Megjöttek a gumik. Nagyon durván meglepődtem, amikor megláttam milyen fura alakú az oldalfaluk. 195/35 r18 méret, jóval "húsosabb", mint a 165/35. A gumisom nem örült igazán, de probléma nélkül lecserélték a gumikat ezekre. Nehezebben pattant a helyére az Achilles, mint a Nankang. Szerencsére az üzlettel is sikerült megegyezni, hogy visszaveszik a Nankangot, így nem fizetek rá durván erre a butaságra. Az autóra már csak csütörtökön kerülnek fel, a C pavilonban.
Azt kell mondjam nagy szerencsém van. Amit még nagyon változtatni kellene az autón, arra nincs időm, így majdnem 1 héttel a tali előtt csak takarítottam. Tegnap megmostam kívülről az autót - bár ezt túlzásba nem vittem, mivel a 300+ km alatt úgyis hasztalanná válik. Kiporszívóztam, belül rendbe raktam, amit lehetett, visszapillantókat políroztam, meg ilyen apróságok. Az utasoldali légzsákajtó patentját visszaraktam a helyére és már nem úgy néz ki, mint aki ki akar nyílni. Az első lámpákról leszedtem a fóliát, felpolíroztam őket és kaptak 2 réteg Chemical Guys karnauba waxot. A motortér is ki lett takarítva, mióta nálam van először :D A szűkítő szilikon összetétetek lecseréltem fekete színűre, hogy jobban menjek az összképhez. A kék amúgy is 55-65 mm volt, a fekete amit vettem az 51-63 mm. Sokkal jobban illeszkedik az új összetét, mint a régi. Meg is szenvedtem az egyikkel, mire felkerült. Még hátra van a gumik lecserélése nagyobbakra az első tengelyen és kb kész is az autó.
Felraktam ma a felniket.
A hátsó tengely tökéletesen olyan, amilyet szerettem volna, az első tengely kudarc. Túl kicsi a gumi, nagyon esetlennek hat az autó alatt a felni, így jövőhét elején rendezem az új gumikat, hogy valahogy nézzen ki a kocsi. Én a fejemhez kaptam, mikor megláttam. Sajnálom, elég rendesen sikerült elszámolni a dolgokat. Az érdekességekhez tartozik, hogy most nem sima csavarokat pakoltam be, hanem vettem tőcsavarokat, azokat tekertem az agyba és vettem piros Japan Racing kerékanyákat. Így lettek felszerelve a felnik. A hátsó tengely oldalanként 16 mm + nyomtávot kapott, az első tengelyen +25mm kell, hogy valahogy kinézzen. Az új gumi mérete 195/35 R18 lesz, jelenleg 165/35 R18 van fent. Muszáj szerdáig megcserélni a gumikat, mert csütörtök reggel már úton leszek AMTS-re
Január közepén találtam a Fb csoportban egy hirdetést. 4C felniket árult egy cartárs. Már tavaly eljátszottam a gondolattal, hogy ilyen felniken guruljak - milyen jó, se mozgókúpos csavar nem kell, se központosító gyűrű, nem nehéz. Pár hét gondolkodás után írtam is a hirdetőnek, majd megegyeztünk mindenben. Aztán jött egy bő hónapos csend, már kétségbe is voltam esve, hogy hamarosan itt a várva-várt AMTS, ahová beválogatták az én kis csúfságom is kiállítandó autónak és nem lesz addig 4C felni. Majd előbukkant a cartárs és 3 nappal később már úton is voltam BP-re a felnikért. Megvettem őket, majd szombaton már színre is voltak fújva. Ugyanazt a gyári grafit színt kapták meg, amivel legurultak a gyártószalagról is. Miközben száradt a lakk, megérkeztek a gumik is. A hátsó tengelyen marad a tavalyi méret 215/35 ZR19, de idén a Sunny helyett Kumho Ecsta került a felnikre. Nem vadonatújak, de megteszi. Az első tengely majdnem váltóméretet kap :D. A 18-as felnikre 165/35 ZR18 gumik kerültek, Nankang AS-1 zsír új gumik. Na meg kerültek rá olyan apróságok, mint rejtett szelepek meg fekete súlyozás, stb. A kinézete valami brutális! A gumisom is megleptem ezzel a mérettel, a környéken nem nagyon találni ilyen elmebeteg egyéneket, mint én. Annyira szokatlan volt a szerviz számára ez a méret, hogy mindenki körbefotózta a felszerelt gumikat. Én meg őket :D. Szerencsére most vett új gépet, így probléma nélkül felrakta a felnikre a gumikat. Álmatlan éjszakáim voltak amiatt, hogy a friss festést ne húzzák le a gumizás közben. Ez minden egyes gumizásnál bennem van, mióta megtörtént velem, hogy a bronz felniket a 215/45 gumik felszerelése közben tönkre is rakták. Még nincs meg minden kiegészítő, így csak hétvégén lesz felpróbálva a kocsira. Már tűkön ülök, hogy beinduljon a szezon, de majd AMTS-en debütál a kocsi.
Majdnem 3 éve szedtem szét a kocsit. Ekkor deformálódott a gyári vízlehúzó gumi főként a bal oldalon. Ma kicseréltem jobb állapotúra. Ez is kipipálva.
Ismét eljött egy csodás nap, ismét kikerült a jobb oldali féltengely. Már alig tudtam kivárni, hogy ismét láthassam csupaszon. -ja, nem- Megelégeltem, hogy sehogy nem lehet haladni a kocsival, így még egyszer kivettem, lehoztam a padlásról a régi féltengelyt, majd bevittem melóba, hogy a kollégám annak a mintájára esztergálja le az új tengelyt is. 2 helyen látszott, hogy valami valamivel ütközik, ott 25, illetve 26 milliméter helyett 29,5 és 32 mm átmérő volt. Ez rengetek többlet, így mindenhol a gyárira lett igazítva az átmérő. A tengely tömege is jócskán csökkent, remélem nem rosszabb anyag, mint a gyári, mert akkor bajban leszek. Holnap tesztkör, szóval mindenki szorítson.
...legyen minden bejegyzésem témája, a héten beépítettem 2 LED panelt a rendszámtábla világításba. Kiválóan világítanak, tolatással sötétben baj nem lesz.
A bal oldali tengely is átesett egy kisebb beavatkozáson, a tengely átmérője szinte teljes hosszában le lett szedve 25 mm-re. Most már gyári átmérője van, remélem elfér mindenhol. Legnagyobb gond azzal volt, hogy a külső csukló porfogója kb 2 méter után elrepedt, mert kanyarban a tengely hozzáért a lengéscsillapító villához, remélem ennek vége.
A beszerelés sem ment zökkenőmentesen. Sikerült 2-ből 2x rossz gumiharangot rendelni. 1x 57 mm nagyobb átmérővel, másodszor 92 mm-vel sikerült megrendelni. Nekem 87 mm a csukló külső átmérője, így elballagtam a közeli boltba és vettem univerzálisat, majd azt ráhúztam. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy javító készletet vettem, ami tartalmazott 1 adag zsírt, 2 bilincset, 1 külső csukló biztosító-gyűrűt, illetve 1 vadi új anyát is. Az anyának kimondottan örülök, mivel tavaly a drága "műhely" azután, hogy kifizettem nekik negyed millát nem voltak képesek rátenni a féltengelyek végére 1-1 új anyát sem. Jelenleg alig van hely a villa és a féltengely közt, mikor teljesen balra fordítom a kereket. Nem tudom elképzelni eddig mit csinált ott a tengely, mikor átmérőben 5 mm-vel vastagabb volt. Viszont így már tudom, miért tépte le az előző gumiharangot kb 3 méter alatt még tavaly júliusban.
Kicseréltem az elfáradt gázrugókat a motorháztetőn, illetve a csomagtartóajtón is. Elég volt a pálcából, illetve abból is, hogy attól függően épp milyen kedve van a kocsinak vagy nyitva marad a csomagtartóajtó vagy nem. Mivel a kapcsolatunk a kis döggel elég necces, nem kapott gyári teleszkópokat, hanem Magnetti Marelli gyártmány (bár nem tudom az milyet csomagol).
Gondoltam a motortérbe is beviszem a candy bloody red színt, ám túl sok és szembetűnő felületet nem akartam így színezni. végülis a levegőcsöveket, az IC-t és a motortakaró egy részét fújtam le pirosra. Miután felkerült a lökös, igazából nem is lehetett észrevenni, hogy a cooler és csövek más színűek, a motortérben pedig pont annyi piros van, amennyire szükség van. :)