ystuc - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta QV // 2025-10-10

Mindenkinek van egy keresztje, azt hiszem az enyém az autó akkumulátora lesz... Történt, hogy tegnap lemerült az aksim. Egy 2 órás út után leállítottam az autót, majd 5 perccel később nem indult be. Se kép, se hang, mindez 150 km-re otthonról... Sikerült segítséget kérnem és bebikáztuk az autót. Izgultam, hogy ne legyen gond visszafelé, de végül megtettem az utat hibátlanul, igaz, meg sem próbáltam leállítani az autót. Egyenesen Budavári Csabihoz mentem a műhelyébe. Ő rámért az aksira, a műszer azt mutatta, hogy az bizony teljesen halott. Úgyhogy aksicsere. Én már nem is számolom, hogy az elmúlt években hány akkumulátort vettem... Otthagytam az autót, kértem, nézze azért át, hogy van-e esetleg még valami probléma. Ma mentem érte, szerencsére minden hibátlan, a generátor is tökéletes. Mopar akku volt a kocsiban, ha ez még gyári volt, akkor elment 13 évet. Csabi megnyugtatott, hogy a következő nem fog ennyi ideig kitartani. :-D
Bekötötte a menetrögzítő kamerámat is, plusz a múltkor ki lett cserélve a fejegység is, de arról elfelejtettem blogot írni, azt is ide veszem.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta QV // 2025-06-05

Hát, bekerült a helyére. Úgy 90%-osnak mondom, pár apró módosítás még kell. Egyelőre nem működik, hogy becsukódjon, illetve maga a készülék is lejjebb van a keretben, mint ahogy kéne lennie. A beszerelést Budavári Csabi végezte. A gyári fejegységgel AUX-on keresztül kommunikál, a hangja elég jó. Ja, és tolatókamera is lett felszerelve.
Valamint bekötésre került a diffúzoron lévő lámpa, illetve kapott az autó USB portokat is, az egyszerűbb telefontöltés érdekében. Elől a gyári szivargyújtó helyére, hátul pedig alul középen a hamutartóba lettek beszerelve.

Update: Apró módosítások megvoltak. A kereten belül végleges helyére került, konkrétan mintha gyári lenne. És működik a nyitás-zárás is.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta QV // 2025-04-07

A Giulietta kinyíló kijelzője nagyon menő, tetszik, de konkrétan szinte semmire nem jó. A navi térkép elavult, gagyi, USB-ről lejátszott zene infóit alig jeleníti meg, tolatókamerát nem lehet rákötni külön inteface nélkül, stb... Ha dynamic módba kapcsolom a DNA kapcsolót, az látványos, de nagyjából ennyi ami pozitívum számomra.
Elkezdtem beleásni magam a dolgokba, hogy hogyan lehetne felokosítani a készüléket, de úgy nagyjából sehogy. Ráadásul az, hogy kinyílik, nagyon tetszik, nem akarok a gyári rádió helyére egy nagy kijelzőt. Tudom, hogy van hozzá építőkészlet, de azt hiszem, eddig is inkább valósítottam meg (segítséggel) különleges, egyedi dolgokat, mintsem beálltam a sorba. Ez most sem fog változni. Nyilván nem ez az egyszerűbb mód, de hát ilyen vagyok. Nem véletlenül volt az előző autóm is 2 DIN-esre átalakítva... :-)
Szóval elkezdtem utánajárni a dolgoknak, és angol fórumon, egész pontosan az Alfaowner oldalon megtaláltam a választ a kérdésemre. Némi kompromisszummal ugyan, de lényegében megoldódni látszik az, amire vágyom. Lényegében a felnyíló funkciót megtartva, a TFT panelt eltávolítva egy hordozható kijelző kerülhet a keretbe, amely AUX-on keresztül össze lesz kapcsolva a gyári fejegységgel. Proxirendezéssel a nagy kijelzőről minden át lesz pakolva a műszerfalra, így a funkciók is megmaradnak.
Ezután jött a következő lépés, a legjobb fejegység, illetve hordozható készülék kiválasztása. Többen is az Atoto márkát javasolták, de azon belül is van több készülék, ami szóba jöhetett. Végül a P8 és P9 verziókra szűkült a kör. Mindkettőből van 7"-os, ennél nagyobb nem fér a felnyíló keretbe, viszont a funkciók tekintetében a tudásuk nem azonos. A P8 egy Linux alapú készülék, ami alapfunkciókat tud, illetve megy rajta a CarPlay / AndroidAuto is. Nyilván ezzel nem elégedtem meg, nekem teljes Android rendszer kell, így el is dőlt, hogy a P9 lett a befutó. Jött a következő lépés, a beszerzés. AliExpressen jelenleg durván 100ezer Ft-ért kapható (elméletileg akciós, 48%-os kedvezménnyel), de azért szétnéztem másfelé is. A jó öreg eBay már sokszor segített, nem volt ez máshogy most sem. Találtam egy példányt, elégé jó áron, ami bár ki lett bontva, de üzembe nem volt helyezve. Az eladó értékelése is kifogástalan, egyetlen negatívum, hogy EU-n kívüli országból küldi. De még így is, áfa megfizetése után is jó áron fog hozzám kerülni. Némi alku is belefért, így szállítással együtt nem egészen 50ezer forintért hoztam el a készüléket, mely már úton is van felém.

Update: valamit elszúrtak vámolás közben, mert átcsusszant, nincs rá plusz költség, mindössze 630 forintot kellett fizetnem. :-)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

Végre sikerült eljutni a Grandvoice műhelybe. Az új fejegység bekerült a helyére, közben kiderült, hogy az erősítő gyengélkedik, így az meg kiszerelésre került, javítása következik.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-04-22

A régi már majdnem 10 éves, és egyre inkább érezhető rajta a kor. Lassú, nem csatlakozik Wi-Fi-re, akadozik. Eljárt felette az idő, eljött a csere ideje.
Nem ragaszkodtam volna ismét androidos fejegységhez, de végül úgy alakult, hogy mégis azt vettem.

>> Tuning és extraAlfa 146 ti Super Produzione // 2006-07-11

2006 nyarán az autóm új fejegységet kapott, mégpedig egy JVC KD-LHX552 személyében. Jó választás volt. Szépen szól, jó a rázkódásvédelme, tökéletes. És nem utolsó sorban megy az autó belső világához színben. :-)