpiros alfával, hogy én nem akarok feltűnősködni, így már nem kell akarni :D:D:D
Fogyasztás sok helybenjáratással, néha egy-egy intenzívebb gyorsítással 8,6L lett.
Hazafele meg elkepott minket az aktuális iskolai has vírus.. igy több megállás árokparton és egyéb murizás fokozta a bulihangulatot ...
Na a kis Dórink hazáig bírta majdnem… Csodával határos módon az autó övén kívül minden megúszta:))))
Gyerekülés az off:D
Övet mosni meg tudok… a lényeg hogy, nem visszaengedni, hanem maxra kihúzni, megcsipeszelni, és beáztatni, így is történt, megint mint az új :P
Szóval dicstelen befejezéssel,
Iszunk hányunk buli lett na:D én ittam (csak otthon), ők hánytak ;D
De nagyon Rock&Roll volt a nap:D
Reggel kitakarítom, estére áhhh hagyjuk:p
Plusz az idegroham kerülgetett mikor a lemenö nap fényeben karcolást véltem (mára ellenőriztem nincs) felfedezni az első lökösön… lehet hogy csak a kosz.. de hogy??? Ki hol???? Meg most már van egy a hátsó ajtó belsö küszöbön is.. sáros csizmák rulez….ááá veszek foliát…
De pofátlanul, baromi jól néztünk ki a parkolóban na!;)
A gyerekek valami síelés szerű dolgot szimuláltak:)
A többi meg csak egy átlagos családos nap:D
Jellemépítő órákon vagyunk túl.. akik résztvettek az idei 7. AlfaAmore vezetéstechnikai tréningen.
Ha az ember felegyenesedik a számítógép mögül, felveszi a kis cipőjét és benyomja tövig a gázpedált és szembe kerül a fizika kérlelhetetlenségével, akkor rájön... milyen kis kényelmes és elszigetelt világban éljük mindennapjainkat:)))
De a dramatikus felütés után akkor vissza a realitáshoz:D:D:D
A nap két mélypontja:
1. reggel a Google földúton vitt a hungaroringhez, a frissen mosott autóval.. no comment:D
2. a nap végén kb. 5 óra versenykörülmények közt vezetés és kólán élés után az utolsó szlalomkörben beszólt asszony az anyósülésből hogy hagyjam már úgy sem lesz jó a kör és ne tegyem tönkre az autót:D "bébi... egész nap keresztben autózunk, miért is most menne tönkre???" na ezt nem így mondtam:D:D:D:D fáradt is voltam és utólag elnézést is kértem:PPPP
Magaslatok ebből viszont sok volt:))) nem számozom:)))
- Reggel megérkezünk Alfák sorakoznak a prakolóban kelő nap színes ég, napsütés és vezetnek be minket a versenypálya kiszolgáló útjain, mint bármelyik szimulátorban, csak ez igazi! WOW
- Felsorakozunk a gyönyörű autókkal és elindul a regisztráció, a csapatok kiosztása, indul a buli, megfogadtam magamban a asszony is megcsinálja a rántópadon a korrigálást kap valami relikviát az amore shop-ból, spoiler, egy QV kulcstartót kapott, most gyűjthetek hozzá autóra neki:P őő akarom mondani megkapja ezt és majd én... ő akarom mondani.. na ezt majd meglájuk :D:D:D kap egy elektromost :D:D:D
- szóval dupla sofőr módban nyomtuk, én arra számítottam hogy egy pár próbálkozás után feladja és majd végig vezethetem a napot, de nem ezt történt:))) Nagy hála a szervezőknek hogy előre engedtek minket így az autó kétszer annyit ment, de mindketten kipróbálhattuk a gyakorlatokat. 40db ülés átállítás, ki be szállás már tornagyakorlatnak sem rossz:D
- és ekkor jöttek a csodák, feleségem kiegyenesítette a rántópadon:))) és utána többször is megcsinálta:))) annyi előnyt adtam neki mert nagyon keveset vezet, hogy a hungaroringre is ő hozta az autót, amíg a földútra nem terelt a gugli, ott átvettem inkább :D
- rettentő kezes a Giulia, olyan sebességeket tud értő kezekben hogy valami csoda..!! Jó ezt nem magamra értem én az élvezetet maximalizáltam, és oldalra fele haladtam sokat, néha első, néha hátsó, néha pedig mind négy kerékkel radírozva:D:D:D ezért jöttünk nem?:D
- körpálya, óriási élmény hogy gyorsítasz, és közben hallod az elismerő szavakat a fülkéből hogy látjátok ez az autó semlegesen viselkedik a kanyarokban és négykerékkel oldalra csúszva tartja a körívet, és közben egy hátsókerekes autóban állok a gázon:)))
- szlalom, bennem volt a bugi:))) nem is a majd én megmutatom hanem végre ki akartam próbálni amit eddig csak felvételeken láttam, és kicsit darabosan de egész jó időt mentem én elégedett voltam:)
- rántópad, ez a nap végére rutinná vált mindkettőnk számára, ez nagyon jó érzéssel töltött el, főleg hogy kiemelte a fülkéből a kezelő hogy max. erővel megy a pad, és simán korrigálnak az alfák:)))
- mikor feleségemre rá kellett szólni hogy most már betonon vagyunk ne vegye sodrósan a kanyart:D:D:D rendesen ment az ellenkormányzás, én még ilyennek őt nem láttam, kell neki is egy Alfa:))))
- láttam régi ismert arcokat is kcsit öregebben, még szerencse hogy én semmit nem öregedtem az elmúlt 15 évben:D:D:D
- egész nap toltuk, kicsti izgultam mit fog ehhez szólni az autókánk, mikor alapjáraton várakoztunk és gőzölgött a motroháztetőről a pára, vagy a víz, meg remegett fölötte a levegő, nagyon elementális élmény:)
- összetartás, jófejség, alfák, soroljam még!
- óriási respekt Halesznak, hogy így összehozta ezt! Zseni vagy!
Külön köszönöm azoknak akik előre eresztettek minket! Nagyon nagy élményt kaptunk hogy láttam így vezetni feleségemet, ez maga egy élmény volt és hogy nem rettegve ültem mellette hanem utasként, mert láttam hogy jó helyen, jó csapatban, és jó autóban ülünk. Körpályán ráfeküdtem a B oszlopra és csak utaztam, ő meg tiporta a gépet:D
Forza Alfa!!!
Nő a volánnál:)
Na jó nekem is sikerült na:D
Aztán reggel felültem a buszra és irány a munka, de a lelkemben tavasz volt:)))
Kezdem megízlelni a karakterét az autónak:
- nem kell állandóan nyomni, de ha meleg akkor néha lehet:)))
- háromcsík megvan, egy-egy teligáz, visszagangol, hogy ez mennyire zseniális, elsőre lustábban, aztán már egyre heccel:D
- nem nem akarok a leggyorsabb lenni, nem erőszakoskodom, csak megyek a forgalommal és ha nyílik egy lehetőség, gyí :D
Egyszerűen csak beleülök és jobb kedvem lesz, azt hittem csak 60 éves koromban lesz ilyen autóm és itt van igazi!!!
Mikor Párizsban kipróbáltam egy Ferrari California-t azt mondtam magamnak ezt receptre kellene hogy adják, egész napos városnézés után lejárt lábbal, még sétáltunk utána órákat, csak a sima öröm ennyit tesz hozzá :)
És a Giulia Super tudja!!!
True Love!!!!
Már látható hol szeret megülni a kosz, és mely elemekre kell valami védelmet kitalálni, ahol könnyen karcolódik.
A hátulja eléggé felszedi a koszt, itt ez sima tisztotgatós, semmi extra, de így pár hónap és 1-2 megázás után is látható, hogy a csomagtartó nyitó környékén majd ügyesen kell takarítgatni, mert nem viszi ki a nagynomású mosó onnan a koszt, 200bar-t meg oda nyomni nem akarok.
IP69K minősítéssel biztos nem rendelkezik se a kamera se a zár (szakmai ártalom :)
A másik ilyen hely a küszöb alja, oldalról látható és nem viszi le a mosó, dörgölni meg nem akarom, majd valami kíméletes takarító megoldás kell.
Gyári fény, elég jó erős a bevonat az autón még nem látok karcolást, a lökös alján kívül ami a járdasziget magasság megszokásának következménye...
De látható hogy valamilyen wax vagy bevonat fog kelleni mert visszanézve a kezdeti képeket, azért úgy mutat igazán a géppéjármű:)
Érzékeny pontok:
- a B oszlop ablakok közti műanyag valószínüleg polycarbonat rész, nagyon könnyen karcolódik, ide majd kellene valami... ajtó nyitogatás, kabát, kesztyű, minden meglátszik
- ajtó belső küszöbök, a gyerekek valahogy ráéreztek és nem akarnak arra a részre ráállni, kifele is csak lecsúszdáznak, így nincs extrém mód nyúzva mégis úgy érzem kellene oda valami fólia, EDDIG MEGÚSZTA:)
- csomagtartó nyílásnál lévő lökhárító fennsíkság, na ez nem ússza meg, a boltban a táska, a kosz.. minden ott kulminál, ide valami védő kell
- a gumiszőnyegek nagyon jó szolgáltatot tesznek amióta látom mi mennyiségű sár, kutyulék gyűlik össze rajtuk, ez mind a padlókárpitba szóródna, ivódna bele, aztán meg csoldákozik az ember ha kutyaszagú az autó:) HASZNOS!
- a csomagtér is kapott egy gumi tálcát, mert második kiporszívózás után észrevettem hogy bolyhosodásra hajlamos a kárpitja így most ez megelőzve:)
Az eleinte furcsa formájú kilincs és egyéb geometriákat megszoktam, hogy mit hol fogok hogy tolom, teljesen otthonos, már csak néha-néha akadok meg a B oszlopban is ha pl. pénztárca vagy telefon van a kabát zsebemben, miért van rajtam kabát??? Még kalap is kéne:D:D:D Jó tél van na... :)
Lájk:)
A 2023 év első munkahetét napi 15+15 km megtételével városi autó üzemmódban gurultuk.
Jelentem erre is alkalmas, bár továbbra sem gondolnám hogy ez a kedvence, szinte érzem ahogy rakódik le a kox a motorban amit utána ki kell égetni egy jó autópályázással :)))
Előtte még kicsit mentünk a családdal ide-oda, már nagyon várom hogy induljunk távolabbra is:D Egy egy ízes kanyarodás, előzés :D
Minden esetre nagyon élvezetes:
- van minden autónak egy karaktere, amit a többi a soförből kivált, egyelőre Giuliával egészen pozitívak a tapasztalataim, a legtöbb ember nem tudja hova tenni, és így nem is nagyon reagál max megnézi.. de nincs berögződött sztereotípia :)
- egy két gyökér mindig elkezd kormányt rángatni meg nagygázzal kompenzálni, ezt meg már megszoktam régebbről is, de ezek meg egész kevesen vannak a reggeli munkába járók közt
- pl: anno egy huzamosabb ideog kölcsönben kapott BMW-vel tapasztaltam azt hogy azért eresztettek be mindenhova, mert biztos egy állat vagyok és ezt már a fényszóróból megállapították.. és az autó is sarkallt is erre a viselkedésre.. már amikor épp ment.. :D
- Hondával igazából semmibe veszik a tisztes polgárt, de alapvetően gyenge autónak tartják, és inkább eltaposni kívánnák... ez ellen lehet küzdeni, üveghangon :D
- VW-vel hogy az átlag kőműves kopel, koda bárki egy része együttérző, másik része meg csak simán tirpák.. hagyjuk is..
Szóval minden autónak van egy ilyen karma jellegű kisugárzása, ami kihat a sofőrjére és a környezetére is, ez egyrészt áll az autó képességeiből, és a tulaj jelleméből adódik :)
Giuliánál azt tapasztalaom hogy igazából két módozat van:
- lötyögök a forgalommal, ebben az esetben olyan látványosság mint egy Ferrari, csak nincs meg a 3000-es alapjáraton bőgő vényolc és az a masszív 'moneygun' érzés, hogy eez a csávó alapjáraton is annyi pénzt tüzel el, mint más egy komplett családi nyaralásra egy évben:D:D:D Na ez egyáltalán nem zavar. Néha jó lenne röfögtetni kicsit, de valljuk be ezt senki nem szereti, Giulia meg egyenesen tiltja:)))
- ha Giulia képességeit kihasználva (legalább részben) közlekedek, akkor igazából mindenki csak egy elvillanó Alfát lát, legyen az AMG merci vagy V8-as BMW, hallok néha ilyen V8-as autókat hörögve indulni, mert ugye megmutatják, de aztán meg sehol nincsenek... ez abból eredhet, hogy már nem vagyok a hülyegyerek aki megvárná míg lámpától lámpáig egyenesben baromkodnánk... miért tenném:D egy-egy körforgalom vagy technikás rész meg egyértelműen a Giuliának kedvez:))) Ez a feeling tetszik, hörög, röfög, lemarad.. olyan Giulia mint egy pisztráng a szembesodorban :D
Na de jönnek a medvék halászni... azokkal vigyázni kell...:D
Egy csoport van aki kifejezetten ellenségesen viselkedik az autó láttán:
- a fehér furgon.. ezt a kategóriát az utóbbi autóimmal el is felejtettem már, de mostanra megfejtődni látszódik a történet, hisz ezek azok az emberek akik alapvetően szeretik a vezetést, de egy olyan autót vezetnek amit igazából utálnak.. és valószínüleg, lévén mivell szórakoztatnák magukat.. tudják melyik autó milyen, ők kifejezetten irígy viselkedést mutatnak, velük vigyázni kell, persze köztük is van normális..
Az autó beltere, csodás, kívülről a szokásosan gyönyörű..:D parkolóban visszanézek, napközben csak úgy lemegyek megnézni a mélygarázsba, a kulcsot mindenhova viszem magammal, ne kérdezd miért, mert jó hogy ott van:D
Alfaság: igazából az első 4-5 ezer km alatt valós hibajelenség nem volt, két potenciális hiba lehetőséggel és egy valós szoftveres hibával találkoztam ami simán lehet a telefon miatt is...
- Alulméretezett segédberendezés, és kiegészítő alkatrészek (biztos van erre egy német szó, ami persze félmondat, hogy pl:
vásárlóra gyakorlolt, összbenyomás megerőssítése minőséget sugalló alkatrészekkel
für den Kunden entworfen, verstärkt den Gesamteindruck mit Teilen, die Qualität suggerieren
gondolom az olaszok meg így fogalmazzák meg ugyan ezt:
felesleges vacakok, amit úgy sem fog soha használni senki
merda inutile che comunque nessuno userà mai
A mocitetőn állítottam kicsit... mert egyszer nem akart rendesen nyílini, ne kérdezd miért nyitogatom :D... van pár dolog amire vigyázni kell. pl: a csomagtartót ha púposra tömöm, elnyomja a csomagtér kárpitot ami aztán kattog a csomifedő konzoljával beleakad.. aztán ezek a hátsó ülés lehajtó bigyók eléggé vigyázni kell rá hogy ne törjem le táskák nyomkorászása közben, szintén ugyan-ez a motorháztető nyitó, annyira kis alulméretezett bigyó... hát ez ilyen:) Nem erre költöttek, valakit zavar?:))) Ha az ilyenekért 5m drágább lenne, akkor jobb így, majd ha egyszer megnyekken megoldom addig meg jó, Alfa.. lelke van, ennyi:)))
- másik ami hibának tekinthető de ez nem alfás tulajdonság hanem kortünet.. más márka tulaja is panaszkodott, neki is eldobálja a telefon tükrözést ha pl. elmegy egy magasfesz kábel alatt... nekem ilyen tendencia nem kimutatható, elég stabil a rendszer, de a szokásos M3 szakaszon egy helyen lefagyott a központi egység és egészen addig nem volt hajlandó újra indulni amíg ki nem húztam a telefont és újra nem csatlakoztattam, mondjuk ez 130-nál nem veszélytelen mutatvány.. resetelgetni, kábelt dugogatni:D legalább tudjuk miért kellenek az önvezető funkciók :D:D:D ezek a számítógépek ilyenek, amíg az egyik számítógépet szereled a másik vezet :D
- harmadik a különböző megmagyarázhatatlan esetek: itt nem nyit ott nem zár események, ennek egy részére már rájöttem, és logikus magyarázatot találtam, de néha meg nem...
Van szándékos biztonsági "hibajelenség" ha van egy kulcs az autóban, és be van zárva a kp. zár.. nem hajlandó lezárni a csomagtartót, ez olyan amerikai:) végül is nem tudod bezárni a kulcsot.. ezt értem... meg azt ha nincs a zsebemben a kulcs csak hanem 3 méterra a garázsban felakasztva akkor nem megy a "keyles entry", ok értem.. de hogy néha nem hajlandó zárt állapotból a csomitartót nyitni gombra, vagy épp nem hajlandó zárni vele a KP zárt ezt még nem tudtam megfejetni.. de ez az egész egy elég bonyolult számítógép halom.. Hálózati kapcsolataok és timeout értékek és energiatakarék üzemmódok... ami persze 1,5 sec alatt legyen üzemkész.. Szerintem megbocsátható, elvégre kinek nem fagyott még le a telefonja...? na abban mondjuk van 3-4 számítógép ami együtt dolgozik.. az autóban meg 50-200 kb.... akkor érthető néha miért hullik le egy a hálózatról? és ehhez képest nagyon jól tervezett és stabil:)))
Üzemmódok: a tempomat is használható városban.. és ha a fogyasztás lenyomása a cél, az 'A' mód is bejátszik, azzal szerintem 10L alatt lehetne tartani dugóban is.. de azt meg ki bírja:D Ha rendesen meglett futtatva hétvégén akkor egyszer-egyszer belefér..
'N' módban kicsit puhább a váltás de már nem korlátoz:
'D' módban indul a buli:) De ha sokáig nincs inger, szinte N módra butítja magát, ez a (megint D módban felejtettél de puhapöcs:D:D:D)
Start-stop rendszert álltalában az első lassításkot kapcsolom ki, nagyon gyorsan, üzemszerűen még nem használtam, max véletlenül :D
Teljesen hangulat függő, légnyomás, hőmérséklet, útak állapota, egy élő és virgonc jármű:)))) nagyon szeretm:) Éljen soká+++!!!
4487km
3000környékén terveztem egy olajcserét, nem kötelező, de ha már Alfa:)
Szóval igyekeztem is foglalni de valahogy a Pappas-os munkafelvevővel mindig elkerültük egymást. Vagy ő volt szabadságon, vagy ebédelt, vagy én nem láttam ki amunkábol…
Eredeti terveim szerint karácsony előtt, vagy január első hetében terveztem a szervízt.
De már Január 10.-nél tartottunk mikor elsírtam bánatom Halesznak:D
Hát ő meg milyen… rögtön a régi-új cartars segítsgére mobilizálta az Amore-s háttérhatalmat:D idézem “holnapra lesz időpont”
Ezen annyira meglepődtem, hogy nem is tudtam hirtelen hova kapjak.
Na de sikerült lebeszélni!
Így az év utolsó munkanapjába még ezt is bele kellett integrálnom:D nem baj pörögjünk:D
Innen is 1000köszönet minden alfás védőszentjének Halesznak!;)
Őszintén szólva nem bántam meg, hogy elvittem mert így pipa az olajcsere és tényleg 3000-nél.
Most úgy is kint fog állni pár napot, rokonlátogatások miatt, had legyen benne friss olaj;)
Megérkeztem hamar felvették az adataimat, az árak egyáltalán nem elszálltak, teljesen normális márkaszervizes díjszabás, de ami a legfontosabb: a tipus specifikus szaktudás és háttérismeretek.
Nézhettem a szervíz folyamatát az üvegfalon keresztül, így szemtanúja lehettem hogy tényleg átnézik az autót, nem csak legyint hogy új jóaz.. szépen végigment kerekenként futómű mimden. Ülés persze letakarva stb.
De a lényeg hogy némi személyes kontaktus is kialakulhatott az autót szerelő munkatárssal, amit meg tudtam köszönni némi kiegészítéssel és tudtunk pár szót is váltani.
Ezek az információk nekem nagyon értékesek, hisz évekre elölre mehatározzák az autóval való terveimet.
1: kicsit meglepett hogy az autóban voltak eltárolva hibakódok, hibajelzés nem volt de letárolta a “szokásos alfás hülyesegeket” (őszinte szervizes !! Pirospont!)
Azt mondta ezek olyan esetekben fordulnak elő mikor az egyik alegység nem találja a kapcsolatot a másikal. Pl gyors gyújtás ráadás és elvétel, a DNA kapcsoló nem csatlakozott föl, vagy az ABS mikor kikapcsol előbb aludt el a computer stb. Ezek tényleg nem hibák, csak olasz;)
2: elmondta hogy az olajszintet figyeljem és az olajszint mérő akkor mutat helyes értéket ha 90 fokos az olaj, magyarul 4 egység (normál használat mellett csak 3-ig megy fel) meg kell kicsit hajtani:) okés:)))) parancs az parancs:)
Tehát az olajszint ami amúgy nekem max-on volt mind az összes 3000km alatt:D
Volt egy valószínüleg szoftveres módosítás mert régebben 5,5L-t kellett tölteni a motorba, most csak 5,2L-t szabad, és ezt mutatja maximum értéknek. Magyarul mikor a régi utasítás és Computer beállítás szerint maxon volt akkor meghajtva néha kiírta hogy túlsok olaj, és ezt viszont már le is tárolta hibaként.
Viszont az MultiAir egységnek fontos hogy a motorolaj max-on legyen mert ha nem megfelelő az olajszint akkor előfordulhat hogy az MA. egység nem kap megfelelő menyiségű olajat, leürül részlegesen és akkor rángat stb. Nem részletezte továbbb de információ eltárolva, figyelem erre is;)
Egyébként nekem ezek az infok adják a karbantartás alapját, hisz ezek nem mesterkélt alapon vagy haszonserzésből hanem a valós tapasztalatokból származnak.
Aranyat ér!
Alfa örül, gazda örül;)
Professzionális ügyintézés, Alfás összetartás!