Blog >> scudetto

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2014-08-09

Nagyon megtetszett a 2014-es faceliftes Giu scudettoja abból is a QV-é amin a vízszintes bordák sötét színűek és a pajzs felső éle "eltűnt". Régóta akartam már karbonfóliát venni és próbálkozni egy kicsit így adott volt, hogy a pajzs legyen a "tesztalany". Szerintem nagyon jó lett és ezen felbuzdulva máshová is került az autón ill. a Ducati is kapott pár új elemet! Beszereztem még pár új kiegészítőt ezeket is felraktam a küszöbök fölé!

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-04-17

Kopott volt az első emblémám...gondoltam csak kipattintom és mehet a helyére az új....hát nem!Ahogy próbáltam leszedni a krómrészt eléggé szétbarmoltam! Ugyhogy szereztem egy bontott szép állapotú króm háromszöget. Visszaraktam a helyére és beletettem az új emblémát....Meseszép!!!

>> Tuning és extraZsunior // Alfa 164 2.0 TS Super // 2012-06-21

Elmaradtam a publikálással, szóval most jó sok írni valóm van! :))
Már egy ideje téma volt, de márciusban aktuálissá vált az új gurulók beszerzése a vasra. Andy és White Lady alapos kutatómunkáját követően meg is lett a kiválasztott, és Totti közreműködésével március végén fel is kerültek! Szerintem bitang jól áll a gépen, köszönöm szépen mégeccer'! :))))

Téma volt továbbá egy új (vagyis a réginél egy lényegesen jobb állapotú) scudetto beszerzése is a vasra. Vmaast volt segítségemre, és mérhetetlen nagylelkűségének adva tanúbizonyságot megdobott egy hibátlan darabbal! Fel is kerültek, a vadonat új emblémával együtt! Grazie Mille! :)))

És el ne felejtsem, mert még mindig nincs vége. Plüsskárpit ülések nem kellenek valakinek?:)))
Lecserélésre kerülnek, a napokban szerzett bőr ülésekre! :)) A művelet szintén Tottinál zajlik majd, már előre is nagyon hálás vagyok! (Bőr, ülésfűtés, hmm... :)) )

Képek alul! :))

Miután másfél hónapos küzdelem után feladtam a Scudetto, és a felette levő bajusz restaurálását, megrendeltem - horror pénzért - Erhardtól a gyári pajzsot, valamint az első és a hátsó emblémát (1-5. kép).
Mégsem mehetek Scudetto nélkül AlfaCity-be…
Az alkatrészek tételesen, cikkszámmal:
1. Scudetto, 156054309
2. Első jel (a jelet tartó krómozott bajusszal), 60690396
3. Hátsó jel (kompletten), 50500393
Az alkatrészek ára szállítással:
43.370,-Ft
Erhard gyorsaságát és rugalmasságát ez úton is köszönöm!
A csere menete (hátsó embléma):
1. Csomagtérfedél kinyitása.
2. Csomagtérfedél világítás kiszerelése.
3. Csomagtérfedél belső műanyagfedél csavartakarók kipattintása, óvatosan, vigyázva a füleire.
4. Csomagtérfedél tartó torx fejű csavarok kitekerése.
5. Csomagtérfedél tartó „T” alakú bolhák kippattintása kellő körültekintéssel patentkiszedő szerszámmal .
6. Hátsó emblémát tartó, 2 db M6-os anyáinak kitekerése belülről. Itt vigyázni kell, hogy az anyák levételekor bele ne essenek az ajtóba.
7. Hátsó embléma cseréje.
8. Összeszerelés: 1-6. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (első embléma):
1. Motortér fedél felnyitása.
2. Első emblémát tartó 3 db M6-os anyáinak kitekerése belülről.
3. Az embléma felső részét a motorháztetőhöz tapasztó kétoldalú ragasztó óvatos lefejtése műanyag szerszámmal, vigyázva a fényezésre.
4. Első embléma cseréje (felszerelés előtt nem szabad elfelejteni a kétoldalú szalagról a védő réteg lehúzását).
5. Összeszerelés: 1-2. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (Scudetto):
1. Lökhárító leszerelése (7. kép). Másodszor ez kb. 10 percet vett igénybe.
2. Pajzs 6 db tartó csavarjának kitekerése.
3. Pajzs cseréje (az újon már csak 4 db csavar van).
4. Lökhárító felszerelése.

A gyári alkatrészek beszerelésével marad az ideg és a stressz, hogy három év múlva ne nézzenek ki ismét ugyan úgy az autó szóban forgó elemei, amik egyébként a legszebb részei minden Alfának. Ne hólyagosodjon fel a műanyagról a króm bevonat, ne legyen tiszta kavicspötty, az emblémák lakkfelülete pedig ne sérüljön, aminek egyenes következménye az alatta lévő festékréteg mattulása, kopása (6. kép).
Viszont mint autójáért mindent megtevő gondos gazda, azt hiszem, igazán büszke lehetek az oly sok legendás dicsőséget és büszkeségüket magukon hordozó felségjelzések csodaszép állapotáért (8-12. kép).
Most már minden felirat és logo szép és makulátlan. Még a JTDm felirat is.
Az első jelre ideiglenesen egy átlátszó fóliát ragasztottam (11. kép), míg meg nem kapja a Scudettóval egyetemben a kavicsfóliát…

Az idő vasfoga és a munkanaponkénti ~2 x 70 km-es Holland pályás etapok is megtették hatásukat. Erről a Scudetto és az emblémák vihar-, és kavicsvert állapota tanúskodik.
Továbbá a gyári fémgőzölt bevonat "málik" le a műanyagról (1. kép).
A Scudetto megújulására három lehetőségem kínálkozott:
1.: Új Scudetto, melynek ára 17.000,-Ft
2.: Krómozás
3.: Fémgőzölés
Az első lehetőséget azonnal elvetettem. Nem adok ki majd 20 ezret egy vacakul bevonatolt műanyagdarabért, ami 3 év múlva ismét ledobná magáról a bundát.
A második a krómozás, mely szintén kiesett, mivel már bevont festett felületet, a bevonat eltávolítása után már nem lehet krómozni (kivétel ez alól az alapból krómozott műanyagok. Ezt sósavval lehet eltávolítani.). Sem szórás (kiüti a butilén részecskéket) sem kromofágozás után. Krómozni műanyagot Magyarországon a Galvánplastik Kft. tud egyébként.
Maradt a fémgőzölés. A gyári bevonat is ilyen szerintem. A probléma ennél véleményem szerint, a nem megfelelő felület előkészítés.
A fémgőzölési technológia egyébként az autók fényezéséhez hasonlít, csak itt bázis festék helyett olvadt fém részecskéket szórnak az előkészített felületre. Ha ez kész, jön a lakkozás.
A fémgőzölés több színben is megoldható.
Fémgőzölni a MEDÁL Trade Kft.
1152 Budapest XV. ker., Rákosmező u. 49.
- Mándoki Tibor (+36-1/306-46-73) tud.
Szóval a pajzs. A pajzs két részből áll, egy fekete tartóból, melyben vannak a lökhárítóba rögzítéséhez szükséges menetek, illetve a krómszínű rácsból amit gyakorlatilag látunk elöl. E két elemet 20! db műanyag patent fül rögzít egymáshoz (2. kép). Az elemek szétszedése nem volt egyszerű. Harmadszori nekifutásra sikerült. Kétszer visszapattantam róla! :)
Először szabtam 0,8-as lemezből vékony csíkokat. A leszabott darabokkal elfeszítettem a patentokat az akadójuktól (3. kép). Előtte a műanyagot hőlégfúvóval meglágyítottam. Mikor bekerült a 20 db lemezcsík, óvatosan szétfeszítettem a két darabot egymástól (4,6. kép). A művelet közben, 4 db fülecskétől el kellet köszönjek (5. kép). A leszedett pajzstartót a lökhárítóba visszaszereltem (7. kép) a lökhárító felrakása előtt.
Az emblémát az őt tartó bajusszal leszedni, hátulról 3 db M6-os anya letekerésével, illetve felül az Alfa Romeo felirat mögötti kétoldalú ragasztó lefejtésével lehet.
Az embléma szintén kétoldalú ragasztóval van rögzítve a bajuszhoz. Lefejtése egy lapos feszítőszerszámmal lehetséges (8. kép).
A bevonat javítását tervezem még a rosszabb állapotú elektronikus kulcs felső részén is (9. kép).
Továbbá vásároltam 2 db TYC előre alapozott tükörburkolatot, melyet "ti"-sítés okán, szintén fémgőzölni szeretnék.
Ezek ára: 2 x 1.488,-Ft = 2.976,-Ft
UPDATE: 2012.05.30.
Akció lefújva. Kiderült ugyanis - miután felpostáztam Pestre a motyót -, hogy a szóban forgó felületek mégsem fémgőzölt, hanem galvanizált műanyagok.
A Galvánplastik nem vállalta el az eredeti bevonat leszedését.
Az elemek hazaszállítása után, a Scudetto-ról ismét megpróbáltam leszedni a krómréteget. Először kromofággal próbálkoztam, majd ismét sósavfürdőbe tettem az alkatrészt.
A jó hír az volt, hogy a sav elkezdte marni a bevonatot, a rossz pedig az, hogy a műanyagot is kikezdte (ott ahol már lejött a krómozás). Úgyhogy sakk, matt! Game Over!