Blog >> szűrő
Tegnap előtt megtörtént a fentiek cseréje, minden rendben ment. Km 122500
Mann olaj,levegő, aktívszenes pollen és üzemanyagszűrőt kapott, természetesen gyári selénia 10w60-nal. Kapott egy motormosást, h kijöjjön az összes kox és szenny ami benne volt a motorban. mellesleg jót tesz a vez.módosítónak. Igaz hogy nagyon drága a Mann szűrő, de jobb mint a gyári, sűrűbb a szűrőrésze, legmegbízhatóbb még szélsőséges körülmények között is! És a pollenszűrőbe is van anyag, jóval nehezebb mint bármelyik más. :)
Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)
Ma pollenszűrőt cseréltem, mert úgy vettem észre hogy ha belső cirkulációra van állítva a szellőzés akkor erősebben fúj a ventilátor mintha a levegőt a pollenszűrőn keresztül kellene szívnia. Mit ne mondjak rá fért a csere.
Lépésről lépésre: 1; kesztyű tartó kinyit. 2; a bal oldalon található kis fedél kipattint. 3;a nagyobb fedél kiszed. 4; alatta lévő szellőztető rendszer házán a pollen fedélből a csavar egy 5.5 mm-es dugókulccsal kiteker. 5; fedél felnyit, pollenszűrő kihúz. 6; majd végy egy porszívót + egy résszívó fejet és takarítsd ki a szűrő kihúzásakor beesett töménytelen falevelet, bogár hullát...stb.
Ezután told be az új szűrőt és a fentiekkel fordított sorrendben szerelj vissza mindent. Én az aktív szenes szűrőt vettem 3990 pénzért, de volt nem egész 2K-ért is csak az nagyon gagyinak nézett ki.Pl:nem volt masszív kemény kerete ami megakadályozza a szűrő összehorpadását. Ezért döntöttem a drágábbik mellett.
Pár kép a cseréről:
Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.
km: 204.208
Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta
Megvolt a rendes olajcsere, 10 ezer km után. Olajszűrő, légszűrő csere is.
Féltengelyeket megnézték, mindkettőt cserélni kell. Hamarosan...
Már épp ideje volt lecserélni full fekete volt! :D Amin röhögtem Alfa 156 Fiat brava bravo Marea ezekbe jó még pfff király :)
-Először is kell hozzá egy 10 es kulcs, és egy 5.5 kulcs!
-Leveszed a kárpitot, 2 10 es anya az egész!
-Utána ahogy a képen is látod 3 5.5 csavar tartja a szűrőt!
-Ne lepődj meg amikor nem akar kijönni mert be van kicsit gyűrve oda!
-Berakod az új szűrőt és ugyan ez vissza (csavarok) készen is vagy!
Megvettem az autóhoz az üzemanyagszűrőt és a kuplung munkahengert, az előbbit egyúttal be is építettem.
Tehát 1,5 - mivel a munkahenger csak később építem be - dolog teljesült a listámból.
Ma kicseréltem a benzinszűrőt, elég tiszta lé folyott ki a régiből, de majd kiderül, hogy segített-e...