Napok óta úgy viselkedek, mint egy 6 éves gyerek. Dia szerint nehéz ez az időszak most velem... :-)
De végre eljött a nap és átvehettem. Fantasztikus. Így hirtelen erről többet nem is tudok mondani. Ismerkedünk, még meg kell tapasztalnom dolgokat, de határozottan tetszik. :-)
Néhány szó az autó előéletéről:
2004. októberben lett először forgalomba helyezve Magyarországon. Az első tulaja német volt, aki megvette újonnan Németországban, majd itt Magyarországon a Csiki-Bege helyezte forgalomba. Ennek biztos valami anyagi oka volt. A tulaj gondosan szervizelte, rendszeresen vezetett szervizkönyve van. Másfél évig használta, akkor, 2006. májusban került az autó Dimihez. Ő is nagyon precízen gondoskodott az autóról, minden javítás számlával igazolva van. És hogy pontosan mik is voltak eddig az autón szervizelve:
- első felső lengőkar (bal és jobb, eddig kétszer),
- első alsó lengőkarok (bal és jobb, eddig kétszer),
- stabilizátor rúd gumija,
- kormánymű teljesen felújítva (2008. júniusban),
- féltengely csere (bal és jobb),
- hátsó szilentekek cserélve,
- első féktárcsa cserék
- fékbetétek elöl, hátul,
- generátor cserélve
- akksi cserélve,
- Edgár szenzor (co2-t méri),
- 2 db porlasztó csere,
- xenon izzók cseréje,
- valamint első lökhárító fényezés, ködlámpa javítása.
- Ezeken felül a kötelező szervizek során kicserélendő alkatrészek, folyadékok.
A szervizeléseket az Alfa Kontakt Kft. végezte el, onnan megfogom kapni a teljes munkatörténetet.
A kerekek:
- Nyári gumi alufelnin, 16” 2006. végén vásárolva,
- Téli gumik alufelnin, 15” (első tulajtól).
Műszaki érv.: 2010.07.18.
Zöldkártya: 2010.10.18.
Van még egy-két apró esztétikai hiba, de azokat majd megoldom. A legjobban az első lökhárító bal alján lévő repedés a feltűnő, valamint a tetején lévő karcolás (képek ezekről lejjebb). De ezek is ellesznek tüntetve majd.
Mindent nézve szerintem nagyon jó állapotban van az autó, úgy érzem, hogy jó vétel volt. Főleg, hogy ilyen szinten karban volt tartva eddig, szinte új az autó. Remélhetőleg a későbbiekben erre nem fog rácáfolni. :-)
2001 tavaszán kezdtem el kifejezetten 33-ast keresgélni. Nem nagyon tudtam az Alfáról dolgokat, a terjengő rémhírek, miszerint megbízhatatlanok, engem hidegen hagytak. Lényeg, hogy több kereskedést felhívtam, 33-ast keresve. Végül az Autóház Boldizsárnál mondták, hogy van 1 db. Elmentem megnézni. Kívülről rendben volt, mint laikus semmi rosszat nem láttam rajta. A motor szépen járt, egyből beleszerettem. Kérdeztem, hogy volt-e törve, mondták, hogy a bal eleje igen, de rendbe lett hozva, nincs gond. A rózsaszín ködben azzal sem foglalkoztam, hogy mikor az állapotfelmérő lap a kezembe került, az egy fénymásolt, olvashatatlan valami volt. Ráadásul kiderült, hogy az egyik ott dolgozó fiáé az autó, valamint a használtautó-telep vezetőjét apám ismeri régóta, aki szintén rendben találta az autót. Úgy gondoltam, hogy jó vétel lesz, így lefoglalóztam, majd késöbb átvettem, és boldog voltam.
2003 decembere volt. Nagyon szerettem volna már egy TI-be rakni a seggem. Karácsony jött, én meg ajándékok után rohangáltam. Valahogy kezembe került egy Képes Autó Express az egyik üzletben. Belelapoztam... És megláttam a hirdetések közt. Telefonszámot felírtam, és némi gondolkodás után fel is hívtam. Pár nappal későbbre beszéltük meg a találkozót. Az autó gyönyörű volt, jó volt benne ülni, szinte hibátlan külső, tökéletes motor. Jobbat nem is álmodhattam volna. Ott eldőlt minden. A 33-asomat beszámította, még aznap lefoglalóztam, és december 30-án átvettem levizsgáztatva, bevizsgáltatva. (Az autó Svájcból jött, Mo-n én vagyok az első tulaj.)