The story so far:
Up to date kimutatás
Kocsi ára 1 800 000 Ft
Műszaki vizsga 25 000 Ft
Turbó felújítás (Garrett) 150 000 Ft
Vezérlés csere 110 000 Ft
Olaj (Selenia WR Pure), szűrő, miegymás 50 000 Ft
CONTINENTAL - AllSeasonContact - négyévszakos 205/55/R16 108 700 Ft
Android head unit 91 000 Ft
Ablakemelő gomb 5 000 Ft
Szíjtárcsa (Gates), szíj, tréler 70 000 Ft
Polír 15 000 Ft
Akkumulátor (varta) 30 000 Ft
Meghúztam a mélygarázsban 100 000 Ft
Summa 2 554 700 Ft
Planned 2019:
Lendkerék 200 000 Ft
Kuplungszett 100 000 Ft
Kinyomócsapágy 60 000 Ft
Fékek ?
Szerk, kivettem a költségből az árát, mert besorolta szervízdíjnak az oldal
Előszó:
Arra gondoltam, hogy írok egy kis naplót, ami nem csak nekem segít emlékezni, de hátha tudok olyat is mondani, ami valakinek segítségére szolgál. Tehát jöjjön a 159SW-m történetének első hónapja...
Az autót használtan vettem, de úgy gondolom, hogy eléggé jól körül jártam a vételt. Eldöntöttem, hogy milyen típust szeretnék, majd választottam motort (1.9 JTDm 16V) és váltót (manuális), minden másban kompromisszum képes voltam/ vagyok! Mivel olyan nagyon sok ilyen autó nem szaladgál (vagy ha szaladgál is nem eladó), ezért közel egy évig nézegettem a használtautót, fórumokat, olx-et, stb. (Egy másik posztban majd leírom, hogy miért éppen ezt választottam.) Megnéztem kb. 10-12 autót ameddigre eldöntöttem, hogy nekem EZ kell! Elmentem, megnéztem, ajánlatot tettem, tenyérbe csaptunk, két nap múlva jövök érte, de mielőtt elviszem nézessük át márkaszervízben. Ha rendben van, akkor papírozunk és még haza viszlek. , mondtam a tulajnak! RENDBEN VOLT! Egy év keresgélés után 2 nap alatt vettem autót! :)
Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Tatabányáról indulok haza Budapestre. Boldogság van, ALFA van! :) Azóta megszoktam, még jobban megszerettem, benne élem az életem, ahova csak lehet kocsival megyek. Én is, a környezetem is imádja. Egy héten egyszer biztos, hogy takarítom, a lakásomat nem biztos! :)
Akkor a jelen:
Éppen tegnap volt egy hónapja, hogy elhoztam az Alfámat a korábbi tulajtól. Ez az egy hónap az izgatottság jegyében és ismerkedéssel telt, pláne, hogy ő az első Alfám! Egy hónap, 3500 kilóméter mosolygás városban, autóúton, autópályán. Minden olyan mint egy igazi álomban. Vagyis olyan volt... Két hete volt nálam az autó, amikor egy barátommal mentünk valahova két autóval, én mentem elől. Még menet közben hív, hogy nagyon füstöl a kocsi, tudok-e róla. Nem tudtam. Persze, mondtam én, hogy véletlenül se legyen igaza azoknak, akik szarolaszoznak.
Már mielőtt megvettem az autót körbe jártam a témát, így megtudtam előre, hogy hova is kell szervízbe vinni, kit érdemes keresni. Fórumokon majdnem mindenki Zé mestert ajánlotta (nekik ezúton is köszönet), másnap Zé műhelyébe el, időpont kérés (megjegyzem van egy nagyon jó Facebook alkalmazásuk ahol foglalhatsz magadnak időpontot), majd miután megbeszéltem Zével, hogy kb. mi a baj jött majdnem 2 hét várakozás, mert csak úgy volt időpontjuk.
Ebben a két hétben már mindent elolvastam, úgy mentem a szerívzbe, hogy felkészültem mindenre, megnéztem, hogy mennyibe kerülhet egy turbó, mi van ha az EGR rossz, mi van ha a turbó vákum csöve rossz. Mindenre felkészültem. Arra is, hogy ha azt mondja Zé, hogy a javítás 400ezer forint és mit csináljon, akkor azt válaszolom, hogy használtautó hirdetést... :)
Illetve időnként földobott egy hibaüzenetet az autó "Water in fuel", de ezt mindig csak rossz úton csinálta, úgyhogy biztos voltam valami kontakt hibában. Ezen nem is aggódtam.
A megbeszélt időpontban Zé szívélyesen várt és neki is látott az átvizsgálásnak. Gyorsan szétszedte kicsit az autót és tisztogatott rajta ezt-azt csatlakozót, szelepet, EGR szétszerelés, tisztítgatás (közben nekem is magyaráz, tanácsokat ad), majd azt mondja, hogy készen vagyunk.
Nem akartam elhinni! Semmi költséges alkatrész rendelés vagy anyag vagyonokért? Nem, készen vagyunk! Az EGR nem működik 100%osan, de abban maradtunk, hogy minden érték rendben van, a következő olajcserénél lehet EGR-t is cserélünk, de addig menjek nyugodtan! Hebegek-habogok, hogy mennyire köszönöm, jajj, de megnyugodtam, de azért felteszem a kérdést: Mivel tartozom mindezért?
Semmivel! - válaszolja- az átvizsgálás ingyenes! Még kétszer visszakérdeztem, hogy biztos-e. Igen, biztos! Megköszönöm, eljövök, nyugodt és boldog vagyok újra! :)
Ezúton is szeretném megköszönni Zének a hozzáállását, a munkáját és azt, hogy ilyen korrekt volt! Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is oda fogom vinni!
Nem is lehetne ennél szebb az eltöltött 1 hónap! :)
Megvolt az első út a GT-vel. Jó sok pályázással. Végre használhattam tempomatot! Készültem és vittem magammal mp3-as CD-ket egy kis zippzáros táskában, amit még vagy tíz éve használtam. Mindegyiket beolvasta és le is játszotta! 192 kbit felettiek egész jól szólnak a BOSE rendszeren. A kocsi viszonylag könnyen gyorsít 110-ről 160-ra. Piros cérnás bőr ülések nincsenek kiszakadva. Kormánykerék egy helyen alul kopott meg kissé, de még javítható. Benzin, bocsánat üzemanyagszint jelző viszont rosszul mutat. Tele gázolajjal is marad még egy pár rovátka szabadon... Embernek, akitől vettem ez a harmadik Alfája volt 155 és 166 után. Nekem a negyedik. Meg az első dízelem. Nehéz lesz megszokni a tankolást! Erről jut eszembe, nem tudtuk kinyitni az első alkalommal, a kutas gyerek sem. Végül kisfiam segített, megtalálta az apró gombot az ASR alatt.
Ajtóhatárolók nem kattognak! Ezekre nem kell költenem. Meg első-hátsó emblémákra sem. Alu tükörházra és króm pálcákra sem.
A négy képen felül további képek ide GT 1.9 JTDm 16v kattintva ;)
Születésnapom alkalmából megleptem magam még egy 159-essel, ami ezúttal Rosso színben pompázik!
Az eladó: SKrisz
A vételár: 3.500,-Ft + posta (~800,-FT)