Jövő hétre fagyot mond, a gumisok előtt kígyózó sorok. De jó hogy végre elhoztam onnan a kerekeket. Pláne, hogy a tavaly őszi kapkodás nyomát is megtaláltam az alvázvédő rétegben. Beletolta a krokodil emelőt..
Itthon mindig van Koralkyd rozsdagátló alapozó, azzal javítottam a hibát. Időben észrvettem, még fényes tiszta fém kandikált ki.
Egyúttal a hátsó keréknél a filc mögött is kitakarítottam a küszöbök végét.
Végül téli kerekek fel, beállítottam a nyomásokat, majd lemostam és elraktam a nyári felniket. Ja, és gyorsan elszaladtam téli szélvédőmosóért, azt is betöltöttem, úgyhogy jöhet a hideg.
A sokküllős ékszer felnik a téli gumikkal immár az autón, a nyári gumikon már nagyon keresztbe közlekedett, nagyobb tempón is hajlamos volt erre-arra megindulni. Őszintén..én élveztem de nyilván a fékútnak nem tesz jót. Jobb a békesség :-)
Szólt a bal hátsó, kicseréltem mindkettőt.
Album
A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..
A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.
Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(
Múlt hétvégén lecseréltem a kerekeket télire, viszont az utolsó kerékőrrel történt egy kis "baleset". A kerékőrös toldatról letört egy darab. Valahogy kibicsaklott a helyéről, és letört.
Voltam gumisnál, de csak annyit tudott mondani, hogy menjek alfa szervizbe. Egy másik gumis azt mondta, hogy megpróbálhatja azt, hogy odahegeszt egy csavart, és azzal kicsavarja, viszont valószínűleg a felni is megégett volna, így ez nem igazán tűnt jó megoldásnak. Ezt meghagytam végső megoldásnak (szerencsére nem volt rá szükség).
A megoldás az lett, hogy kifúrtuk a csavart a helyéről. Mivel az a kerékőrös csavar úgyis kuka, így mindegy volt, hogy mi lesz vele. Ráadásul így a felninek sem lett semmi baja! :)
Hozzávalók a művelethez:
- 1 db Alfa Romeo 145
- 1 db törött kerékőrös csavar
- 1 db vídiás fúró
- Keresztapám :)
+némi idő
Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)
- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos
ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P