Blog >> hankook
Sajnos úgy tűnik, hogy a szeretett Michelin Pilot Exalto-k nem fogják megérni a következő (ötödik) szezonjukat. Nem tudom pontosan hány km-t mentem velük, de biztos nem többet, mint 40ekm. A konklúzió az, hogy remek gumik, de a sportosság és a tartalékok közepes kopással párosulnak.
Olyan gumit szeretnék, ami harmonizál az autóval. Tehát legyen sportos, de ne legyen tőle ólomlábú az autó (mert a ménes nem hatalmas). Véleményem szerint egy 140LE körüli 156-ra a legjobb választás a 205/55R16-os méret. Természetesen egy 17-es gumi még szebb, ám annál már bizonyára kompromisszumokat kell kötni a komfort terén. Nálam emiatt nem játszik. (Update: A GTV nyárikerekei alapján már tapasztalatból is kijelenthetem, hogy a 156-nak, mint utazóautónak tökéletesen megfelelnek 16-os kerekek is. A GTV érezhetően sportosabb... vagyis rázósabb. 8-9 órás utaknál erre nincs szükség.)
Téliguminak a jövőben is GoodYear UltraGrip-et fogok használni. Ezekkel maximálisan elégedett vagyok. Külön kiemelném, hogy kifejezetten csendes gumik.
A jelöltek
Hankook Ventus Prime 2 K115 205/55 R16 94W Nagyon jókat írnak róla. A B-B-69dB minősítés pedig szintén kiváló. Az ára is viszonylag jó (bár nem ez a legfontosabb szempont most) és valószínűleg magyar gyártmány.
DUNLOP Sport BluResponse - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB
GOODYEAR EfficientGrip Performance Mfs - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB A teszteredményeket nézve úgy tűnik, hogy ez egy kimagasló gumi. Ezért immáron ez a jelenlegi favoritom.
(Érdekességképpen a GTV-re a jelengi favorit szintén Good Year, itt 225/45R17-ről beszélünk. Az információk alapján rákapcsoltak a fiúk a fejlesztésre... A régebbi Eagle NCT5 nem volt egy kimagasló gumi.)
Update 2015.03.21: Most jött el a vásárlás ideje. Meg is jöttek a GY EG Perf. gumik 205/55R16 91V méretben. A tapasztalatokról az első 5ekm után fogok beszámolni.
A besorolásuk B/A/68dB, ami nem kicsit jó.
Az egész ott kezdődött, hogy egyik napról a másikra szálszakadásos lett két gumim! Az egyik nagyon, a másik csak alig észrevehetően! :-(
Szerencsére még tavaly szert tettem egy garnitúra használt, de jó állapotú Hankook Ventus V12 Evo gumira, amik ráadásul már itt Magyarországon készültek! :) Kb. egy hónapba telt, mire a gumis haverommal időpontot tudtunk egyeztetni és végre lecserélte a gumikat! Elég ramatyul nézett ki az egyik, mert a gumi belső oldala elég csúnyán be is repedezett! Szerencsére bírta a gyűrődést! Természetesen a felnik is át lettek nézve, kettőt görgőzni is kellett! Sőt, édesanyám általi padkázás nyomai is el lettek tűntetve! Szépek lettek! :-)
A kerekek felrakása után következett az olajcsere! Egy picit túlfutottunk a 10K kilométeren, de csak éppenhogy! Egyúttal lecseréltem a szervóolajat is, mert egyrészt nem a belevaló volt benne (legutóbb gyorsan kellett cserélnem és csak másfajtát kaptam), másrészt meg már elég zavaró volt a hangja! De mégegyszer le kell majd cserélnem ( vagy még párszor), mert eléggé fekete még a színe! Egyébként Tutela GI/A került bele, motorolajból pedig a szokásos 20K Alfa Romeo! Köszönet Erhard-nak a beszerzésért! A légszűrőt nem cseréltem, majd a következő alkalommal!
Költségek:
- szerelés: 6400,- (1600,-/kerék)
- görgőzés: 7000,-
- felnik fényezése: 15000,-
- 6 liter 20K Alfa Romeo olaj 14970,-
- 1 liter Tutela GI/A szervóolaj 1880,-
- olajszűrő 1020,-
KM óra állása: 111690 Miles
Régi óra szerinti állás: 220878 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 70005 Km (43499 Miles)
Következő olajcsere: 117904 Miles óra állásnál :-)
GabCsi alfás barátunknak köszönhetően a taylorgumi.hu-tól, ma újra 4 db 215/45 ZR17-es Hankook Ventus Evo V12-es gumin gurul az autóm. Nagyon szépen köszönöm a segítséget, amit úgy kaptam tőle, hogy olvasta a blogomban, hogy jártam az automax rendelésemmel! Ráadásul, "jóárasítva", 32 500-ért kézhez kaptam a gumit, egy métert sem kellett érte autóznom.