Blog >> nagyszervíz

>> Szervizslideshow // Alfa 156 SW 2.5V6 // 2011-04-21

Az elso "ismerkedos" 2000 km utan nagyjabol kiderult hogy mi mindent kell Richardnak surgosen orvosolnia:
-jobb elso lengokar
-hatso lengokarok
-kezifek
-olaj+szurok+gyertyak+vezermuszij es tsai...
-elektromos aprosagok
-kaszni elokeszitese foliazasra
-hatso ules helyreallitasa
-kipufogo hegesztes

Szep hosszu lista...
Masfel hetig kellett nelkulozni Hofeherket, de ma vegre elhoztam. Boldogabb, szarazabb erzes :)) Semmi nyikorgas, kopogas, zugas...
Eddig a jo hirek...

Sajna a kipuff menthetetlennek bizonyult, katalizator ugye nincs benne, a kozepdob is lyukas es a hatso is, de az meghozza szet is van porladva. Ugyhogy kap majd valami rendes rozsdamentes rendszert, amint a koltsegvetesi tanacs jovahagyja :)
A kaszni javitgatasara es az elektomos bonuszfeladatokra nem volt most ido, es a hatso ules sem lett jobb :( Hogy tehet valaki gumit kozvetlenul a borulesre? Plane ha vilagos?? Kap egy komplet belso tisztitast, ha az sem segit, kenytelen leszek kicserelni :(

>> SzervizALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2010-02-19

2010.02.19. A kocsiba 58.850km.van.Ma megtörtént a nagyszervíz.Zümi kollegával együtt mentünk Csörihez így egy jót autóztunk iszonyat nagy ködbe.Ami cserélve lett olaj selénia pure került bele,olaj,üzemanyag,levegő,pollenszűrő.Ezeket Erhardtól szereztem be.A vezérlés kompletten vízpumpástól ezeket pedig Csöri biztosította.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2009-12-20

Ez is megvolt. Ráfért szegényre. A vezérlésben 80ezer volt, az olaj+szűrőkben 11ezer, a folyadékokban pedig 2 év.
Mindenből, amiből csak létezik ricambi originale, megkapta. Csak a pollenszűrő nem gyári, mert abból nem volt aktívszenes...megint csak arra jutottam, hogy igen csak jól fog járni a következő tulaj....tehát:
Folyadékok cseréje:
Sel Wrd, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, hűtőközeg, fékolaj, szervóolaj

Vezérlés csere:
vízpumpával, hosszbordás szíjjal és annak feszítőjével és vezetőjével

Egyéb:
Első stabilizátor csere, kézifék kötelek cseréje, izzítógyertya (gyári) csere

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-08-07

Gyűlnek a kilométerek..
Hatvanezres szerviz elvégezve az Autóház Budaörsnél.
Csak a szokásos folyadék csere, tisztítások voltak. A vezszíjat nem cserélték, csak ellenőrizték, szerintük még bírja. Remélem is.. :)
Így legalább nem lett horror drága a szerviz, csak elég drága.

>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2009-08-07

Végre át tudtam nézetni a kocsit és a következő dolgok kerültek kicserélésre:
-levegőszűrő
-üzemanyagszűrő
-pollenszűrő
-vezérműszíj
-feszítőgörgő
-vezetőgörgő
-vízpumpa
-olajszűrő
-motorolaj
-első féktárcsák
-az összes fékbetét elöl hátul
-hátsó féktárcsa felszabályozás
-hosszanti bordás szíj
-fagyálló
-féktisztító paszta
- és mind a kép kulcsom újra lett programozva
A kocsi mindenből gyári alkatrészt kapott, csakis azt amit bele szabad rakni. A költség tartalmazza a szervizdíjat is.

>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2008-12-24

km állás:134.642

-vezérműszíj, 2 görgő,vízpumpa
-hidrotőkék 16 db
-szelepfedél tömítés
-vezérlésmódosító Thx Erhardt!
-alapjárati motor tisztítás
-munka thx BIGA

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-16

Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.

Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya

Óraállás: 117300

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-02

Lassan mindent megvettem, ami előreláthatólag kell majd a hétvégébe, sőt jövő hétbe nyúló nagyszervizhez.
Vezérműszíj, szíjfeszítő, olaj, váltóolaj, Prestone hűtőfolyadék, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, szelepfedél-tömítés, üzemanyagszűrő, gyertyák, lengőkar, toronycsapágyak. Egy kézifékkötél is esélyes még, majd kiderül. A generártort és az önindítót szintén megnézetem, ezeket nem olyan egyszerű különben sem leszedni, ha meg a vezérműszíj miatt úgyis szét kell bontani a kocsit, akkor egy füst alatt ez is meglesz. Kérdéses még az akkumulátor is, remélem annak a cseréjét még pár hónapig elodázhatom.
Holnap reggel kezdek a futóművesnél, aztán péntek reggel Ferike elviszi, és megcsinálja a többit, elintézi a műszakit és a zöldkártyát.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-01-09

Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség

>> SzervizBeeGee // Alfa 156 1.8 TS // 2007-06-05

Fiat Boldizsár
Olaj, szürő, pollen, katalizátor átvizsgálás, levegő betétek cseréje.

A kipufogó tartó egyik gumibilincs elszakadt, így az zörgött. Garanciába kellett volna cserélniük, de kiszámlázták a kb. 2500 Ft-os munkát 12.000 Ft-ra.

Itt már kezdett elegem lenni a Boldizsárból..