Blog >> nagyszervíz
Az elso "ismerkedos" 2000 km utan nagyjabol kiderult hogy mi mindent kell Richardnak surgosen orvosolnia:
-jobb elso lengokar
-hatso lengokarok
-kezifek
-olaj+szurok+gyertyak+vezermuszij es tsai...
-elektromos aprosagok
-kaszni elokeszitese foliazasra
-hatso ules helyreallitasa
-kipufogo hegesztes
Szep hosszu lista...
Masfel hetig kellett nelkulozni Hofeherket, de ma vegre elhoztam. Boldogabb, szarazabb erzes :)) Semmi nyikorgas, kopogas, zugas...
Eddig a jo hirek...
Sajna a kipuff menthetetlennek bizonyult, katalizator ugye nincs benne, a kozepdob is lyukas es a hatso is, de az meghozza szet is van porladva. Ugyhogy kap majd valami rendes rozsdamentes rendszert, amint a koltsegvetesi tanacs jovahagyja :)
A kaszni javitgatasara es az elektomos bonuszfeladatokra nem volt most ido, es a hatso ules sem lett jobb :( Hogy tehet valaki gumit kozvetlenul a borulesre? Plane ha vilagos?? Kap egy komplet belso tisztitast, ha az sem segit, kenytelen leszek kicserelni :(
2010.02.19. A kocsiba 58.850km.van.Ma megtörtént a nagyszervíz.Zümi kollegával együtt mentünk Csörihez így egy jót autóztunk iszonyat nagy ködbe.Ami cserélve lett olaj selénia pure került bele,olaj,üzemanyag,levegő,pollenszűrő.Ezeket Erhardtól szereztem be.A vezérlés kompletten vízpumpástól ezeket pedig Csöri biztosította.
Ez is megvolt. Ráfért szegényre. A vezérlésben 80ezer volt, az olaj+szűrőkben 11ezer, a folyadékokban pedig 2 év.
Mindenből, amiből csak létezik ricambi originale, megkapta. Csak a pollenszűrő nem gyári, mert abból nem volt aktívszenes...megint csak arra jutottam, hogy igen csak jól fog járni a következő tulaj....tehát:
Folyadékok cseréje:
Sel Wrd, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, hűtőközeg, fékolaj, szervóolaj
Vezérlés csere:
vízpumpával, hosszbordás szíjjal és annak feszítőjével és vezetőjével
Egyéb:
Első stabilizátor csere, kézifék kötelek cseréje, izzítógyertya (gyári) csere
Gyűlnek a kilométerek..
Hatvanezres szerviz elvégezve az Autóház Budaörsnél.
Csak a szokásos folyadék csere, tisztítások voltak. A vezszíjat nem cserélték, csak ellenőrizték, szerintük még bírja. Remélem is.. :)
Így legalább nem lett horror drága a szerviz, csak elég drága.
Végre át tudtam nézetni a kocsit és a következő dolgok kerültek kicserélésre:
-levegőszűrő
-üzemanyagszűrő
-pollenszűrő
-vezérműszíj
-feszítőgörgő
-vezetőgörgő
-vízpumpa
-olajszűrő
-motorolaj
-első féktárcsák
-az összes fékbetét elöl hátul
-hátsó féktárcsa felszabályozás
-hosszanti bordás szíj
-fagyálló
-féktisztító paszta
- és mind a kép kulcsom újra lett programozva
A kocsi mindenből gyári alkatrészt kapott, csakis azt amit bele szabad rakni. A költség tartalmazza a szervizdíjat is.
km állás:134.642
-vezérműszíj, 2 görgő,vízpumpa
-hidrotőkék 16 db
-szelepfedél tömítés
-vezérlésmódosító Thx Erhardt!
-alapjárati motor tisztítás
-munka thx BIGA
Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.
Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya
Óraállás: 117300
Lassan mindent megvettem, ami előreláthatólag kell majd a hétvégébe, sőt jövő hétbe nyúló nagyszervizhez.
Vezérműszíj, szíjfeszítő, olaj, váltóolaj, Prestone hűtőfolyadék, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, szelepfedél-tömítés, üzemanyagszűrő, gyertyák, lengőkar, toronycsapágyak. Egy kézifékkötél is esélyes még, majd kiderül. A generártort és az önindítót szintén megnézetem, ezeket nem olyan egyszerű különben sem leszedni, ha meg a vezérműszíj miatt úgyis szét kell bontani a kocsit, akkor egy füst alatt ez is meglesz. Kérdéses még az akkumulátor is, remélem annak a cseréjét még pár hónapig elodázhatom.
Holnap reggel kezdek a futóművesnél, aztán péntek reggel Ferike elviszi, és megcsinálja a többit, elintézi a műszakit és a zöldkártyát.
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség
Fiat Boldizsár
Olaj, szürő, pollen, katalizátor átvizsgálás, levegő betétek cseréje.
A kipufogó tartó egyik gumibilincs elszakadt, így az zörgött. Garanciába kellett volna cserélniük, de kiszámlázták a kb. 2500 Ft-os munkát 12.000 Ft-ra.
Itt már kezdett elegem lenni a Boldizsárból..