Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....
A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!
Hosszú vajúdás után végül elengedtem a kis 146-om kezét. Fáj érte a szívem nagyon, mert az több mint egy gép, de itt volt az ideje. Hogy miért is?
Tegnap lett ez tiszta számomra. Mondhatni évek óta napirenden van az autócsere. Kerestem a méltó utódot, ami fürge, könnyed, elég direkt és agresszív, szóval valamit ami olyan mint a 146.
Hetente egyszer biztos felnéztem az autoscout-ra, mobile-re, használtautóra. És nem, és nem akart jönni az a szikra, ahogy Alfát vesz az ember. Az, ahogy képről megérzed, hogy EZ lesz az autód. És ez egész hétfőig így volt.
Az nem egyszerű történet, hogy végül hogy lelt rám az autóm, egy Cartárs sokat segített ebben. Ha majd szeretné, írok róla. Köszönet neki. Egy éjszakám volt átgondolni. Nagyjából erre is fordítottam, nem mondom, hogy jól aludtam :-) Kaptam pár képet egy fekete TI-ről, ami ha azt nézzük fekete Ti, mint a többi. És ez megérintett.
Másnap ott voltunk megnézni... kipróbálni.
Mondanom sem kell, hazahoztam. Nem bocsánat, hazahozott :-) Ott abban az autóban a próbaúton fogtam fel, hogy nem azt kerestem, amit a neten mindenáron ki akartam túrni. Nem feltétlenül a könnyed, teszem-veszem autó az ami nekem kell.
Hazáig nem bántottak, nem piszkáltak, nem akadályoztak, pedig volt forgalom.
Én meg nem az órát néztem, hogy mikor érünk haza, hanem piszkáltam a navit, kapcsolgattam a rádiót, próbálgattam a tempomatot és pihentem. Az autó meg hozott. És a városban sem volt bennem az a mindenáron tépjünk haza feeling. Persze haladtam, soroltam, elértem a zöldet, de jóval szolidabban.
Valahogy leért az autó üzenete, hogy ebben a dugóban araszolni is jó. Egyszerűen annyira kellemes környezet, hogy nincs hova rohanni. Ott benne jó. Nem kell a gyerekekkel rohanni haza és majd otthon beszélgetünk, játszunk. Már ott benne annyira más az atmoszféra. És ehhez az automata "must have".
Szóval így lett, van egy 5 éves autóm 125000km-rel.
Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.
Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)
Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)
Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.
200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.
Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.
Végeredmény:
1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)
Nagyjából ezekből:
95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)
140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)
A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.
Felragasztottam a rendszámot kétoldalú ragasztóval. Így igazodott az SW is az eddigi trendhez! :)
Mától rendszámkeret nélkül gurul! Nekem így jobban tetszik, meg hamár elől sincs keret......
Megtörtént az első takarítás ma, igaz "nehezített" körülmények voltak :) Műszerfal- és bőrápolással egybekötve.
Még van mit csinálni rajta, mire megfelel az elvárásomnak, de azt majd legközelebb!
Múltheti mosásnak nyoma sincs...... :(
Ismét az Autoglym termékek voltak a befutók.....
Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.
A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport
Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.
Autóztam egy jót :)
A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.
Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...
A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)
Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le
A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.
Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.