Blog >> selespeed

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-09-08

Két Walker dobot hozott a futár, egy hátsót és egy középsőt, meg egy pár Bosch AeroTwint. Már csak egy kis idő kéne, hogy fel is tudjam tetetni a dobokat.

Az ablaktörlőket felraktam, még eső is esik a tiszteletére. Furcsa dolog, hogy törlés után jobban kilátok, mint előtte. Szokatlan, de egyáltalán nem rossz. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-08-19

Amióta megvan az Autó, hiányzott az egyik teleszkóp a csomagtérajtóról. Ma jött meg a pótlás, be is pattintottam a helyére (kb. szó szerint). Működik, mint az álom.

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-08-15

Hétvégén Visegrádon jártam az Alfával, ami kapott egy kis arc-pakolást (új króm lécek), meg egy darab új gumit (lásd előző bejegyzést). Gondoltam, hogy a fellegvárhoz vezető szerpentinen autózással jutalmazom hosszú évek hűségét. Sajnos, csalódnom kellett, az az út tankpályának is életveszélyes, nem hogy autózásra / motorozásra használjuk! Magyarország szégyene, ezt látják, tapasztalják meg a külföldiek. Csak tudnám megmondani, a sok idegenforgalmi adóból miért nem futja új útburkolatra? Esztergom, Visegrád, Szentendre kirakat városok: még inkább oda kellene figyelni az ilyenre! Mivel tölti ott az idejét a város vezetés?
Egyébként szuper hely a Hotel Silvanus, ott töltöttük időnk jelentős részét, ami kárpótolt minden kellemetlenségért, csak ajánlani tudom!

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-25

Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.

Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-21

Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)

A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-19

Csak WD40-et meg ablakmosó löttyöt vettem. A WD40 ugyebár elég a létező összes szerelési művelet feléhez. A többihez a duct tape kellene. :)

A napokban átesik még a jószág egy olajcserén. Meg keríteni kéne rá valami halkabb hátsó dobot is. Jó dolog a racsingos hang, amíg nem teker bele az ember párszáz kilométert nem annyira lassan. Inkább valami szolid, gyári hangot kéne csiholni belőle.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-13

Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)

- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos

ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-12-17

Kissé elmaradtam a blogolással, így most pótlom.

Idén -illetve már tavaly- esett rendesen a hó, volt amikor térdig lehetett gázolni benne. Kellett valami gyors megoldás arra, hogy ne a gyári Selespeedes szőnyegeket pusztítsam hólével.
Régi vágyam teljesült be, amikor is egy Motorsport feliratos szett került az autómba. Na jó, nem is, de legalább nem kínai, nem szagos. Igaz ugyan, hogy távolkeleti export cikk, így kibontás után derült ki, jobb kormányos autókba való! Persze ez a gyári fotón is látható, de nem venni észre, mert balra van téve, ami jobbra való De legalább nem velem szemezget nap mint nap a "Motorsport" :D

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK