Blog >> kárpit
Van egy kis szépséghibája a vezetőülés kárpitjának, ahogy a képen is látszik, megszakadt az él vezető szál. Kihúztam és ideiglenesen tettem bele egy vékonyabb damilt, amíg a megfelelő anyagot meg nem találom.
Tetőkárpit, kalaptartó, mélynyomó újrakárpitozása (anyagár: 17.000,-)
Ragasztó volt otthon ;)
Színe hasonlít a gyárihoz, ragasztása nem volt egyszerű hogy az egyenetlen felületekben ne legyen gyűrődés, de sikerült szépen! ;)
A kasznizás kezdetekor kibeleztem a belteret és mivel több részletben készült a lakatos munka, így csak az üléseket dobáltam vissza a használhatóság kedvéért. A munkálatok befejeződtek a kocsiszekrényben, így már minden vissza költözhetett, az időközben kimosott padlókárpittal együtt. Jó volt vele a próba út... halkabb is lett. :)
Pár hete lehámlottak a hátsó ajtókon lévő kárpitbetétek. Dzsorzsitól a Gyöngyös XI. taliról hazafelé náluk (Horton) megállva kaptam két jól kinézőt a rosszak helyett. Örömmel hoztam haza és ma álltam neki a cserének, de előtte kicsit megtisztogattam őket kárpit tisztítóval, mert kissé koszosak voltak... itt jött a hideg zuhany... az egyik ugyanúgy lehámlott, mint az eredetiek... :( Átmeneti megoldásként azt találtam ki, hogy leszedem őket és lepattintom a betéteket... most ebben az állapotban vannak... legalább nem morzsálódnak, koszolnak és ragadnak...
Bizony, George jóvoltából ma megvolt az első látogatásom a D.Z. Tuningnál. Csütörtökön le is pihen a jószág náluk, hogy kicseréljék benne a ékszíj feszítőt,az önindítót,az első gömbcsuklókat és betegyenek egy tolatóradart.
Ezen kívűl ma hazaérve nekiestem a vezetőoldali ajtónak, mivel a felső kishangszóró kábele ki volt csúszva,és sajnos csak azt a modúlt levéve sem találtam meg, így az egész kárpitot le kellett bontanom. Ez nem is volt akkora gond, mivel az alja úgyis lifegett, így legalább azt is a helyéreigazítottam. Így gazdagodtam egy hangszóróval és egy rendesen felrakott ajtókárpittal.
Olyan volt a csomagtér kárpitom ,mint amibe egy kanna motorolaj belefolyt, okádék.
Vettem szürke polár anyagot, ráragasztottam, és visszaraktam.
Így a színe kicsit világosabb,mint az oldal kárpitokénak, de pont nem érdekel, ezerszer jobb,mint volt. Kb. 30perc munka.
Egy angliai 156-osból származó kárpitból átraktam a (mű)bőrös betéteket az ajtópanelbe és a hangszóróimat is belefaragtam.
Volt egy kis beázás a tetőantennánál. Próbáltam szerezni hozzá új tömítést, de olyat nem lehet kapni. Ezért nem maradt más mint a sziloplaszt. Alulról egy 22es anya fogja az antennát. Elég könnyű hozzáférni, a csomitartó felett lévő műanyag betétet kellett lepattintani, alatta 2 csavar illetve 2 patent fogja a tetőkárpitot. Ezek kivétele után már hozzá lehet férni az anyához amely ráadásul nálam meg sem volt húzva rendesen :)
Mindemellett nem tetszett valahogy az antenna amivel vettem (az ezüst színű) ezért végül ebayről vettem egy eredeti antennát. Sokkal ízlésessebb így szerintem :)
Mielőtt elhatároztam a kárpitcserét, megrendeltem a patentdepo.hu-ról 20 darab új patentot, amik az összes ajtókárpitot fogják, most egy darabig remélem, hogy mindig lesz, ha kell. (Marklartól is van egy pár darab)
És ha már ez megjött ma, akkor úgy döntöttem, hogy kitisztítom a hátsó ajtókárpitokat is, csak szebb az úgy. Napokon belül úgyis megcsinálom azt a felét is.
Ja, a bolhák jelzése 10-322, és a vicc az, hogy alapból is "drága" (58 ft/darab), de az utánvét költsége 910 forint? Hát azért az szép... :D
Hmm, egyébként be is kerültek a hátsó kárpitok is, csak azóta nem tudtam lefotózni. De majd....
Illetve leszereltem az első ülésekről is a kárpitot, várja a csodatévő kezeket! :)