Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D
Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...
Egy darabig hezitáltam azon, hogy esetleg meghírdetem az autót, eladom, és hozok egy frissebb, jobb, kevesebbet futott példányt. Ezt az ötletet autó nagyon nem szerette, ott torolta meg ahol tudta. A baloldali Unixos lengőkarnak nevezett vashulladék is elpusztult, ez 50e-t bírt. 20e-rel teljesítette túl a jobboldalit.
A jobboldalon ezzel egyidőben a kormányösszekötő is megadta magát, de nagyon. Olyat kottyant, hogy ijesztő.
Ezt tetézte a klímarendszer teljes lerobbanásával, majd nemrég sunyin bevillantotta a fékbetét kopását jelző lámpát is. Úgyhogy megsajnáltam...és megkegyelmeztem neki. Az autó marad, hisz valójában megbízható, jó autó, már ismerem minden porcikáját.
A döntést követte a klíma nagyszervíz, majd tegnap bekerült egy új balos lengőkar és jobbos kormányösszekötő.
Mindkettő Lemförder márkájú, összehasonlító tesztnek is szánom. Vajon a szalonból vásárolt gyári alkatrészek tovább bírják?
Első féktárcsa felszabályzást is kapott és új Jurid betétgarnitúra került be. A hátsó még jó, hadd menjen.
Végezetül elvittem egy lézeres futómű beállításra, remélem kiengeszteltem...
Egy biztos, visszakaptam a jól megszokott rezzenéstelen, "nagyon egyben" érzetű autómat.
Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft