Blog >> váltó >> selespeed

Mivel a kuplung cserét túl sokáig húztam, így a Selespeed váltó szinkrongyűrűit megette a kuplung, így a váltó is cserére szorult.
Természetesen a DZ banda ebben is a segítségemre volt.
Az autót már szar első futóművel vettem, így már az is csere érett lett, ez is meg lett csináltatva. (Alsó felső lengőkar csere párban, és a két stabilizátor rúd.)

Most már végre úgy működik a váltó ahogy kell, és a szar utakon se érzem a legkisebb gödröket sem.
Kezdem látni a fényt az alagút végén.
Most már tuti hogy nem adom fel! :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-06-20

Nem tartott sokáig az öröm az előző szerviz óta. Alig párszáz kilométer után megint elposszant a Selespeed. Még jó, hogy megtartottam a traileres névjegyét...
Ezúttal Szamosiéknál kötöttem ki. Végülis régóta terveztem egy látogatást, szóval úgy is vehetjük, hogy kapóra jött a dolog. Na nem, örülni azért nem örültem annyira.
Az autó már hétfőn készen volt, csak engem szólított külföldre a munka, így tegnap (csütörtökön) délután tudtam csak érte menni. Láttam az előző dugót, szépen el volt hajtogatva a pereme.
A szervizről egyébként nagyon kellemes benyomásokat szereztem. Szívesen megyek oda legközelebb is.

Kilométeróra állása:
194 800

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-05-16

Szerda
Este letettem az autót otthon, és két görbe csíkot találtam előtte a földön. Nem tetszett a dolog, benéztem az autó alá is: egy szépen gyarapodó tócsa lett a jutalmam. Halleluja. Belenyomtam egy papírzsebkendőt, hogy megnézzem, mi az. Színre-szagra stimmelt, ez bizony Tutela CS Speed. Ó gyász. Belenéztem a tartályba is, ami addigra (durván negyedórával a leállítás után) teljesen kiürült. Karaj. Volt egy mozdíthatatlan autóm egyesben, amit még üresbe se tudok kicibálni. Félig földalatti parkolóban.
Gyors telefon Szatyinak, a Selespeedek avatott doktorának, aki rögtön tippelt is egyet (mint később kiderült, jól tippelt), és adott egy telefonszámot, amin trailert tudtam hívni.

Csütörtök
A trailer megjött, az örömöm még nem. Ki kellene cibálni az autót a felszínre. Kapóra jött a hónapokkal ezelőtt rendelt Tutela, ami addig csak papírnehezékként funkcionált. Beleborítottam a felét az autóba, ami arra elég volt, hogy hosszú csíkot húzva elvergődjek vele az autószállítóig. Úgy 20 méterre. A nyál fele elfolyt az úton, a másik fele a trailer hátán kötött ki. Szatyinál ugyanez visszafelé. Egy flakon Tutela nullára írva. Ez már késő délután volt, az Alfa aludni tért.

Hétfő
Délután jön a telefon és a távgyógyításnál pontosabb diagnózis. A Selespeed robotot lezáró dugó kiugrott a helyéről, mert kirohadt az azt tartó Seeger gyűrű. Lesz új dugó, de várni kell rá, hogy elkészüljön. OK, frankó.

Szerda
Egy hete bírom autó nélkül, azaz bírom a francokat, a szó szoros értelmében minden Alfát megbámulok az utcán és irigykedek mindegyikre, amelyik saját erejéből mozog. Délután újabb telefon: megvan a cucc, Szatyi nekiáll összelapátolni a kupac alkatrészt autóvá. Enyhe szívroham. Még ma autóba ülhetek? Na azt azért nem, összerakni sem két perc, meg ki is kell próbálni, satöbbi, satöbbi, satöbbi... a végét már nem hallottam, olyan mély depresszióba zuhantam. Még egy nap Alfa nélkül. :(

Csütörtök
Megint telefon: délután mehetek! A kollégák azt hihették, randira készülök, úgy fel voltam pörögve egész nap. Már csak egy óra BKV választ el Tőle! Majdnem bejött, lerohadt alattam a Combino is (muhaha), de sikerült odavergődnöm valahogy. Ja, rommá ázva, mert éppen szép idő volt. Szatyi megmutatta, mit operált ki az autóból, aztán vagy ötször köszöntem el, mire abbahagytuk az Alfák és lelkiviláguk kitárgyalását. Végre gyí haza! Ób*meg, beállt a rakpart...

Péntek (azaz ma)
Helyreállt az élet rendje: Alfával jöttem dolgozni. Hosszú volt ez az egy hét...

Kilométeróra állása:
194.006

A költség a trailer és a javítás együtt.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-16

Sajnos az autómon jelentkezett az a probléma, hogy a Selespeed visszajelző ikonja kigyulladt a műszerfalon,és csak I. II illetve N és R fokozatokat engedte a vezérlőegység -biztonsági megfontolásból- kapcsolni.
Hamar kiderült, hogy mint megannyiszor, most is az elektronika felelős. Még jó, hogy apósom autóelektromos szaki, így nem kellett az 'olcsó' munkadíjairól híres szakszervízbe vinnem, ahol ki tudja mit állapítottak volna meg, hanem kiderítette, hogy az egyik relé haldoklik, ami a nagynyomású szivattyú motorjának működtetéséért felel. Emellett az elektromos AC reléje sem volt az igazi (én ezekben a Bitronokban már nem bízok), ezért vettem bele mindkettőből. kedvezméynesen 2500 forintból megúsztam a cserét.

Az illusztráción még az eredeti olasz relék láthatók. A jobb alsó piros az AC-é, a felette levő a Selespeed szivattyúé.