Blog >> tömítés

Ma elvittem az autót szelepfedél tömítés cserére, mert úgy két hónapja köpte ki az olajat valahol. Aztán később kiderült, hogy nem a tömítés a rossz, hanem a szelepfedél pereméről van letörve egy jó 12 cm-es darab. Szerencsére sikerült szerezni egy jó állapotút.
Kiiktattam a vezető-és utasoldali légzsákcsatlakozókat. De újra világít a visszajelző.

km.:214.504

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A hátsó hengersor szelepfedél tömítésénél szivárgott az olaj, ez pasztázva lett (Zé).

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-14

Legalábbis elvileg. Csöri mesternél kapott egy új szelepfedél-tömítést, mert a régi mellett könnyezett szegény. Még nincs 2 órája, hogy elhoztam az Autót, de talán tartós eredménye is lesz a műtétnek.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-07-21

Igen, újra itthon, magyar földön! :)

A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.

Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)

>> Szervizbendzso // Alfa 156 1.9 JTD 16V Sportwagon // 2010-09-18

Egyik reggel indulni akartam, s pár száz méterig, gázadásra nyikorgó hang jött a kocsi elejéből, na gondoltam valami szíj lesz ez. Gyorsan el is gurultam a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a kipufogósor tömítéssel van gond. Nosza cseréljük. Aztán még aznap szólt a szerelő, hogy észre vettem-e, hogy gyengébb a kocsi ereje. Mivel akkortájt jobbára városban közlekedtem nem tűnt fel, de aztán mutatta, hogy a felső turbócsövemen egy hosszirányú repedés van. Mindjárt mondtak rá egy 30 ezres összeget, na mondom ez sok lesz, keresek majd olcsóbbat. Végül két hét alatt majd féláron lett is, kiszedni nem bonyolult, úgyhogy azt már magam cseréltem is és visszatért a ménes :)

km: 158000
Kipufogósor tömítés: 3400 Ft.
Felső turbócső: 17000 Ft.
Tömlőbilincsek 2db: 270 Ft.

mivel multkor a leömlő és a katalizátor közti tömítést kipufogópasztával oldottuk meg, így ma nekiáltam ezt korrigálni.
Először kartonból megcsináltam a tömítés mintáját, majd ugyanezt vágtam ki azbesztlapbol, valamint nyomdai alulemezből 1-1 ugyanilyen darabot. Gépzsírral bekentem az azbesztlapot, majd beraktam a két alulemez közé. Ismét gépzsírral bekenve az egészet, beraktam a helyére és mindent összeraktam.
Füstölt is, mint a háborodott, ahogy a felesleg zsír és csavarlazító égett le az illesztésnél :D
Van is erről egy felvételem :)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).

Végre meglett csinálva a kipufogótömítés. Mint kiderült, semmi baja, hanem az egyik felfogató csavar volt eltörve és ezért fújt ki azon a ponton. Sikeresen kilett fúrva a beszakadt csavar. A tömítés lelett kenve kipufogópasztával, majd vissza a helyére.
Belelestem a katalizátorba is és furcsa látvány tárult elém...hmmm...egy szemnyi kerámia, annyi sem volt benne, előző tulaj már ellátta a baját előtem :D Most annyira nem ciripel, gyanús, hogy ahol ki is fújt, onnan jött a ciripelés nagyja...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-05

Nos, az autó extrém módon elkezdte a b*szakodást, nagyon idegesítő és balesetveszélyes ez már. Sziszegést hallani a szívócsövektől, meg a szívócsonk mögül is. Megszületett hát az elhatározás, szétszedem a szívórészt teljesen, mivel eszembe jutott az is, hogy annak idején az elég trehányul sietve lett összerakva. Mivel a szívósor csövei alatt van még egy közbetét amiben az injektorok is laknak, ott is szívhat falsot.
És egyébként is már rettentő csúnyán néztek azon a környéken ki a dolgok, a benzinhíd a csövek, a csavarok, a bilincsek, a nyomásszabályzó stb.
Megrendeltem hát a gyári tömítéseket a szívócsövek alá, az injektor talp és a hengerfej közé, a bilincseket a szívócsövek gumi csatlakozóira. Apróságoknak tűnnek de elég húzós az áruk. Vettem mellé jófajta tömítőmasszát is.
Aztán kiderítettem hol krómoznak a környéken, hogy legyenek szépek a szívócsövek, illetve gondoltam ha már szétszedem galvanizáltatok mindent amit lehet.. Végül ajánlották hogy ahol galvanizálnak ott tudnak nikkelezni is, legyen inkább nikkelezett a szívócső.
Szépen szétbontottam mindent, elkezdtem a pucolgatást, megérkeztek a gyári cuccok is, az összes csavarból vettem újat, savállót, rozsdamentest.
Persze nem egyszerű az élet a 4000 Huf-os gyári bilincs garnitúra amit az ePER hoz az autóra, természetesen nem jók, túl kicsik. Vissza nem veszik.. :(
Úgyhogy oda féltengely bilincsek kerülnek, bár vannak fenntartásaim.

Ha már itt járok ideje hogy bekerüljön valahogy a gyári légszűrőház is. Marklar bácsi volt oly kedves és a 16Vhez való után küldött egy 8V hez valót is.
A gond itt az, hogy a 155 2.5 V6 légszűrőház szája ugyan olyan formájú, mint a 164 3.0 AFM-je, csak kisebb. Ahogy a képeken látszik is. Namost nekem volt ott egy erősen tákolt közbetét ami ráadásul ki is takart az AFM érzékelőjét. Még jó hogy észrevettem így egy picit több mint 1 év után.
Tehát kellett készíttetni egy közdarabot esztergályossal, 6000 Huf volt. A képek lent láthatóak.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-12-18

reggel munkába menet sajna megadta magát a gép (immáron másodszor, ugyanazzal a hibával), megállt az AC, és no benzin, no indulás :( Vontatni kellett, de természetesen 1 nap múlva már indult szépen.
Az utcában lakó szerelő srác vette kezelésbe, átnézte, megtisztította a relék környékét, meg az AC környékét, közben megnézte a tank tömítéseit is, és úgy néz ki sikerült megoldani, már nem szivárog teletöltés után. Volt egy kis hegsztés a kipufogó egyik tartójánál, meg kicserélte a jobboldali kézifék kötelet.