Blog >> turbócső
2014.12.21.
A ragasztás nem hogy egy pesti utat nem bírt ki, de lényegében az autópálya felhajtón már láttam hogy füstöl a gép. Itthon megnéztem: kiköpte a ragasztót és tovább repedt. Úgyhogy az ideiglenes megoldás nem jött be.
Viszont a végleges megoldás már végre elérhető közelségben van. Hónapok óta próbálok gyári csövet szerezni, végül feladtam. 4 helyen ígérték, végül senki nem tudott hozni. Úgyhogy nem gyári alkatrész lesz. Rendeletem szilikon könyököt és elkészült a toldó idom is egy 54-es kipufogócső darabból.
2014.12.23.
Olyan szépen sütött a nap, nekiálltam. Vagy 20 perc kellett a dolognak, jó passzosan csúsztak a csövek a helyükre, de végre kész. Annyira nem is ronda végülis. Jónak biztos jó, arra nincs időm hogy most kocsikázzak, majd kiderül. Remélem a füstölés is elmúlik ezzel.
A hasadás a gyári csövön...hát nem kicsi volt, sokat nem foghatott az az alu bélés úgy önmagában.
Arra lettem figyelmes, hogy terhelésnél a motorból furcsa hang jön. Kevés hallgatózás után egyértelmű lett, hogy valahol kifúj a turbó. Az egyik turbócső volt a ludas, és mivel rendelni kellett, ezért ideiglenesen orvosoltuk a dolgot, amíg meg nem jön az alkatrész.
Az átmeneti megoldás a következő: egy PET palackot kettévágva a szabályos henger részét felhúzzuk a turbócsőre úgy, hogy a lyukat elfedjük vele, majd a palackot melegíteni kezdjük egészen addig amíg annyira nem zsugorodik össze, hogy teljesen rásimul a turbócsőre. Figyelem, ez egy átmeneti megoldás, hosszabb távon nem szerencsés a használata!
Eljött a kötelező szerviz ideje, ki lett cserélve a teljes vezérlés (vezető, feszítő, szíj) + a vízpumpa, a hosszbordás szíj vezető és feszítő görgője, az összes szűrő (gázolaj, pollen, levegő olaj), olaj (4,5 liter, Mobil1), egy turbócső valamint a bal első tompított izzója. Km: 67600
Balatonfüredről hazafelé, először azt vettem észre, hogy nagyobb gázadásnál csúnyán kormolunk, ami nem megszokott. Aztán Zámoly felé bekóstolt egy Altea, gondoltam hadd szóljon, de ekkor már a kormon kívül süvítést is hallottam, mikor a fordulatszám elérte a 2000-et, szóval Altea elment én meg visszavettem a tempót és hazagurultam a kocsival. Itthon aláfeküdtem és az alsó turbócsövön megtaláltam a bűnöst, kb. 1 centis a szakadás rajta. Egyelőre a kocsi a garázsban várja az alkatrészt.
--------------------
Gyorsan csak Bárdiból tudtam szerezni utángyártottat, ami természetesen rövidebb volt a kelleténél. (RAPRO márka) Szerencsére Andrásnál volt tartalékba, most azzal lett megoldva.
Azt hiszem a legjobbkor lyukadt ki az alsó turbócső, a szerviz utolsó decemberi munkanapján. Lassan jöhet a futómű reparálás, mert a szilent megkenése nem oldotta meg a nyekergést amit ebben a hidegben produkál.
Egyik reggel indulni akartam, s pár száz méterig, gázadásra nyikorgó hang jött a kocsi elejéből, na gondoltam valami szíj lesz ez. Gyorsan el is gurultam a szerelőmhöz, ahol kiderült, hogy a kipufogósor tömítéssel van gond. Nosza cseréljük. Aztán még aznap szólt a szerelő, hogy észre vettem-e, hogy gyengébb a kocsi ereje. Mivel akkortájt jobbára városban közlekedtem nem tűnt fel, de aztán mutatta, hogy a felső turbócsövemen egy hosszirányú repedés van. Mindjárt mondtak rá egy 30 ezres összeget, na mondom ez sok lesz, keresek majd olcsóbbat. Végül két hét alatt majd féláron lett is, kiszedni nem bonyolult, úgyhogy azt már magam cseréltem is és visszatért a ménes :)
km: 158000
Kipufogósor tömítés: 3400 Ft.
Felső turbócső: 17000 Ft.
Tömlőbilincsek 2db: 270 Ft.
Erős szuszogás gyorsításkor a motortérből illetve látható füstölés jelezte a felső turbócső cseréjének szükségességét, felnyitva a géptetőt egyből láthatóvá vált a két kb. 4-5 centis repedés a szívótorokhoz közeli végén! Mivel csak gyári létezik ezért húzós volt az ára szerencsére egy nap alatt meghozták és a csere sem nagy meló!
Ma végre volt időm, és el tudtam gurulni Gerissimohoz, hogy kicserélje nekem a korábban megrendelt turbócsövet. Bár a ragasztás is tökéletesen megfelelő volt, de azért mégis csak így az igazi. :-)
És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.