Kisütött a nap, megvolt az első rendes mosás ottthon. Ilyenkor mindig megkapja az autó a törödést, mert megérdemli. Be is vásároltam Turtle Magic Color Black Waxból, spéci polír kendőből és mikroszálasokból.
Wax előtt alapos mosás és szárítás, majd mehetett fel a cucc. Az eredmény magáért beszél, tükör lett. Megéri megcsinálni, sokat dob az autón.
Az egész történet 3-4 óra volt. A végére már nem éreztem a karom :D
Költségek:
- 3600 Ft minden cucc összesen. Akció volt a Tescoban a Turtle termékekre. Megéri kihasználni. (Április 29-ig érvényes, ha jól emlékszem.)
Végre volt egy szabad napom, amikor beiktattam egy nagytakarítást. Ráfért.
Lesz még rajta mit csinálni tavassza, de legalább már nem kell minden alkalommal kezet mosni, amikor beülök a kocsiba és hozzáérek bármihez. :-)
Az autó érkezésének alkalmából beszereztem néhány eszközt a tisztításához, ma volt az első bevetés. Kb. ez volt a folyamat:
- Porszívózás, belső részek áttörlése nedves mikroszálas kendővel
- Belső műanyagok, gumik kezelése Wolf Silk Milk-kel
- Felnik tisztítása Sonax Xtreme felnitisztítóval
- ValetPro Citrus Pre Wash előmosó felvitele Alta Foam 2000 habosítóval
- Mosás mikroszálas mosókesztyűvel sima Sonax samponnal, kétvödrös technikával
- Szárazolás nagyméretű vastag mikroszálas kendőkkel
- Kátrány- és bogároldásra Koch Chemie Insect & Dirt Remover-t szereztem be, de most még nem volt rá szükség
- Shiny Garage D-TOX fémes szennyeződések eltávolítására, még erre sem volt szükség
- Wolf gyurma + nedvesítő koncentrátum maradék dekontaminálásra, szintén nem vetettem be
- Felnik kezelése Sonax Xtreme nano felnivédő bevonattal
- Fényezés kezelése Sonax Xtreme Protect + Shine nano lakkvédővel
- Üvegek tisztítása 20%-os izopropil alkohol oldattal
- A szélvédőre Wolf Glass Guard nano bevonat került
- Külső műanyagok, gumik és motortérben lévő műanyagok kezelése Koch Chemie Plast Star-ral
El is ment rá a fél napom. :) Még tanulom a dolgot, sajnos voltak hibák, az eredmény nagyon nem tökéletes, de majd idővel egyre jobban fog menni. :)
A hónap elején (0901) egy korábbihoz hasonló, újabb özönvíz öntötte el a várost. Ennek köszönhetően megint beázott az autó a jobb első hangszórónál. Tiszta szerencse, hogy előre gondolkodva és ismerve azt a tényt, hogy nagy esőnél, huzamosabb ideig kint állva beázik, reggel úgy indultam el itthonról, hogy egy nejlont terítettem az anyósülés előtti padlólemezre, mielőtt megint elönti a víz a most már frissen lakatolt részt, ahogy azt annak előtte az elmúlt lassan 7 évben már kétszer megtette.. Nap végére 1,5-2 dl vizet öntöttem le a nejlonról.., még mindig jobb így, mintha órákig kellett volna szárítgatnom a kárpitot és az alatta lévő szigetelést. Egyre jobban érik az ajtók rendbetétele.. Ez ügyben már egyeztettem a lakatossal és a fényezővel, hogy mind a négy ajtót teljesen nullára szét kellene szedni, ahol igényli javítani (pl. elektromos ablakemelők), amiket kell, cserélni (pl. vízlehúzók) és végül a hibák, rányitások javítása után egy komplett újrafényezés is rájuk fér. De erre csak a hónap második felében lesz lehetőség.
Addig is átvettük a reptéren (0904) a GTA küszöböt húgoméktól, ami valóban elég nagy csomag, úgyhogy hazafelé nálunk is a tetőcsomagtartón utazott.
Majd később, a nem rég ”felfedezett” autókozmetikába indulásnál észrevettem (0906), hogy a bal első dobbetétnél hiányzik egy csavar, így a dobbetét vége szabadon tud mozogni és ezáltal néha bele is ér a kerékbe, ami tolatásnál ki is tört belőle egy kisebb darabot. Ezt mielőbb orvosolni kell, ha nem akarok úgy járni, mint egyszer már jártam, hogy begyűrte a dobbetétet a kerék menet közben.
Az esküvő előtti és utáni teendők miatt túl sok időm nem volt a küszöb spoilerrel foglalkozni. Sőt, ki sem bontottam a csomagolásból egészen addig, amíg Csabi el nem jött hozzánk (0909) és fel nem próbáltuk. A próba során kiderült, hogy valódi, gyári GTA küszöbbel van dolgunk, ami természetesen nem illeszkedik elöl a sárvédőívhez. De a feladattól nem megrémülve a spoilerrel együtt távozott a próba végén. :)
Pár napra rá újabb alkatrészek érkeztek (0912) Helembai Zolitól; az új vízlehúzóim! :) Majd másnap (0913) beszereztem egy fekete bőr váltógombot (made in italy), pont olyat ami most is van benne.. és két új flexibilis ablaktörlő lapátot (20 ill. 21”). A váltógombból most valami ”komolyabbat” akartam volna venni, egy MOMO személyében, de igazából egyik sem tetszett, ami meg talán egy kicsit is, az elég húzós áron volt még az eBayen is.. Így maradt a megszokott forma, már csak majd ki kell cserélnem valamikor. Viszont gondolkozom a váltórúd rövidítésében is (kb. 2-3 cm), ami sok problémát megoldana: pl. nem lenne ilyen hosszú:) és a váltószoknya sem esne le mindig a sebességváltó gombról..
Újabb elektromos hiba ütötte fel a fejét (0915) – bár szerencsére eddig minden korábbit gond nélkül lehetett orvosolni, remélem ezzel is így lesz.. Most azt játssza, hogy nem jelzi a műszerfalon, hogy nyitva van-e a csomagtartó, de ez már csak hab a tortán, mert egy ideje már bezárja úgy is a központi zárat, hogyha a csomagtér ajtó nyitva van.. Eddig vissza-kinyitott. A csomagtér világítás pedig már egy hónapja egyáltalán nem működik a benne lévő LED izzóval. :\ Sürgősen találnom kell a közelben egy autóvillanyászt..
A ”nem látok ki” bejegyzésemre első lépésben megrendeltem a korábban már bevált OSRAM Night Breaker (viszont most már az) Unlimited 55W H7 izzókat, melyeket ma (0917) át is vettem az Elaforgtól házhozszállítással.
- akár 110%-kal több fényt vetítenek az útra (hagyományos halogén izzókkal összehasonlítva)
- akár 40m-rel hosszabb fénykévével rendelkeznek
- akár 20%-kal fehérebb fényt produkálnak.
- szabadalmazott kék gyűrűs bevonat a kevesebb szórt fény érdekében
- magasabb fényhasznosítás az izzóban található optimalizált gázkeveréknek köszönhetően
- stapabíróbb kialakítású izzószál
A fényezés előtt egy kisebb teendő listával felszerelkezve átgurultam a fényezőhöz (0919), hogy vele és a lakatossal leegyeztessem a tenni valókat; 4 ajtó komplett rendbetétele, 4db vízlehúzó csere, 2db hátsó elektromos ablakemelő szerkezet cseréje, 1db csomagtér ajtó teleszkóp csere, kartervédő lemez műanyag kiegészítő ”füleinek” visszaszerelése a fém kartervédő lemez alvázvédelemmel való ellátása után, új rozsdamentes csavarokkal, első lökhárító rendbetétele - a betontömbbel való találkozás nyomainak eltüntetése (fényezés), az Alfa pajzs mögötti háromszög rész feketére való fényezése, stb..
Majd hazafelé jövet a kinti 17 fok ellenére az új vízhűtővel is 90 fok fölé tudott emelkedni a vízhőfok.. Egyelőre nincs tippem mitől lehet ez. Talán a ventilátor kapcsoló..
A hétvégén (0921) jutottam oda, hogy a HELLA fényszóró izzókat kicseréljem a héten beszerzett NBR-ekre. A művelet a szokásosnál rövidebb ideig tartott és csodák csodájára a kb. egy éve a búrába ejtett helyzetjelző izzót is sikerült kibányásznom. Pont jókor! mert a múlt hónap végén kiégett helyett a tartalékizzóm nem működött, úgyhogy legalább volt mit a helyére tenni. :) Így végre eljött az a pillanat is, amikor nem jelez izzó hibát a műszerfal.. Viszont a NBR-eket még nem volt alkalmam sötétben kipróbálni.
Másnap, azaz egy hétfői nap délután (0922) leadtam az autót a korábban részletezett műveletsor elvégzésére Ignácékhoz. 4-5 napot mondtak rá. Szerintem kevés lesz.. Időközben megérkezett (0924) Helembai Zolitól a következő adag alkatrész is (kormány – erről majd később, motor billenésgátló, szívócső, egy eredeti Alfa Romeo bőr mappa, első ajtók alsó tömítései, stb.) majd megrendeltem (0924) a régóta vágyott pedálszettet is. Igaz, nem a MOMO DNA-t, amit régen annyira favorizáltam, hanem a Sparco Settanta Racing-et, ami most jobban bejött – fekete színben (eBay – Australia)
Az autó nem lett kész a remélt 4-5 napon belül, így nagy ráérésemben és türelmetlenségemben elmentem segíteni az összeszerelésben. A szombati nap (0927) rá is ment teljesen a 4 ajtó komplett összeszerelésére, meg az ’apróságokra’. Viszont legalább végeztünk és elhozhattam végre a vasat. Csabi is átjött, hogy felpróbáljuk az addigi módosításait a GTA küszöbön, majd a munka folytatódott tovább. Hazaérkeztünkkor vettem észre, hogy az ablakmodulnál valami nem lett jól bekötve, mert nem húzza fel az ablakokat a központizár bezárásakor.. :\ újabb pont a következő listára..
Másnap (0928) elvittem az autót a megszokott helyre, hogy takarítsák ki a fényezés és szerelés után összegyűlt port és koszt a belső térből illetve a csomagtartóból. Ismét meg voltam elégedve a munkájukkal. Gyorsan és szépen dolgoznak, nekem ez kb. egy fél napot felvett volna.. Viszont ha már volt egy kis időm megint az autóval foglalkozni és az idő is kedvező volt hozzá, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat, visszaraktam a csomagtartóba a mélyládát, ami augusztus elejétől a garázsban pihent.. majd felpattintottam a tetőcsomagtartót és elhoztuk Gyömrőről az új motorháztetőmet, amit okosba sikerült olcsóé’ elhozatni Ózdról UPS-sel. :) Hazafelé lepakoltuk Ignácnál, remélhetőleg sérülés nélkül vészelte át ezt a pár km-t.. mert szeretném egy az egyben cseréltetni az enyémmel, ugyanis a baleset óta fent lévőnek a színe sem egyezik meg a többi elemmel és jó pár kavicsnyom díszíti már a felületét. Ez az új pedig állítólag tipp-topp. Mivel a régi küszöb spoileremért nem jelentkezett senki, így azokat pedig a tetőcsomiról az első szelektív kuka mellé letámasztottam.. :)
[Költségeim: mosás+porszívózás 2000, vízlehúzók 5190, váltógomb 1739, ablaktörlő lapátok 1098, NBR izzók 6000/pár, csavarok 260, alkatrészek 12390, pedálszett 10161, fényező munka 120000, ajtók le-fel-szét-összeszerelése + stb 35000, takarítás 2500, motorháztető 7000, UPS 2000]
Áprilisban sikerült beszerezni (0410) a második Thule kerékpártartót is 575-ös rajtszámmal, melyet itthon nem forgalmaztak, ha jól tudom. A kerékpártartó Németországból érkezett, az ára pedig egy kicsit több volt, mint az 530-asé, de ez a tetőcsomagtartóhoz is zárható, nem csak a bringa a tartóhoz.
Így már nem sok választott el minket attól, hogy kipróbáljuk őket; a jó idő. De ez sem sokat váratott magára, a következő hétvégén (0413) első utunk bringákkal a tetőn Nagymarosra vezetett. A kerékpártartók nulláról való összeszerelése, a tetőcsomagtartó felpattintása, majd a biciklitartó hozzáerősítése elsőre egy és negyed órát vett igénybe, amíg indulásra készre szereltük a bringákkal együtt. Valljuk be, nem kevés, de nem is siettünk sehová.. :) Ezután (oda-vissza) 73 km és erős oldalszél várt ránk, melyet így elsőre 90-100 km/h sebességgel sikerült legyűrnünk.. Majd később utánaolvasva, ez igencsak a határa, még szélcsendben is.. :) Nagymarosról visszafelé, az egyik (nem zárható) kerékpártartó és a két bringa felerősítése már csak 10 percet vett igénybe. Hiába.. a rutin és az évek.. :)
Később beszereztem egy ’egykulcsos’ rendszert és pár kiegészítőt a már meglévő Thule cuccokhoz, melyekért összesen többet fizettem, mint a drágábbik kerékpártartóért.. :)
Ezután nagyon belelkesedtünk és Hajdúszoboszlóra is magunkkal vittük a cangákat (0430-0505). Odafelé, Kecskemét után egy jó kis jégeső kapott el minket, aminek annyira nem örültem, de sérülés nélkül megúszták a bringák és az autó is. Majd visszafelé a nagymarosihoz hasonló, szeles időben kellett hazautaztatnunk a bicajokat a tetőn. De itt már csak ritkán érintette a 100-ast a km óra mutatója. A plusz légellenállások ellenére, egy elég jó átlagot sikerült elérni a mindösszesen 802 km alatt. [dkeszi-cegléd-kecskemét-hszló-debrecen-hszló-nyíregyháza-hszló- debrecen-hszló-dkeszi] Fogyasztás: 7,59l/100km
Miután hazaértünk, pár napra rá volt egy kis időm (0510) és lementem a garázsba kicsit.. Letakarítottam a bogaraktól a két kerékpártartót és a tetőcsomagtartót, majd visszaraktam őket a dobozukba. Kicseréltem a gyári (piros) hátsó lámpasort az in.pro-ra. Erre a műveletre hónapokat vártam.. Még a tavaly év végi műszaki vizsga miatt szedtem ki őket, hogy ne szóljanak érte (pedig egyszer már átment velük). Ma jött el az idő, hogy visszacseréljem őket. A gyáriak pedig letörölgetve, bedobozolva várják a következő vizsgát. :) Most először használtam az eBay-ról (USA) rendelt kárpitleszedőket. Elég jól működnek’, úgy tűnik nem volt hülyeség beszerezni a szettet. Viszont egy lámpacsavart elhagytam. De talán nem is baj, mert nem volt már szép állapotú, úgyis cserélni akartam őket. Kitakarítottam a csomagtartó kárpitot, mert már nagyon ráfért. Ellenőriztem a folyadékszinteket, kapott ezt-azt. Mindenre töltöttem kicsit, hogy tele legyen. Majd kipróbáltam egy ablaktisztító szert, amit nem rég kaptam, állítólag könnyen leoldja a bogarakat és a különböző szennyeződéseket, zsírokat, olajokat. Egy hab állagú cucc, be kell fújni, várni, majd letörölni. Nem sok reményt fűztem hozzá, de hatott! Ezen belelkesedve megcsináltam a motorháztetőt, a tetőt és az első-hátsó szélvédőt is. Aztán visszacsavaroztam egy műanyag burkolatot a motortérben, amit jó rég leszedtem, már nem is tudom miért, de most végre ez is visszakerült. :) Majd a csomagtér ajtó teleszkóp és zsanérjai körüli réseket takarítottam ki a kosztól, több mint egy órán keresztül.., de a végeredmény, mintha újonnan fényezett, vadonatúj alkatrészek lennének.. :) ..az első por és eső kombóig.. :\ Kb. 5,5 órát foglalkoztam összesen az autóval, de inkább csak szöszölés volt, semmi nagyobb változás vagy beavatkozás. Kihasználtam a jó időt.. :)
Május végén (0526) feltöltettem a klímát is végre. Erre évek óta nem került sor. Nem is hűtött már tavaly szinte semmit sem. KlímAttiéknál csináltattam Gödön. Elég gondosan átnézték a rendszert mielőtt feltöltötték. Nyomáspróba, stb., majd gáz lefejtés és feltöltés. Mondhatni 0 gramm gáz volt benne.. Ezelőtt még nem láttam ilyet. Pedig biztos máshol is így csinálják. :) Remélem, két évig nem kell hozzá nyúlnom.
[Költségeim: Thule 575 11000, Thule alkatrészek 13710, klíma töltés 10000]
Valamivel több, mint egy hete (0307) fura hangot hallok a motortérből, mintha valami tovább pörögne, amikor kinyomom a kuplungot és szép lassan leállna. Ami elvileg normális dolog is lehetne, de ezt eddig nem lehetett kihallani a motorháztető alól.. Egy sajnálatos esemény miatt, ma (0307) sikerült kb. 650 km-t beletekerni az órába. Egy nap alatt ennyit ritkán megyek vele, de most is jól vizsgázott. 140-160 km/h közötti utazóval tettük meg a táv nagy részét az M7-esen, közbeiktatva Budapestet is a reggeli csúcsban és így is 8,53l/100km-es átlagfogyasztást sikerült elérni. Ami nem az eddigi legjobb, de a körülményekhez képest egészen jó fogyasztás. Visszafelé elkapott minket egy elég komoly esőzés, sötétben.. ezt már csak a 156-os ’világhírű’ fényszórója tetézte, a sima HELLA H7 izzókkal, na meg a belülről nem éppen tiszta első szélvédőm. Úgyhogy a kilátás nem volt éppen elragadó.. valamit kezdeni kell a fényszóróval és a szélvédővel mert nem látok ki.. főleg ha jönnek szembe..
Másnap (0308) lecseréltettem a téli kerekeket a múlt hónapban beszerzett nyári szettre. Mivel azok már a gumizáskor ki lettek centírozva, így csak le- és felszerelni kellett. (2.000 Ft)
km óra állás: 199.817 km
A téli gumikat idén 3.044 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam ezeket a (Dunlop) téli gumikat, összesen 12.802 km-t megtéve velük. A gumik továbbra is jól teljesítenek. Ajánlott vétel! :)
A nyárira való kerékcsere előtt, még 16” téli kerékkel lemértem a sárvédőív magasságokat (az autó üres volt): BE 63,5 JE 63,5 BH 64,5 JH 63,5 (1 cm különbség a két hátsó oldal között..)
(hátsó ülésen lévő 4db nyári kerékkel, hátul: -1 -1 cm) Majd később 17” nyári kerékkel is lemértem ugyanezeket (az autó itt is üres volt): BE 64,5 JE 64,5 BH 65,0 JH 64,0 (itt is megvan az 1 cm különbség a két hátsó oldal között..) – melyről a 2014. júliusi blogban írok majd részletesebben. Eredmény: nyári kerekekkel elől 1-1 cm-rel lett magasabb az autó, míg hátul 0,5-0,5 cm-rel, de az 1 cm különbség a két oldal között megmaradt.
Ebben a hónapban értük el (0317) az óra szerinti 200000. alfás kilométert, ami mint az előző havi bejegyzésből kiderült még csak kb. a 178 ezredik. Így azért kicsit megnyugtatóbb, annak ellenére, hogy a 200.000 egy szép kerek szám. :)
A hó végére (0329) elég szép idő kerekedett, így nem volt más hátra, mint kitakarítani az autót és a garázst is már végre a téli dzsuvától..
A jó időre való tekintettel most már épp ideje volt (0302) kitakarítani az autót. Az előző postból olvasható, hogy mikor volt utoljára lemosva és isten tudja mikor volt utoljára kiporszívózva.. Bár leginkább kívülről látszódott rajta, belülről még egészen rendben volt.
Két óra alatt: az autó lemosva, felnik nagyjából letisztítva a kosztól és a fékportól, kaszni szárazra törölve, gumiszőnyegek letakarítva, nyárira átcserélve. Téli cuccok kipakolva a csomiból. Nem akarok több havat, se fagyot.. :) Folyadékszintek ellenőrizve. Minden rendben volt. Kicsit rend rakva a garázsban meg az autóban is. Ja! és kiporszívózva.. :)
Amit még kellene: belül áttörölgetni a mindent, műszerfal- és bőrápolás, nyári felnik felkészítése a szezonra és új zenék a pendrivera.. :) na és egy polír is ráférne..
Az AutoSpa kézi mosó Budaörsön nagy akciót tart, melynek keretében AlfaCity alkalmából 50% kedvezményt adnak áraikból az Alfa Romeo tulajoknak. Előzetes bejelentkezés szerint fogadják az ügyfeleket, mindenkinek ajánlom!
A srácok kitűnő munkát végeztek ma az autómon, nagyon alapos takarítást kapott a kis kormos. Sajnos a bőrápolás idő hiányában nem fért bele (nem akartak maszatolni, hanem egy teljes bőrtakarítás kell majd az autónak), emiatt amint időm engedi, vissza fogok menni hozzájuk. Ezt leszámítva az eredmény hibátlan, az autó kívül-belül nagyon tiszta lett. :-)
mosás, takarítás, bőrápolás, ablakpucolás, stb. A jó időre való tekintettel az udvarban. :)