Blog >> bölcső
Mikor cseréltem az olajat láttam meg,hogy huu ba....meg ez,hogy néz ki. Mikor vettem az autót 5 éve lassan tudtam nagyon jól,hogy Németországi és nagyobb arányba lesz rozsdás ezt a megvétel után próbáltam is kezelni, masszív drótkorongozás,csiszolás,rozsdagátló és alváz védelemmel.Aztán csak telet az idő látszott itt ott,hogy pár helyen már újra lesznek gondok de erre nem számítottam.Főleg,hogy ez a fő futóműtartó elem és meg is ijedtem,mert napi szinten járok vele.(Lásd a képeken)
Aztán hívtam Kristyon barátomat aki először nem gondolta,hogy ekkora a baj aztán amit átküldtem a képeket és a cserekor látva már úgy voltunk vele,hogy huu ez durva. Igazából az egész projektet neki köszönhetem,mert az első szóra segített sőt mondhatom ő cserélte ki én csak a segéd voltam.De nagyon hálás vagyok neki ilyen egy igazi barát!! Szóval nem is tudom eléggé megköszönni neki.
Na de mi is volt ennek a menete.(A bölcső mellé még lett két belső féltengely gumiharang persze,hogy mind a két oldalon és tiszta zsír lett minden tőle.)
Elkezdtem keresni bölcsőt net-en,fb.-n alfás csoportokba. Volt is pár de többnyire nagyon messze és inkább 147-es bölcsők voltak és senki nem tudta megmondani biztosan,hogy passzol-e.Volt igen volt nem tudom de hasonló,volt aki azt mondta részben,mert a hossznyulványoknál más a hossza és azért nem passzol. Így inkább biztosra mentem és eszembe jutott,hogy augusztusba láttam egy hirdetést. Dunaföldvári autóbontóba volt egy koppra ugyan ilyen fl 156 1.9jtd még talán a színes is passzolt. Még mikor láttam le is akartunk menni megnézni hátha jó lesz pár dolog de ez végül elmaradt.
Hétfőn telefon szerencsére még megvolt és még az nap le is szerelték,délután mentem is érte. Majdnem full hibátlan egy két helyen volt csak felületi rozsda a sajátomhoz képest új volt így is.
A munkahelyemre bevittem ott éppen,hogy befért a homokszóróba azzal a kis rozsda is eltűnt és le lett fújva rozsdagátló festékkel plusz minden lyukba nyílásba,ahová lehetett kapott még üregvédőt is.Csütörtökre teljesen felszerelhető állapotban volt. Addig megrendeltem a 2db gumiharangot,és a stabrúd szilentet hozzá a stab pálcákat.
Minden megvolt a hétvégi szereléshez. Péntek eset kimentem Kristyon barátomhoz,és ahhoz képest,hogy nem akartunk még neki se állni 18 órától fé 21 ig már lent is volt a rossz bölcső. Nem kis követ lehúzva rólam nagy örömökkel,hogy egyéb más szívás nem volt semmivel jöttek a csavarok pedig nem néztek ki túl jól, egyik sem.Ezután jött a megérdemelt sörözés:D
Másnap reggel folyt. köv. egyedül csak a stabrúd egyik kengyelébe tört bele egy csavar de azt is megoldottuk. Jött a gumiharang csere új bölcső fel és már kora délután meg is lett a dolog.Minden simán ment ha így mondhatom pedig a hátunk közepére sem kívántuk az egészet de végül csak úgy van vele az ember na azért ez is sikerült.
Mint a filmekbe itt a HAPPY END
Egy erősebb fékezést követően a jobb első lengőkar bekötésénél a bölcső erősen deformálódott. Az alkatrészek már tavaly be lettek szerezve, de úgy gondoltam még ráér. Hát nem annyira.
Album
KM: 235.200
Na ez is megvolt.
Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.
Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.
Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.
Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.
Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.
"bölcsőhalál"................Beszéljenek helyettem a képek. O_o
Csere megtörtént. Futómű állítás és boldogan gurulunk tovább. :)
A féktárcsák illetve fékbetétek csereérettek lettek, így a tegnapi napon Zé műhelyében felkerültek az új Brembo féktárcsák illetve betétek.
Előző alkalommal lekerült a bölcső az autó alól, helyére pedig felkerült egy Phon által biztosított csere-bölcső. Az enyémet elvittük szintereztetni, még a héten el is készült, így tegnap az is felkerült a helyére. Szép lett!
Köszi Zé a gyors, és profi munkát!
Az öröm azonban nem tartott sokáig, ma reggel bal hátsó defekttel ébredtünk, így a napot Csepelen a Vulkán Guminál kezdtük, ahol meg is lett a ludas: valahol sikerült összeszedni egy szöget. Nagyon rendesek voltak a srácok, gyorsan orvosolták a problémát.
A vas pedig még mindig atom! :))
Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.
Ez igen gyenge pontja az autónak :-(