A vásárlás és sikeres átírás után eljött a kötelező kör, avagy az olajcsere. Elugrottam hát Ofihoz az Elaforgba és vettem tőlük olajszettet (olaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő), illetve, ha már itt jártam, akkor vettem egy hátsó jelvényt is, mert az eredeti követ kapott és megfakult. De most már szép és jó. Idővel majd talán elgondolkodom az új logo felrakásán, de ahhoz új kormány is dukálna. Meglátjuk mit hoz a jövő :)
A vezérlés cseréje egyelőre jegelve van a gyertyák cseréjével együtt, mivel 80 ezernél mindent cseréltek benne.
Szerviz: Autóház Budaörs
Km: 88.600
Szervizkönybe pecsételve
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)
Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás
Km: 105.011
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
2012.04.27. újabb szerviz.
Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.
A futóművet is beállíttattam.
Óra szerint: 61 041 km
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
..És ha már elértük a 156. ezerkilométert realizálódott bennem, hogy olajat KELL cserélni. 20.000 ment úgyhogy nem lehetek olyan dinka hogy nem cserélem. Most nem Selenia került bele hanem Castrol, előzőleg ( a Selenia előtt) is azt hiszem az került bele, de valahogy nem éreztem olyan jónak a Seleniát, persze ez ilyen paraszubjektív dolog, na mindegy.
kapott új légszűrőt is, mert ugye azt is, viszont a régi nem volt nagyon bekoszolódva. Kicsit drága a légszűrő a 156osba nem? 4500+ Forint volt.
Viszont a motor mintha csendesebb lenne most már és mivel -gondolom- az egyik csavaragy a légszűrőházban megadta magát és nem tart rendesen kaptam egy kis szívóhangot ami tökre teccik :)
Tehát olajcsere : 156.400 km. jobb ha ide leírom így nem felejtem el.
Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100
Kapott az autó mindenféle szűrőt és friss Selénia 20K Alfa Romeo olajat. Km: 182945
Olaszűrőből, levegőszűrőből és üzemanyagszűrőből a drágább és gyári minőséget kapta (MANN Filter), pollenszűrőből pedig Corteco márkájút kapott. Az üzemanyagszűrővel igencsak megszenvedtem, kb 0,5 liter benzint sikerült is magamra locsolni. :)
Na ezen is túlestünk. Mindenfelé utánajártam a vezérműszíj és add csere cuccokhoz, az is meglesz. de csak a köv hónapban. szélvédőt is kell cserélni, mert repedt.. vettem bele illatosított egy hét alatt 3 mosáson esett át :) gondos gazda vagyok/leszek :P
Még a szervízkönyvbe is pecsélteltettem, hogy tovább legyen szépen vezetve.