Blog >> szerviz >> kötelező

>> SzervizHjuee // Alfa 156 SW // 2015-12-18

Eljött a pillanat.
Az autót kicsivel több mint egy hónapja vettem azóta gyorsan bele is hajtottam 1000km-t :D
Most eljött az ideje hogy ledogjak róla egy-.két dolgot.
Gyorsan lecseréltem benne az olajat(176200km) a szűrőket, és mivel szar volt a termosztátom így annak is mennie kellett.
Szerintem a levegőszürőt vagy 100ezer km-el ezelött cserélhetté így most olyan könnyen lélegzik az autó hogy csak nah.
Meg ha már megjöttek akkor gyors fel is dobtam a téli kerekeket felnistül.

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-12-11

Siker, fény, csillogás:)
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, fagyálló. 184400on állt az óra.
Köszönet Zé.-nek a szükséges anyagok beszerzéséért, az aknáért, a közreműködésért!

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2012-01-03

Ma reggelre volt időpontunk az Autóház Budaörshöz a nyolcvanezres felülvizsgálatra.
Két kisebb dolog volt még a "kívánságlistán". A jobb első kerék kicsit nyüszögött, mint később kiderült egy pici kavics szorult be a féktárcsához valószínűleg a téli kerekek felrakásából. A másik dolog pedig a jobb ajtó nem csukódott 100%-osan, néha rá kellett segíteni. Ez is egyszerűen orvosolható volt.
A majdnem egy napos móka végeredménye:
- Olaj-, levegőszűrő-, pollenszűrő-, és olajszűrő csere
- 4 új fékbetét
- 1 db fényszóró izzó + 1 db halogén izzó
- Futómű beállítás, fékhatás mérés, fényszóró beállítás
145 511 Ft

>> SzervizAthos // Alfa 156 1.6 TS // 2011-09-26

Megvolt az éves szervíz, olaj szűrők stb, szokás szerint Szamosi mesternél. Sajnos egy előrelátható nagyobb tétel is befigyelt: fékek. A tárcsák még a gyáriak voltak 100e Km felett, a betétekben is volt már min 60e, szóval kiszolgálták az idejüket. Hátra brembó szet ment, előre egy másik típus, de azonos minőségűek. Komoly összegbe kerültek, de az eredmény nem maradt el. A régi tárcsák már deformáltak voltak, és ütöttek is, ezért nem lehetett jól adagolni a fékerőt, de az újak brutálisak. Eddig sem volt gond a megállás, de ezekkel aztán csak arra kell figyelnem, hogy a mögöttem jövőt se én állítsam meg ;-)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-08-22

Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2011-07-28

Megvolt a hatvanezres szerviz: teljes vezérlés, olaj, szűrők. Plusz első két felső lengőkar is cserélve lett... hidegebb időben nyüszögött kicsit. A diagnoszika és átvizsgálás minden mást renben talált, reméljük ez még sok tízezer kilométeren így marad :-)

A gyors, precíz munkáért pedig köszönet az Alfa-Szatmárinak.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-01-03

Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-01-28

Kötelező szerviz letudva. Teljes autó átvizsgálás volt, beleértve a fékeket és a futóművet is. Minden rendben van, de majd idővel egy első lengőkar + stabilizátor rúd csere szükséges lesz. Ki lett tisztítva az EGR szelep, volt egy résolajcső csere, mert ott szivárgott a gázolaj, valamint légzsák hibakód is ki lett ütve. Viszont a bal oldali függönylégzsáknál még mindig jelez hibát, ennek majd tüzetesebben utánanézünk később. Az egyik izzítógyertya meghibásodott, az is ki lett cserélve. Valamint a kötelező dolgok:
- olajszűrő,
- gázolaj szűrő,
- motorolaj csere (ebből szerencsére kevesebb kellett, mert tavaly AlfaCity-ben nyertem 20 litert, most került felhasználásra),
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- fékolaj csere,
- féktisztító,
- váltó olaj csere.

És ezeken kívül még egy apróság: Korábban a jobb hátsó ülés felüli szellőző eltört, nem lehetett rendesen kinyitni. Az is ki lett cserélve. És mindezért hatalmas köszönet Alfaternak, akit nyugodt szívvel tudok ajánlani mindenkinek!

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-03-25

A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.

Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.

Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!

>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2007-05-25

Az autót 89975 km-el vettem Németországban. Miután hazahoztam, az első dolgom a szervíz elvégzése volt. 91606 km-nél olaj, olajszűrő és légszűrőt cseréltem.