Blog >> nagyszervíz
Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500
Nyári gumi felrakásánál szóltak, hogy lógnak a gömbfejek, szóval eljött az idő egy nagyobb szervizre. Tehát cserélve lettek az alábbiak, lógásból, elfáradásból, kopásból adódóan.
-lengőkarok (Birth)
-kormányösszekötő gömbfejek (Moog mert a Febi amit először vettem nem volt jó hozzá)
-lengéscsillapítók (Monroe)
-lengéscsillapító porvédő és ütköző (Monroe)
-toronyszilentek (Monroe)
-stabilizátor karok (Unix)
-stabilizátor rúd szilentek (AZ Meisterteile)
-kormánymű porvédő gumiharangok (Bárdi)
-motor- és váltótartó bakok (Impergom)
-hátsó féktárcsák (Textar)
-hátsó fékbetétek (Brembo)
Szóval most már (majdnem) minden új az elejében is, úgyhogy remélem sok ezer km-ig nem kell hozzányúlni (legalábbis ezekhez), mert kitépem az összes hajamat...
Tekintettel ismételten a megfelelő eszközpark hiányára a szervizt a kulcsi Alfa Veloce végezte. Korrektek voltak, mert csak kedden tudtam vinni a műhelybe az autót, de péntekre kész lett így Alfacityre megújulva mehettünk.
km óra: 244942
Hazahoztuk a kis fekát, komplett motor-váltó-kardán-kuplung felújítás és cserék, új vez.tengelyek ( Italy ),összes tömítés ( Reinz ), szimering, dugattyú, hajtókar, szinkrongyűrűk, gyűrű klt. ( Goetz ), Agip folyadékok, fék-hűtő-szervo, motor és differenciálműben cserélve,hengerek hónolva, 16db hidrotőke, csapágysor, fekvőcsapágysor, vezérműtok, kardánkereszt,csövek, injektor EV1 csatik, hengerfej,olajszivattyú,Turbo Works szilikon szívócsövek, komplett Valeo kuplungszett, új vízhűtő,stb.
Minden mozzanat fotókon dokumentálva.
Bejáratós a motor, a legjobb helyen volt-Schulek Servizio-grazie!
Kedden (2014.08.19.) került sor a nagyszervízre Zé professzor magánklinikáján.
Cserélve lett: Vezérlésszett vízpumpával ,hosszbordás szíj a feszítővel ,légszűrő,motorolaj szűrővel,fékolaj ,váltóolaj ,szervóolaj.
Ezeken kívül ,még egy első főtengely szimmering ,ahol szivárgott az olaj.
Kilométer állás:138490 km.
Ahhoz képest hogy el akartam adni, jól belenyúltunk. Lehet mondani, hogy feleslegesen. De valójában az az igazság, hogy az amúgy tűrhetően egyben lévő, nem kopogó, lötyögő, használható de öregecske 146-omból lett egy nagyon új érzetű autó. A szaga nem stimmel csak, kicsit olajszagú még a sok szétszedéstől, majd kiszellőzik.
Egy hete kész, még azt az egy bakot majd cseréljük, de most tényleg kész. El sem hiszem. Dűlőre akartam vinni mindenképp, ezt is megtanultuk. Egy 14 éves autónál már kell erőfeszítést tenni, hogy minden stimmeljen, meglegyen az a makulátlan érzet amiről már azt hittem csak én fantáziálom hogy valaha olyan volt. De nem, most tényleg OLYAN!
A kulcs elfordítására nem ugrik szét a beltér, finoman beindul. Hidegen kicsit ércesen, fémesen kopácsol a kis jtd, de nem rezeg, remeg. A váltó finoman billen át sebességből sebességbe, a kuplung puhán végzi a dolgát, ha hirtelen engedem fel a pedált, jótékonyan elnyeli a bénázást, és csillapít. Nagy gázra nem remeg többé. Nekifeszül és lelkesen gyorsít. Hiába a hűvös idő, a motor csendesen duruzsol.
Konklúzió?
Az autó nem a sok km-től hangosodik, nem is attól mert öreg. Leginkább a silány minőségű utángyártott és felújított alkatrészektől lett hangos. Nem gondoltam hogy ennyire számít. Szépen bekerültek a gyári új, és jobbára első beszerelésű gyári használt alkatrészek, és olyan lett mint fénykorában.
A ráköltés? Tavaly nyár vége óta 250e körül áll meg, kezdve a klímajavítással. A legutóbbi kuplungozás volt 200 önmagában. Most a képen látható mik fértek a keretbe. Még a klímakompresszort is odatehettem volna...ez a halom alaktrész volt belökve a csomagtérbe, most pakoltam ki. Jó, a porlasztót hatásfokozóként még odatettem és két elegáns flex mozdulattal lecsaptam a szétrohadt kipufogóvéget...
Elvittem a Csörihez az autót vezérlés, vízpumpa, szűrők, olajok és fagyálló cserére + állapot felmérésre. A karbantartás mintegy 3 órát vett igénybe és a diagnózis szerint az autó nem volt törve, valamint a futásteljesítmény (50 000 km) valós.
A szerelés időtartalma alatt kislányommal elmentünk ebédelni a két bagoly étterembe.
2013.05.08. 128.800km Megtörtént a nagyszervíz.Amik cserélve lettek:
-Olaj
-Olajszűrő
-Üzemanyagszűrő
-Levegőszűrő
-Pollenszűrő
-Vezérlés
-Vízpumpa
-Első fék
-EGR le lett dugózva
Vezérműszíj, hosszbordás szíj, vezető és feszítőgörgők, 8db gyertya (NGK), vízpumpa, olaj (selenia), olaj és levegő szűrő. + Egy kis elektronikai matatás, 2 relé elhalálozott...
Közeledett a 150eKm, ezért kapott az autó új szíjakat, vízpumpát, görgőket és kitakarította Csőri a vastüdőt koromtól, így az EGR és a turbó is szabadabban lélekzik.
145187km
Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.