Mutasd

>> Esemény2022-10-16

Mai karika: a régi 3-as úton majd a 21-es és Pásztótól Mátra és szerpentin.
Lefele: Kékes, Gyöngyös, 3-as, tankolás, mosás, garázs.

Gyerekszállítás:
A gyerekek hősiesen kitartottak, cserében kaptak kaját:)))
Asszony Aszód után vagy 30 km-re elcsaklizta tőlem a volánt, neki is tetszik!

Próbáltuk tartani a 90-es limitet, 3-4k alatt:)
Helykínálat okés;)
Útfekvés valami elképesztő!!!
Hangját csak a nap végén hallgattam meg 5000-ig, mert már megvan az 500km.
De ez valami fenséges nem is értem, egész nap 3000 alatt bugyogtunk, ez meg így tud szólni? :D

Ergonómia:
Érdekes, hogy a lábfejem ebben az autóban is kitörik.. (jó ez igazából nem ergonómiai kérdés) de a sebesség határokat betartani egy ilyen autóval lehetetlen, ha nem hátratört lábfejjel egyensúlyozol a gázpedál felett :D detto 155 :D
A térdem pont a középkonzol szélén fekszik ez egy kicsit éles, de nem zavaró:)
A kormányt is szokni kell, mert a gombok pereme kicsit belelóg a nagy tenyerembe, de amúgy a fogás szuper jó:) Kell egy kesztyű?:)

Ennyit régen mosolyogtam mint az utóbbi 2-3 napban:)


517km

 
>> Esemény2022-10-15

Végiggondoltuk a köv. heteinket és nemsokára autópályára szeretnénk menni, így a kíméletes 90km/h 3000rpm 0-500km bejáratási szakaszt letudjuk most hétvégén:)

Ennek első része volt a mai kis esti karika.
Elindultunk: Rakpart, Szentendre, Esztergom, Tata, 1-es úton haza.

Tapasztalataim:
Először izadtam meg igazán az autóval amikor megpróbálta a 3 gyerekülést már rendesen bekötve a helyére tenni, hát nem ment elsőre:D
Végül maradt a két szék és egy magasító, ez lesz a megoldás, illetve övhosszabbítókat kell vásárolnom, mert a kezem ezt kívánja:D nem nagyon fér a székek közt :D

Amikor mindenki a helyén volt, kiállás a garázsból, konstatáltam hogy nincs sok hely:D az autó is, azt mondta, ő se előre, se hátra:D csak sípolt a radar, pedig van ott még simán 2 cm:)))
Harmadszori kézifék ellenörzésre hajlandó megmozdulni, de nem kellett kikapcsolni a radart.

Maga az út kellemes volt, a gyerekek nem panaszkodtak, egy uzsonna után elalaudtak és csenben tűrték míg Apa játszik;)

Nem is tudtam hogy ilyen széria extráim vannak:
- a követő tempomat szerpentinen és körforgalmakban is hiba nélkül követ, de ha van egy kis hely ahol elfér az autó pl. egy lekanyarodó jármű, azt azért tudja parkoló autónak nézni, ha nem előttünk állt meg.
Amúgy teljesen állóra fékez és újra is indul lámpánál az előttem lévő autó után, ha nem telik el sok idő. Nyilván a félkbe nem szabad belepöccinteni mert onnan a tied a híd :D
- nekem az egyszerűbbik Xenon fényszóró van a gépben, de ha egyszer felrakom a távfényt onnan automatán kapcsolja, illetve élesebb kanyarban LED fényekkel segít oldalra
- a fogyasztás most még magas 13-ról indult, most 10L-nél tartunk. A grafikon szerint 5-7L között van ez a kímélős bejáratós országúti fogyasztás. De valóban néha látszólag indokolatlanul feldobja 15+L-re lejtmenetben, ekkor a részecskeszűrövel trükközik ismereteim szerint
- az automata váltó nagyon inteligens, 50-körül alapjáraton vitorlázik, de fékezésre kapcsol motorféket, nagyrészt N és D módban mentünk, az A-t elrakjuk dugóban araszolni:) mert olyankor nagyon nyomatékból és kis fordulaton gyorsít, ami a bejáratós motornak szerintem nem jó.

Kipróbáltam az Apple Carpaly-t is:
- a telefonom nem wireless charger-es, de oda tettem, ezt 10-15 percenként jelezte is hogy talált itt valami de nem tetszik, majd megnézem esetleg ezt le lehet-e tiltani menüből, átraktam máshova a telefont onnan rend volt.
- google maps-ot szoktam használni navigációra, így tükrözve nekem kicsit lassúnak tűnik, lehet hogy csak megszokás kérdése de több fordulót is elnéztem, igaz este is volt.
De nem értem pl. körforgalmakban szeret több kört is menni:D

Maga a menet komfort szuper:)
- a gumi most már jobban betapad kanyarban:))) nem huzgáltam a bajszát, de azért egy-egy tempósabb forduló belefért.. először ellenőriztem, mindenkinek jó irányban alszik a feje, kitámasztva, és gyí:D
- egy padlógáz “sajnos” sikeredett.. kicsit bizonytalanul érkeztem egy alig kivilágított traktor mögé az 1-esen és ellenőrizve a GPS-en az egyenes útszakaszt végül rászántam magam az előzésre, hát persze hogy azonnal feltűnt szembe a fényszóró:D na innen hathatós intézkedésnek tűnt a gázpedál padlóra helyezése, azt hiszem ez a megfelelő eljárásrend:)
- de minden egyéb esetben sikerült a bejáratásnak megflelő viselkedés:)

Km állás: 241

 
>> Esemény2022-10-14

Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.

A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)

Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D


Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!

 
>> Esemény2017-07-08

Emlékszem valami nagy erő oda vonzott, egy Honda Civic volánjánál érkeztem AlfaCity-be, a 155 árából már babakocsi lett, a gyerek nőddögélt, de a szív továbbra is rab volt:)

Nézegettem ízlelgettem, nem szájtátva, hanem hogy én ezt ki akarom próbálni.
EGy fajta kiváncsiság, egy műszaki érdeklődés, egy adag szerelem, egy jó adag vagányság, szűk sport ülés:) Így emlékszem akkor rá.

Nem is kellett rá sokat várni:)