Tagok >> ystuc >> 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V >> Blog
- Típus:156 SW 2.4 JTD M-JET 20V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Nero Metallico
Ma újabb látogatást tettem a szerelőnél, mert meg lett emelve az index fényereje. És bár ma nem sütött a nap, tisztán látszik, hogy még mindig nem jó a fény, nem elég erős. Újabb próbálkozás kell, mert ez így nem biztonságos. Várakozás...
Ismét meglátogattam az autóvillamossági szerelőt...
Történt, hogy valamelyik nap majdnem belém jöttek hátulról. A tükörben néztem, hogy miközben készülődtem balra kanyarodni indexelve, mögöttem nagy sebességgel közeledett egy autó, és csak az utolsó pillanatban rántotta arrébb a kormányt. Elgondolkoztam, talán bedöglöttek a ledezett lámpáim és emiatt nem látszódott, hogy mire készülök? Megálltam, megnéztem. Nos, az a helyzet, hogy működnek. Csakhogy a nap ha belevilágít az indexbe, semmi nem látszik belőle. De szó szerint semmi. Úgyhogy ez még egy kis átalakításra vár, mert így nem használható. Mikor beszerelésre került, ez nem tűnt fel, lévén tél volt, kevesebbet sütött a nap, de most, hogy megnövekszik a napsütéses napok száma... Szóval ezt rendbe kell tenni. Tehát ma ki lettek szerelve a külső lámpák, a gyári ment a helyükre. Az első képen bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon még a ledes, a helyzetjelző bekapcsolva. Itt nem annyira vészes a dolog, úgy gondolom, hogy napsütésben úgysem a helyzetjelzőt figyelik az emberek, de amúgy is erősebbnek látom kicsit a ledest. A második képen szintén bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon a ledes. Elakadásjelző bekapcsolva, és bár az autó nem áll háttal a napnak, mégis nagyon szembetűnő a különbség. Jobb oldalon a ledes indexből szinte semmi nem látszik, ha belesüt a nap, még ennyi sem. Úgyhogy garanciális javításra visszaküldve...
A hátsó féktárcsák és betétek ki lettek cserélve a korábban vásárolt cuccokra. Az első dolgok cseréje még picit várat magára, mert elől csonkállványt kell cserélni, mert a konzolos megoldás mégsem kivitelezhető. Itt jegyezném meg, hogy itthon hiánycikk a GTA csonkállvány, akinek meg van, az aranyárban adja. De ha minden jól megy, akkor jövő héten Olaszországból lesz. Remélem!
Cserélve lett még a kézifékkötél, ami konkrétan már nem is volt, legalábbis funkcionálisan. Igaz, hogy nem nagyon használom, de néha azért szükség lehet rá, na meg az utolsó használat alkalmával kicsit meg is szorította a bal oldali féket, ami így picit fogott is. Valamint a jobb hátsó ablakemelő motor megadta magát, abszolút nem mozgatta az üveget, úgyhogy az is cserelve lett. És ezeken kívül felkerültek a nyári felnik is.
A munkát ismét Alfater végezte, bónuszként még egy autómosást is kaptam. :-)
Szokásos jó hangulat volt ismét. Egész jól ment a játék, bár időközben volt fájó veszteség és nagyobb nyeremény is. Sikerült a döntő asztalhoz kerülni, ahol Blacky intő szava ellenére mégis megadtam valamit, amit nem kellett volna. Persze utólag okosabb az ember, de nagyon mohó voltam, ez van... Így végül a 9. helyen zártam a versenyt.
A tavaly év végén vásárolt Brembo féknyergek lakkozása nem volt tökéletes, meg egy-két helyen voltak sérülések is. Úgyhogy az újrafényezés mellett döntöttem. És bár így a fényezett Alfa Romeo felirat eltűnt, majd kap másikat, bár csak matrica formában. Egyre jobban közeleg az időpont, hogy az autóra kerüljenek. :-)
Willynek köszönhetően jelentős kedvezménnyel sikerült hozzájutni Car Sport féktárcsákhoz, valamint Jurid betétekhez hátulra. Előre nem vettem betéteket, mert azok már vannak a Brembo nyereghez. Ha minden jól megy, akkor jövő hónapban beépítésre kerül minden.
Ismét összegyűltünk, jó volt a játék. Tapasztaltaim egyre jobbak, szerintem jól is ment a dolog, de végül mégis csak a középmezőnyben végeztem.
Tagja vagyok a Forensis Autóklubnak. Jó dolog, mindenkinek tudom ajánlani. A tagság ingyenes, de többek között Agip kúton literenként 10 Ft kedvezményt adnak az üzemanyag árából. Tavaly októberben a biztosító váltást is a Forensisen keresztül intéztem. Akció itt is volt, valamint minden nap, az aznapi biztosító váltók között kisorsoltak egy 10000 Ft értékű üzemanyag kedvezményre jogosító kártyát. Ezt sikerült megnyernem, ma meg is érkezett. A következő tankolásom olcsóbb lesz! :-)
Ma reggel jelenésem volt ismét az autóvillamossági szerelőnél. És igen, a hátsó lámpák bekerültek a helyükre. Nekem tetszik a változás. :-) Csináltam róla videót is a képek mellé, és bár nem adja vissza azt teljesen, ami élőben látható, azért aki kíváncsi rá, az megtekintheti ITT. Meg van egy másik is ITT.
Természetesen bárkinek lehet hasonló, a Fanat-X csapat tud segíteni, csak rám kell hivatkozni. :-)
Megoldódott az akkut leszívó probléma is, kiderült, hogy nem is közvetlenül a fejegység fogyaszt sokat álló helyzetben, hanem a fejtámlákba beépített monitorok. Szerencsére most már ez sem fog bosszantani, egy gonddal kevesebb. :-)
Nos, pont az, amiért lényegében mentem, nem lett megcsinálva, azaz a ledesített hátsó lámpák nem lettek beszerelve. Ennek oka egy kis technikai probléma, melynek orvoslása folyamatban, és hamarosan ez is meg lesz oldva.
Na, de ha már ott voltam, ki lettek olvasva a hibák, azaz mindössze egy darab, amiről tudtam is, hogy van. Ez pedig a légzsák visszajelző volt. Ahogy gondoltam, a bal hátul lévő csati volt a hibás. Szerintem a mélynyomó nyomta el egy kicsit, biztonság kedvéért be lett fújva kontaktspray-vel, és ki lett ütve a hiba. Azóta mentem pár km-t, de nem tért vissza a jelzés, remélhetőleg nem is fog.
A másik dolog, ami bár orvoslásra még nem, de már felderítésre került, az az, hogy mi is szívja le az aksit? Terhelés lett mérve, álló, lezárt helyzetben maximum 40 mA lehetne a fogyasztás, ehhez képest 187 mA-t mértünk. Nem csoda, hogy az aksi 3 hét alatt lemerült. Kiderült, hogy bizony a rádió szórakozik, mert a biztosíték kivétele után 25 mA-ra lement a mért érték. Ez már mindjárt barátibb, de mivel rádió-állás nincs az indítón, és gyakran van használva álló helyzetben is a hifi, valamint áram nélkül minden beállítás törlődik a fejegységből, így egy jobban átgondolt megoldásra lesz szükség, ami már elméletben létezik, de idő hiányában ma nem lett megvalósítva.
Folytatás később...
3
492