Blog >> jtd

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-02

Ma lekerült a kocsi a fényező műhelybe hogy frissítést kapjon a külcsín, mellette megrendelésre került néhány alkatrész, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, termosztát, ventillátor hőgomba, féktárcsák, betétek, motortartó bakok. Az első futóműben is enyhén koppan valami, de azt még meg kell nézni hogy mi is pontosan. Klímáshoz szintén bejelentve jövő hétre.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-01-24

Jóideje hallatszik egy zavaró zörgés morgás a vezérlés felől. Hidegen inkább morgás, mint amikor egy műanyag lemez rezeg. melegen pedig mintha a húzócsapágy szólna a kuplungban....csak persze nem hallgat el kupplung kinyomásra, és a túloldalról jön. Bizony a generátor csapágy volt. Kicserélték mindkettőt, a belét esztergán "megigazították". Plusz cserés volt a szíjtárcsa is, a szabadonfutója be volt állva de teljesen. Ennyit a generátorról, meg 42e Ft-ról :-S
Egy biztos, szép tiszta hangja lett megint az autónak, egy csomó mellékzörej megszűnt.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-11-22

Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-08-11

Omladozik a katalizátor palástja, valószínű a felfüggesztése is cserélendő, egyre nagyobbakat koppan az alvázhoz induláskor, váltáskor. Hangosnak is érzem az autót...de hogy ettől a kis foszlástól lenne?
Lásd kép1.

Aztán fogyott a vizem. Jól megijedtem, hogy kész, itt a vég, hengerfejes, ennyi volt. Hát nem. Szétfoszlott a kiegyenlítőtartály oldala!
Lásd kép 2.

Az új kiegyenlítőm már útban van valahonnan Lengyelországból. A katalizátor ügyön még spekulálok. Kéne egy jó kipufogóvég, mert az is szétrohadt, meg egy katalizátor ami kívülről még ép. Belül ennyi idősen úgyis csak ballaszt már...

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-08-11

Lecseréltem ma a kormányt egy újrabőrözött darabra, amit még nemrég trencsikéktől hoztam. Csak úgy megtetszett, nem tudtam otthagyni...

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-10-06

Ma a szerelő beépítette a vadiúj TRW nyergeket és a gyári kézifékköteleket az autóba. GTPeti javaslatára jól kifújta olajzó spray-vel, és a gumiharmonikák alá zsírt is rakott egy adagot. Remélem ezzel lezárult a kézifék probléma örökre...
Közben észrevettem, hogy veszettül fogy a vizem! Ennek fele sem tréfa, főleg hogy se a vízpuma se a csövek, hűtő környékén nem volt víznyom. Már épp kezdtem pánikolni, hogy itt a vége, hengerfejes lett a traki, amikor Sanyi a szerelőm felfedezte a hiba valódi okát. Maga a kiegyenlítőtartály anyaga foszlott meg az évek során. Hihetetlenül néz ki, és pont nem szembeötlő helyen. Egyszerűen megette az idő, szétrepedezett, és esik atomjaira egy foltban. Kerítenem kell egy kiegyenlítőt mielőtt végleg elporlad a mostani. De lényeg, hogy nagyobb baj nincs. Azt már elkönyveltem, hogy a termosztát 3 év után ismét távozni készül, a motorhőmérsékletem stabil 81 fok...hurrá.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-04-15

Tegnap cseréltünk jobb első motortartó bakot a gépben. Vagy másfél óra volt leszenvedni úgy össze volt állva a csavarjával. A hosszbordás szíj le, a bak komplett tartóöntvényestől ki, majd fleeeex! És legnagyobb döbbenetünkre egy 4 kilós vasdarab hullott ki a kettéflexelt bakból.

Nem tudom mire volt jó az ott benne, de az egész tartóöntvény bakkal együtt egy kicsit 19.századi. Brutális vas öntvény, benne brutális vaspogácsa. Mi ez gőzmozdony??? :-))
Az új bakba nem fért vissza a vasdarab, úgyhogy marad macskákat hajigálni. Viszont a váltási problémáim megoldódtak. Az összes(!) bakot ki kellett cserélni, és így nem zakatol váltáskor. Szépen finoman működik. A difi kottya még mindíg hallatszik, de így már közel sem hat olyan vészesnek. Plusz olyan halk lett az autó, hogy nem ismerek rá :-) Pedig eddig se volt egy üvöltő szörny.

Közben megtalálta a szerelőm a mostanában előjött dohogó hang okát is. Kikopott a műanyag motorburkolat a rögzítőcsavarok gumipereménél. Ha kézzel lenyomom a műanyagot, eltűnik a dohogás. Hétvégén javítva lesz.

Olajcsere is megvolt, Selénia WRD, szokásosan 15e után. Az olajfogyásom 15e alatt ismét 2dl volt.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-02-06

A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)

2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................

Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...

Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)