Blog >> főtengely

>> Szervizcortx // Alfa 146 2.0 TI // 2010-04-21

Menet közben az autó leállt mikor elérte a 90°C-os hőmésékletet. Eleinte vezérműtengely jeladóra gondoltam, mert a főtengely jeladó fél éve lett cserélve (igaz használtan vettem 2000 Ft-ért), meg azt hallottam több helyről is, hogyha a főtengely jeladó a hibás, akkor nem áll le az autó menet közben, csak nem indul be egy ideig míg le nem hűl a motor. Hát lényeg a lényeg, kiolvastattam a kompot és mégis csak főtengely jeladó volt a hibás. Utángyártottat vettem belőle,de újat. Nem is áll le azóta, elég alaposan kipróbálgattam.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-12-17

Búgott a diffim és az 1-es és 2-es sebességeket néha kidobálta a váltó, ezért vettem egy használt váltót ami egy 1.8TS-ben volt ezelőtt. Ezen kívül még vettem 2 féltengelyt is, mert mintha az egyik féltengelyem belső csuklója már odalett volna. Így biztos ami biztos alapon a váltón kívül azokat is kicseréltettem. Az "új" váltóba a gyári olaja került bele. Tutela ZC75Synth lett beleöntve. Ha már a váltó le volt véve a váltó oldali főtengely szimeringet is kicseréltettem (reinz). Km. 207000

>> SzervizPyroS // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-10-06

Már egy jó ideje csörögöt valami a motor környékén főleg amikor beindult a légkondi.Kb egy éve lett cserélve a főtengely szíjtárcsa mert a régi már szar volt.A szerelő szerint megint azt kell cserélni.Meg is rendeltem az újat Erhard kollégától,tegnap meg is jött.Este hív a szerelő,hogy kicserélte de a csörgés megmaradt.Kicsit kiakadtam,csodálkoztam is,hogy egy kb 12000Km futott szíjtárcsát már cserélni kellet.Nagy nehezen megtalálta,hogy az előző szerelő amikor a vezérműszíjat cserélte akkor rosszul állította be a feszítő görgőt.Szóval feleslegesen cseréltem szíjtárcsát.Ha valakit érdekel egy "alig" használt szíjtárcsa az írjon.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

- A motor kivétele,
- az olajteknő lebontása utáni kupak tanács (balról)(Bányi elvtárs, Mester, Beke Úr).
- én sajnos másnaposság okán már csak a kicserélt főtengelyt tudtam lencsevégre kapni, mert elaludtam, úgy rugdostak ki az ágyból, hogy menjek már befele a műhelybe . :)

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-06-16

Ahogy az előző blog bejegyzésemben is írtam, meg van a 3.0-ás főtengely. Hétvégén sikeresen beraktuk a motoromba. A műtét közben ugyan adódtak komplikációk, de sikerült úrrá lennünk ezeken is. Íme a második főtengelycserém igaz története:
Nekiálltunk kiszedni újra a motort.
Lekötöttük a kipufogót, a kardánt, és ekkor jött a felismerés:
Szét van szakadva az első hardy, plussz a csillag is széttört!
Mióta megvan az autó, azóta volt bizonyos fordulatoknál rezonálás a hajtásláncban. Miután kicsseréltük az eltört csillagot, és a hardyt, mindenféle remegés megszűnt. Kellemesen komfortos lett az autó. Gyanítjuk, hogy valaha valaki szakadt hardyval járt sokáig, és a csillag szerkezete így adhatta meg magát. Ettől aztán valószínűleg a főtengely is kapott ám szép kis ütéseket, és utólag már hiába raktak bele hardyt, a hajszálrepedés már ott volt a tengelyen, és nálam lassan előjött...
A motor kiszedésében Mesternek nagy segítséget jelentett Mr. Csápos Emelő...

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-05-12

Az új főtengely berakása óta szokatlanul erőtlen az autó.
Hosszas nyomozás után beigazolódott a legrosszabb: a "kedves" bontós bácsi egy 2.5-ös főtengelyt adott el nekem 3.0 néven...
Nem gondoltuk sem én, sem a szerelő haverok, hogy ezzel megvezetnek. A lökethossz mérésével egyértelműen bebizonyosodott a főtengely 2.5-ös mivolta.
Igen dühös vagyok. Ezen a héten megkapjuk az "igazi" 3.0-ás tengelyt. A beszereléshez természetesen a motort mindenképpen ki kell vennünk újra. Ez nem egy rövid mulatság. Így egyelőre bizonytalan időpontban újra főtengely csere.
Alig várom, hogy újra a régi erejében tapasztalhassam a 3.0 V6 nyomatékát. Benzin árak ide, benzin árak oda, ha végre összeáll a motor, egy laza kis esti kocsikázást mindenképpen megengedek majd magamnak.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-02-26

Egyre hangosodó kopogás jeleztea problémát, de még a szakértő fülek is azt mondták, hogy valszeg csak az első hardy ment ki a kardánban. Aztán kiderült, hogy a kardán rendben van, viszont a lendkerék gyakorlatilag lötyögött... Motor ki, lendkerék le, motor alja lebont, és kiderült, hogy a főtengely eltört. Nem egy gyakori hiba jelenség. Mindenesetre itt már nem látom az összefüggést a vezetési stílusom és a hiba között... El lesz küldve a törött tengely bevizsgálásra. Mostmár nagyon kíváncsi vagyok. Remélem kiderül, miért tört el. Mindenesetre a törésnél van egy zárvány, amiből a törés kialakult. Valószínű, hogy anyaghiba (?). Mindenesetre vásároltam egy másik főtengelyt, ami remélem jó lesz. Kell hozzá a csapágysor a szimeringek, és friss olaj... Nem lesz olcsó...

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2007-08-31

az ékszíjfeszítő és az ékszíj kicserélése után kiderült hogy a recsegés okozója a főtengely ékszíjtárcsa!Erhard kolléga szerencsére gyorsan tudott szerezni egyet ami postaköltséggel és beszereléssel együtt 42 ropi lett!!!

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2007-06-07

Suliból hazajövet kopogó hang. Kb 80nal mentem negyedikben. Amikor félreálltam, akkor villant ki az olajpilácsoló.
állt ott két napig (30 kmre tőlem, tesóm apósánál) hazavontatás, szerelő.
A szerelő cserélt vezérlésmódosítót, főtengelycsapágyakat, persze olajat is, önindítót meg szerintem ekkor volt benne a bal hátsó kilincs cseréje is (4500)(mindegy). Megcsináltam. Azt kamuzta felmelegítették a motort. Ja! Elhoztam tök szép hang meg ilyenek. Örültem, mint majom...mire hazaértem vele félúton már meleg motornál jött a csodálatos kopogás előlről. Hát mi lenne, ami előjön egy liter olajnál? Hát a főtengely. Azt a szerelő nem köszörülte meg. Minek??? Nem lehet!? Mert eltörik stb duma. Járkáltam utána, de megölt már az ideg. Azt hittem megverem. Ez kb 115ezer volt, alkatrészekkel és munkadíjjal együtt.

Másik szerelő, kinevette az előzőt. :-) Nem vicces, de nevettem. :-D
Megcsinálta. Főtengely köszörülés, ismét új csapágysor, új olaj. Főtengely szimering, munkadíj....ez is kb ugyanannyi, mint fent. 115000 Ebbe még benne volt a kuplung tárcsa cseréje is.
Itt elhoztam olajcsöpögéssel, de örültem neki, hogy használhatom. Nem foglalkoztam vele. Ebből lett a szelepfedél repedés.
Hazafele 3x állt le valamiért a jármű. Azt mondta a szerelő kevés a benzin. :-O :-) Nem. Diagnosztika. Fordulatszám érzékelő panel kontakthibája. Csere. 35ezer.

2 hónapot állt a kocsi.
Az olajat rendszeresen néztem, mert mindenki ezt ajánlotta. Csak mindig fel volt kenődve és nem mertem ráönteni, nehogy több legyen. Megtanultam jobban odafigyelni.


Konzol izzók cserélve. :-)