Blog >> rács

>> Tuning és extramesa // Alfa Giulietta Sportiva Nav Business Executive // 2022-11-25

Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-06-19

Mikor az autót megvettem, már kiszúrtam, hogy az első lökhárító nem áll rajta tökéletesen. A legérzékenyebb pont, ahol a nem jól álló elemet ki lehet szúrni a 159-esen az a sárvédő-lökhárító-motorháztető találkozása. Persze tudjuk, hogy az illesztések sosem tökéletesek, de én ezt többnek láttam annál, mint ami belefér a tűrésbe.
Azért is zavart a dolog nagyon, mert az előző autómnál is volt ilyen, majd később kiderült, hogy ez egy korábbi törés jele volt, nem is lehetett a deformálódás miatt szépen visszailleszteni. Mivel gyorsan kellett döntenem és az autó egyébként hibátlannak tűnt, megvettem, azzal az elhatározással, hogy ha karosszériás is kell hozzá, helyrerakatom az elemet úgy, hogy szépen illeszkedjen.
Droberto-val konzultálva arra jutottunk, hogy lekapjuk és meglátjuk, hogy mit mutat. Ha szerencsém van, tényleg csak elbénázták a visszarakást miután valamikor levették.
A jobb ködlámpa búra és a jobb első doblemez is törött volt már vételkor, ezekhez a cserealkatrészt azonban az eladó ALFI156 már vételkor adta a kocsihoz. A ködlámpa egyébként működött, csak beázott és emiatt el is színeződött a búra. Továbbá a lökhárítóban lévő bal első rács volt megtörve, ehhez a múlt héten szereztem be pótalkatrészt az Iharos és Gollernél 5620 Ft-ért.
Neki is láttunk a műtétnek a tegnapi nap folyamán, kocsi megemel, először a doblemez lett kicserélve. Ehhez igazából csak a kereket kell levenni, utána teljesen jól hozzáférhető. Utána le lett véve a lökhárító. Egy kis kínlódás után a rácselem és a ködlámpa is ki lett cserélve.
Na itt jött a számomra izgalmas rész. Vajon vissza lehet-e rakni a lökhárítót úgy, hogy jól álljon az autón. Droberto nem látott semmi olyasmit az autón, ami törésre utalt volna. Feltettük, helyezgettük, nyomkodtuk egy kicsit, aztán csodák csodája, majdnem tökéletesen helyre lehetett passzintani az elemet. Hatalmas öröm számomra!
Hatalmas köszönet droberto-nak, aki nélkül ez nem sikerült volna :)

Ui: Nem a kocsi fényezése ennyire undorító, csak nem akartam a szerelés előtt vinni mosni és előtte a juharfa alatt álltam, ami ereszti ezt a cukros gusztustalan trutyit. Ez száradt rá a karosszériára.

>> Tuning és extraMarcox // Alfa 159 Progression // 2015-10-05

El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.

Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)

Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-


Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.

A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-08-13

Lökösben a rács cserélve, de már megint eltört.
Fika pénz volt anno. Nem emlékszem. :-)
Jó ez a fórum minden olcsóba van. :-D

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-09

A X. esztergomi tali előtti nagymosás (0409), fényezett alkatrészek helyére rakása, készülődés, pakolászás a holnapi nagy eseményre. Egy évet vártunk rá.. :)

Egy tavalyi videó az eseményről.

[Költségeim: fényező munkadíj 40.000, alátétek (10db 5ös) 35Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-06

(0406) amik lesznek: fényezett visszapillantók, módosított légbeömlők, matt fekete belső küszöbtakarók, küszöb javítások
ameddig ott voltam, le- és szétszereltem a visszapillantókat ill. megkapták az előbb említett elemek a műanyag alapozót.

..képek, stb. később..

[Költségeim: légbeömlő módosítás, rács, belső küszöb burkolatok műanyagozása: 4000HUF (műanyagos meló)]

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-01-04

A mély ládán kapott rácsot a hangszóró, többek között, hogy a neon is kapjon némi védelmet. mivel kapott egy kisebb ütést a csomiban és eltörött a külső burkolata. Így jól is jött mert a rács alapból nem fért a neon közé, ezért egy kicsit meg kellett faragni. Úgy érzem jól sikerült :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-03

Régóta tervezem egy új levélfogó rács beszerzését, mert az enyém már kicsit kopott, nem az a szép fényes fekete, hanem inkább matt szürke. Illetve egyéb problémái is vannak, például a szélvédőre felfekvő oldalon lévő gumi csík néhol már elvált a műanyag elemtől, illetve a két fél összeillesztésénél sem passzol pontosan a két darab, a patentokról és a mindenféle takaró elemekről ne is beszéljünk, úgyhogy rendeltem egyet Erhardtól, ami meg is érkezett (0903) nemsokára. Igaz kicsit hiányosan, de majd pótoljuk. Köszi Erhard ez már szebb mint az enyém:) Remélhetőleg az ebben a darabban lévő ablakspricni is szebben osztja majd el a folyadékot a szélvédőn. :)

[Költségeim: levélfogó rács, postával együtt: 8800Ft, előre utalva 190Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-04-03

Mai nap (0403) krisz-nél jártunk, hogy elhozzuk az autót a másnapi esztergomi találkozó miatt. De még mielőtt elindultunk volna, megkértem toto-t, hogy tegyen már egy fekete 'csirkehálót' a ködlámpa melletti légbeömlőbe, mert nekem úgy jobban tetszett mindig is, csak eddig még nem jutottam el odáig, hogy meg is csináljam. Pár perc alatt felaprikálta a rácsot és indulhattunk is haza. A ködlámpák közötti fekete műa.rács is javításra szorult mert a jobb oldalon szinte semmi nem tartotta. A patentok le voltak tördelve, hála az előző fényező 'mesternek'. De ezt mire odaértünk már javította is toto. Nagyon köszönöm neki.