A gyári kormánybőr már elég kopottas és fényes volt, így a napokban kapott egy új bőrözést. Hogy passzoljon a kormányhoz a kézifékkar és a váltó szoknyai is megkapta ugyan azt a bőrt és cérnát.
A kormány annyiban változott, hogy kétoldalt félperforált lett és minden piros cérnával lett varrva. A felhasznált bőr egy Porsche gyári valódi nappabőr. Gyönyörű matt felület és finom puha. :) Rengedteget dobott az autó belső megjelenésén.
Amikor először láttam a fórumon egy újrabőrözött Ti kormányt, akkor már tudtam, hogy nekem is újra kell majd bőröztetnem. A dologgal járó macera azonban mindig a halasztgatás felé sodort. Egy nap viszont azt mondtam, hogy csináljuk, lefixálom az időpontot és onnantól nincs visszaút. Még áprilisban felhívtam a mestert, Rendes Józsefet a Rendes-kormánytól.
Nálam az autó hétvégén szokott használatban lenni, hét közben áll, így lefixáltuk Június második hetét a munkára. Hétvégén szétkapom a kocsit, az újrabőrözendőket hétfőn postára adom, ő pedig visszaküldi péntekig, hogy hétvégén már újra használni tudjam az autót.
A listára végül felkerült a kormány mellé a váltógomb, a váltószoknya, a kézifékkar markolata és a kézifékszoknya is.
A szétszedés/összerakás részleteire nem térnék ki. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg és tudok segíteni.
Minden a megbeszéltek szerint történt. Pénteken már újra nálam volt minden és össze is lett rakva.
Az árakat egyébként én meglepően alacsonynak találtam (már ha összehasonlítom azzal, hogy mennyi pénzbe kerül, ha gyári alkatrészeket vásárolgat az ember a kocsihoz).
Kormány: 15 ezer
Váltógomb: 4 ezer
Kézifékkar markolat: 4 ezer
Váltószoknya: 3 ezer
Kézifékkar szoknya: 3 ezer
A végeredmény magáért beszél.
Képek nagyjából before-after sorrendben vannak.
Még annyit megjegyeznék, hogy a váltógombra egy héten belül új kupak is fog kerülni, mert a régi, mint látható, elég kopott.
130130 km
Sajnos a TI ülések szélén lévő varrások az ülések mélysége miatt hajlamosak megkopni. Úgy döntöttem nem kókányolok lakkfilccel és társaival, megpróbálom rendes bőrfestékkel kijavítani. A http://borfestek.hu/ oldalról rendeltem a cuccokat hozzá:
- festék
- tapadásnövelő
- befejező lakk
Először a felületet jól megtisztítottam tiszta alkohollal, hamar szárad. A varrás mellett montázsazalaggal leragasztottam, de óvatosan anélkül is lehet festeni.
A festékhez a leírás szerint 10% tapadásnövelőt kevertem, laboratóriumi mérőedényeket használtam, de csak mert hozzájutottam. Ezután papírboltban kapható sima iskolai lószőr ecsettel kijavítottam a varráson a festést. A száradás után felvittem a befejező lakkot (félfényes változat), ezt két rétegben is elvégeztem. Növeli a bőr ellenállását az izzadtsággal, zsírral szemben, és növeli a kopásállóságot. Teljes száradás után az ülés egész felületén elvégeztem a bőrtisztítást és bőrápolást, amihez a készletet szintén a fenti webáruházból rendeltem. Az ápoló balzsamot kézzel masszíroztam be a bőrbe, a végén pedig áttöröltem a hozzá kapott törlőronggyal.
A kormányt szintén lemostam bőrtisztítóval (jó mocskos volt, szép barna lét töröltem le róla pucolás közben), majd kapott masszírozva finom bőrápolót, két adagban. Miután megszáradt, letörölgettem. Nem lett ragacsos, sem csúszós, pont olyan amilyennek lennie kell.
Nem vagyok profi bőrkárpitos, biztos szebbre is lehetett volna csinálni, de jó érzés a self-service.
Nekem tetszik a végeredmény (két utolsó kép)
Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)
Hozzánk picit előbb jött a jèzuska, ès hozott magával egy átbőrőzött kormányt is :) így már azèrt sokkal szebbek vagyunk :)
A kormány és a kézifék+váltószoknya is rettenetes állapotban volt, tehát felkerestük a megfelelő embert, aki újrabőrözött mindent.
Innentől kezdve csak ajánlani tudom a kollegát, ha bárkinek szüksége van ilyesmire, csak szóljon, a képek magukért beszélnek!:)
Már nagyon zavart ,hogy meg van kopva a bőr a kormányon ...néztem pár bontottat de mindegyik kopott volt valahol.
Persze vannak cégek ahol felújítják de ott kell hagyni a kormányt én meg azt nem tudom nélkülözni :) ezért úgy döntöttem egy próbát megér ->kiszerelem és felújítom magam.... a képen látható az eredmény és a régi állapot ...bár a kép nem adja vissza milyen kopott volt már talán látszik a lényeg!
Szükséges eszközök: 5-ös imbuszkulcs, 24-es kulcs (krova) , bőr, ragasztó.
Update: Az alsó részt is felújítottam (eddig csak a két szélső volt átbőrözve) illetve a ragasztáson felül még őssze is varrtam hátul biztos ami biztos. Képeken a volt és lett állapot:)
Ismét belátogattam a bontóba, hátha van vmi ujdonság és kaptam egy bőr multikormányt és egy sebváltógombot. Gyári állapot mind a 2ő. Hazafele vettem egy GATES hosszbordás szíjat, délután mindent kicseréltem.
Fel kellett újítani a kormányt, mert elég kopott volt. Nem tudom milyen egy gyári állapotú de kb. olyanra csinálta a srác.
Ja és szülinapi ajándékként kaptam :) Thank you My Darling :)