Blog >> olaj >> szűrő

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-26

Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.

Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km

Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.

Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-

Összesen: 32.740.-

Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.

Mivel Brigi átlépte a 100.000 kilométert, esedékessé vált a gyújtógyertyák cseréje, amit összekötöttünk az olajcserével.

Kapott hát új olajat, olaj-, pollen- és levegőszűrőket is és kitisztították a klímát. A kipufogó tartó gumi felett is eljárt az idő így az is megújult. Kitisztították a fékeket és az indítómotort (bendixet) is.

Km: 112.625

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-10-22

Tegnap előtt megtörtént a fentiek cseréje, minden rendben ment. Km 122500

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-08-01

Mann olaj,levegő, aktívszenes pollen és üzemanyagszűrőt kapott, természetesen gyári selénia 10w60-nal. Kapott egy motormosást, h kijöjjön az összes kox és szenny ami benne volt a motorban. mellesleg jót tesz a vez.módosítónak. Igaz hogy nagyon drága a Mann szűrő, de jobb mint a gyári, sűrűbb a szűrőrésze, legmegbízhatóbb még szélsőséges körülmények között is! És a pollenszűrőbe is van anyag, jóval nehezebb mint bármelyik más. :)

Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.

km: 204.208

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2009-08-28

Ma 9-re mentem Ber-doékhoz. 1.5 órásra tervezett fék és olaj + szűrők cseréje délután 4-kor fejeződött be. Ott kezdődött, hogy valószínüleg félreértettük egymást mert tegnapelőtt voltam náluk és leegyeztettem hogy mit kell majd cserélni és hogy meg is várom ott helyben a dolgot. Azonban ők csak ma rendelték meg az anyagokat mert "hitelbe" nem mernek semmit elhozni. A futár rohadt későn jött és ráadásul rossz féket hozott. Illetve a számítógép rossz féket adott ki az én autómhoz. Úgyhogy vissza és hoztak egy nagyobb féket. Délután 2 körül neki is tudtak állni felszerelni az új fékeket és utána az olajat és a szűrőket (olaj, levelgő, gázolaj, pollen) lecserélni.
Az autó Brembo tárcsát kapott Textar betétekkel. A fék 30e Ft volt a munkadíj 15000. A többi az apróságok ára.
Hazafelé nem nagyon akart húzni az autó. Visszamentem. Kiderült, hogy nem volt jól visszadugva a LMM csatlakozója. Visszadugás után megérkezett a teljes ménes :)