A GTA küszöb spoiler sztori folytatásaként a hónap első napján (0801) megérkezett húgomékhoz a csomag, ahonnan nyaralásukkor elhozzák Horvátországig, majd onnan egy barátjuk által elkerül Magyarországra. Legalábbis így volt tervezve.. csak aztán nem fért be a barát-autójába és tetőcsomagtartó híján vissza kellett vinniük húgoméknak Kölnbe.. A következő lépésként a szeptemberi hazalátogatásukkor (esküvő) próbálják majd repülővel elhozni, ahol újabb költségek merülnek majd fel..
Az olasz utunk előtt át akartam nézetni a kipufogórendszert is. Egyeztettem időpontot Dinamitékkal, ahol anno a dupla kivezetés is készült. Elvittem a megbeszélt időpontra (0801), majd kiderült, hogy a rezonátor csövön kívül minden rendben van. Pedig számoltam vele, hogy ha a dobot nem is, de csövet biztosan kell majd cserélni. Szerencsére nem. A még tavaly ősszel lerohadt kipufogó tartó konzolt is visszahegesztették és kicseréltek két rögzítő gumit. A főnöknek nem tetszett a hegesztés, ezért leszedette, majd újra hegesztette a konzolt, majd csak miután tökéletesen sikerült, utána adta át az autót. A kellemetlenségért még kedvezményt is kaptam. Tetszett ez a hozzáállás. Ha már úgyis ott ügyködtek, lemérettem a katalizátort is: mérete kb. 65 cm a két csatlakozás között.
km óra állás: 203.957 km
Pár napra rá elvittem az autót Ignáchoz is, hogy a lakatos (Gyuri) megnézze az autó alját – most jött el az idő, hogy rászántam magam az alvázvédelemre. Viszont kiderült, hogy a védelem előtt még itt-ott hozzá kellene nyúlni az alvázhoz is.. ekkor már kezdett körvonalazódni a fejemben, hogy olaszba nem a 156-ossal megyünk.. A két első taposólemez állapota elég gatya, a küszöb állapota a spoiler lekerülése után derül majd ki. Kb. másfél hét alatt készülne el (délutánonként), ami kb. annyi idő, amíg elutaznánk.. Még alszom rá pár napot, aztán később visszatérünk a témára.
A rugócsere után, most (0808 8:00) vízhűtő cserére vittem Német Misiékhez az autót, mely néhány óra alatt el is készült. A piros színű (alumínium barát:) hűtővíz most is maradt a régi. Állítólag minden ok vele és -25 fokig bírja, úgyhogy ám legyen. Épp időben történt a csere, mert a napokban már tenyérnyi piros folt volt az autó alatt, amely miután feltöröltem, másnapra újra keletkezett.. A szervizben beállították a jobb első kilincset is, mert nem nyílt rendesen az ajtó a csere óta. Majd mielőtt beálltam a garázsba felmostam a szennyeződéseket brigéciollal, hogy ha bármilyen új folt keletkezik, lássam. Remélem nem lesz ilyen egy jó darabig..
km óra állás: 204.137 km
A jó időre való tekintettel már nem csak a jobb oldalon, hanem a balon is elkezdett ropogni (0809) a futómű.. Megőrít!
Ignáccal és Gyurival megegyeztem az alváz rendbetételét illetően. Annyi kérésük volt, hogy mielőtt átadom az autót, vigyem el egy alvázmosásra (0814). A legközelebbi mosóban (OMV) kiválasztottam a ”legnagyobb” mosást, melyben természetesen alvázmosás is volt. Ezelőtt évek óta nem jártam gépi mosóban.. Mire végeztünk elkezdett csöpörögni az eső is, úgyhogy ennyit a mosásról.. Elvittem Ignáchoz az autót, ahol egyből neki is láttak a munkának. Lekerült a 2009-ben toto által készített küszöb spoiler. Alatta a küszöb teljesen épnek tűnt. Szerencsére.
km óra állás: 204.417 km
11 napra rá (0825) - és egy olaszországi nyaralás után - mehettem is az elkészült autóért. A két első taposólemez nagy része és a jobb oldali küszöb vége volt, ami javításra szorult. Majd a teljes alváz egy speciális, rücsis, gumis védelmet kapott. Viszont az autó vastagon poros volt kívül-belül, így az első utam hazafelé egy autókozmetikába vezetett, ahol kapott egy alapos belső ápolást, bőr és műanyagápolással, külső-belső ablakpucolással, ajándék illatosítóval. Tipp-topp lett. Ezt már szeretem.. :)
Ebben a hónapban is megérkezett Helembai Zolitól a szokásos alkatrész adag, melyek az autó felújításához kellenek, köztük most egy hibátlan 16"-os alu felni, a jobb első helyére amelyen nem régiben leeresztett a gumi szó nélkül..
Hónap végére (0831) kiégett a jobb első helyzetjelző izzóm.. csak hogy ez a hónap se teljen el izzócsere nélkül..
[Költségeim: rezonátorcső csere 18000, vízhűtő cserés szerviz 20000, alkatrészek 19690 postával, alvázmosás 1999, lakatolás 80000, alvázvédelem 50000, takarítás 5350]
Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK