A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.
A vízhőfok már nem ment óra szerint 82 fok fölé (valójában 69-75 fok). Ez a fogyasztáson is meglátszott így vettem gyári Behr típust, 5 liter Hepu fagyállót, bilincseket. Jókora szopó ezt is szerelni, nincs jó helyen 5 csőbilincset kell oldani, lehúzni, de előtte turbócső, akksitálca, ECU útban van.
Csere óta a vízhőfok ismét felmegy 90-re, szivárgás nincs, tartály maxra töltve.
Kapott plusz egy Exide Premium 77ah akksit is, bízom benne, hogy stabilabban fog indítani, mint az előző 62-essel.
149.800 km
Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.
A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!
Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....
Ma végre kicseréltem haldokló akkumulátoromat. Ami benne volt 2007-es gyártású renault akku volt, 60Ah 540Ah-val, az utolsó 1 évben töltöttem utána vizet és elkezdtem magam tölteni, hidegbe meg nagyon gyengének bizonyult, beindult de nehezen már és ez a computernek se tesz jót! Így vettem ma egy Exide Premium 77Ah-s akkut 760A indítóárammal. Akkora mint a 72Ah-s társa csak hangyányival magasabb először ezt néztem ki 27500Ft-ért de mutatták egyből h van 77Ah-s ugyan akkora csak magasabb és 29.000Ft-ért mondtam jo akkor legyen az, kaptam a végén 1000Ft akciót is így 28.000ért hozhattam el. Nagyon sokan dícsérik az exide-ot ezért esett rá a választás.
nem egészen 3 év után a gyári Exide akku elhalálozott, tragikus hirtelenséggel. a 2 órával azelőtt még vígan futkározó autó már a gyújtás bekapcsolásakor is furcsa dolgokat kezdett el csinálni, indulni egyáltalán nem akart. bikázással annyit lehetett elérni, hogy nyugalmi állapotban működött minden, de indítózni már nem lehetett.
eredmény: kb. 1 óra alatt az assistance hozott egy ugyanakkora Varta akksit, és hajrá, mehetünk tovább.
Az autóm április elseje alkalmából sikeresen megtréfált. A sok munka miatt két hete arra sem volt időm, hogy beindítsam, és mivel már egy ideje szarakodott az aksi, várható volt, hogy hamarosan megadja magát. Nos, ez be is következett. Az ajtónyitás sem sikerült már távirányítóval, meg sem próbáltam beindítani. Rolibaba közel lakik, hívtam is egyből, hogy jöjjön menteni. Hozott bikakábelt, próbáltuk annak a segítségével beindítani, de nem jártunk sikerrel. Mi van még nyitva péntek este 8-kor? Tesco... Szerencsére volt akcióban Exide aksi, beruháztam egyre. Remélhetőleg ezzel jó pár évig nem lesz gondom.
Akku csere közben Willy is befutott, kis minitali lett a dologból, dumcsiztunk egyet. És hatalmas köszönettel tartozom a segítségért!