Blog >> brembo
Brembo Max féktárcsák és mellé Brembo betétekre cseréltettem az első fékeket. A régi fékbetétek már eléggé elkoptak és a tárcsákban is elég mély barázdák voltak láthatók, így ideje volt már a cserének.

Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.









Folytatva ez előzo blogomat végre volt időm beszerelni az új Eibach Pro Kit rugókat (-30mm) illetve az új Bilstein és Sachs lengéscsillapítókat.
A régi lengéscsillapítók még gyáriak voltak, elég sokat kibírtak azért.
Nagyon sok meló volt a csere , (régi csavarok csak sok-sok melegítés ütögetés hatására mozdultak meg...a következő szétszerelés már gyorsabb lenne :)) de megérte a fáradság mert sokkal stabilabb a futómű és jobban is néz ki így ,hogy kb. 3 cm -el alacsonyabb az Alfa.
A komfort nem lett rosszabb sőt nekem tetszik hogy sportos, kemény , nem billeg az autó. Amúgy gyárilag is elég keménby volt a futóműve. Mindenkinek ajánlom ezeket az Eibach rugókat aki ültetésen gondolkozik.
A csere folyamatát nem írom most le mert már sokan megtették, de ha kérdés van írjatok nyugodtan.
Ami tuti kell a cseréhez : rugóösszehuzató, minőségi(!) szerszámok, melegítő készülék (pl kis kézi gázos forrasztó) , türelem, meg jó ha van ott még egy segítő kéz :) nálam apu volt az, örök hála :)
Most már csak arra leszek kíváncsi műszaki vizsgán mit szólnak ehhez az összeállításhoz! (Sokak szerint a piros rugó szemet szúr van aki szerint nem foglalkoznak vele csak az értékek legyenek jók...)
Levezetésképpen pedig kicseréltük a már kicsit elvékonyodott első tárcsákat Brembo Max sport tárcsákra (tömör tárcsa hőelvezető árokkal) + kapott új Brembo betéteket is. Első benyomás alapján nagyon jól fog és nem melegszik olyan könnyen mint a régi fék.
Igaz sok idő nem jutott fotózni de pár képet csatoltam a szerelésről is :)











Új hátsó féktárcsák (Brembo), fékbetétek (Valeo) és kézifékbovdenek.
100300 km
Brembo első féktárcsák és Ferodo DS Performance (DS2000) első fékbetétek
A féktárcsák illetve fékbetétek csereérettek lettek, így a tegnapi napon Zé műhelyében felkerültek az új Brembo féktárcsák illetve betétek.
Előző alkalommal lekerült a bölcső az autó alól, helyére pedig felkerült egy Phon által biztosított csere-bölcső. Az enyémet elvittük szintereztetni, még a héten el is készült, így tegnap az is felkerült a helyére. Szép lett!
Köszi Zé a gyors, és profi munkát!
Az öröm azonban nem tartott sokáig, ma reggel bal hátsó defekttel ébredtünk, így a napot Csepelen a Vulkán Guminál kezdtük, ahol meg is lett a ludas: valahol sikerült összeszedni egy szöget. Nagyon rendesek voltak a srácok, gyorsan orvosolták a problémát.
A vas pedig még mindig atom! :))




Persze, elkopik, elkopik minden, előbb-utóbb, elkopik a féktárcsa is, még a hátsó is, de miért pont alattam, és miért alig 2,5 hónappal és 4 ezer km-rel a vétel után, azt nem tudom, de ha így folytatódnak ezek a kopások és egyebek az autón, akkor abba én is el fogok kopni, inkább gyorsan, mint szép lassan. Nézzük a jó oldalát: lett két vadi új brembo hátsó tárcsám, amikhez én már hozzányúlni ebben az életben nem fogok...
Az első komolyabb féktáv után egyértelművé vált, hogy a fékek kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez, valahogy javítani kellett rajtuk, már csak azért is, mert később pályanapokon is ki akarom próbálni a vasat. Végül a 166-os 4 dugattyús Brembo féknyergeit (némi átalakítással) tettem fel 330mm-es GTA tárcsákkal. A hozzá való rögzítő konzolokat lézerrel vágattam ki 14mm vastag laposacélból (30MnB5 acél). Az összeszereléshez 4-4db 10.9 minőségű csavart (12x1.5, 14x1.5) és nagy szilárdságú alátéteket használtam, és ha már fékcsere, lecseréltem a fékfolyadékot is DOT5.1-re! A kerekek alá 16mm-es nyomtávszélesítőket raktam, mert a mostani felni alatt nem fért volna el a fék. A fékbetétek egyelőre nem túl komoly darabok (Roadhouse), de a fékerő ezzel is brutális hidegen!! hosszabb komoly tempóban ez elmelegedett és csökkent a fékerő, később valami komolyabb fékbetétre lesz szükség! Azért normál utcai használatban több mint elég ez a fékbetét is!


Felkerült az i-re a pont! GT-nek köszönhetően ma felragasztottam a Brembo feliratot az első féknyergekre. Csodaszép az összkép! :-)

És megvan! :-)
A mai napon összeállt a rendszer. Sprint83 javaslatára erősebb csavarokkal (először 8.8-ast vettem) raktuk össze a féket. Hatalmas köszönet EvoDave-nek, aki a munka oroszlánrészét magára vállalta, én csak asszisztáltam. Valamint óriási köszönettel tartozom MoA-nak is a konzolért! A fék harap, hibátlan lett. És nem mellesleg gyönyörű. Még a Brembo felirat hiányzik róla, de hamarosan az is felkerül. :-)







