Blog >> 1750

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-11

1. kép
Régi ill. módosított M32 sebváltó közötti különbség.

2. kép
Belülről. A módosítottban nagyobb átmérőjű erősített csapágy van, jelentsen bármit is.

Az én autómban a régi van, ami a tönkremenős 2012.06. után jöttek a javítottak.
Azaz itt majdnem minden nem 2.4-es tulajnak régi M32-es váltó van a kocsijában.

A Fiat a 75w85 Selénia olajat ajánlja bele, a feltöltési érték meg totál kaotikus, még a kézikönyv évjáratok is eltérő megtévesztő adatokat tartalmaznak. Enyém TBi a legfrissebb leírás és az Autodata szerint is 2 litert igényel, az 1.9 ami ue. váltóval már 2.3-at, majd ott a 2.0 JTDm amibe hol 2 litert, hol pedig 2,8-at írnak, de valójában a C635-ös váltóba amit a végén tettek bele, mindössze 1,65 liter kell.

Feltöltési értékek a gépkönyv szerint (3. kép):
2,8L az F40-be, 2,3L az M32-be kell. 1,65L pedig a C635-be, amit nem is tartanak

Az Opel és a tulajdonosaik szerint az M32-be, 75w90 kell és 2,8 liter
Nem örök élet meg egy nap csere periódussal.

Ajánlott olajak:
Castrol Syntrans Transaxle 75W90
Fuchs Titan Sintopoid 75W90
Valvoline Heavy Duty Pro TDL 75W90

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-13

2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...


1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.

2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.

3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...

4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...

5. kép
Jobb oldalon is

6. kép
Jobb kerék "magasság"

7. kép
Bal kerék "magasság"

8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.

Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.

A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.

9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.

10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-09

Yani jóvoltából szert tettem gégecsőre és rendbe tettem kicsit a motor közeli vezetékek borítását. Elporladtak, nem bírták a hőt :-( Pár patentot is pótoltam, ill. cseréltem.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Kopogás kapcsán ránéztem a nagynyomású üa. pumpára, de nem az a forrás.
Görgővel van hajtva a szívó vezérműtengelyről, "nyugalmi" állapotban is kicsit előfeszítve.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-08

Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az autó előző gazdája nem bánt vele rendesen.

Az olajcsere óta egyre erősödő kopogó hang jelentkezik a motorból.
Gázfröccsre, gázadásra kopog, alapjáraton és meleg motornál halkabb.
Nem placebo, Yani és Giuntini is tudja igazolni :-(

Reménykedtem, hogy a vezérléscsere és a szíjtárcsa javítása megoldja a problémát, de sajnos nem.

Ezután a nagynyomású környékén kerestem a hibát, leszedtem, de nem lóg semmi, nincs törve semmi, vezérmű bütykök rendben vannak. Visszatettem és összedugtam a pumpát, a nyomkodóhengert kihagytam. lA pumpa nélkül is indítható az autó, az alapjárathoz nem kell a nagynyomású. A hang továbbra is jelen van. Ennél a tesztnél már Yani is segédkezett és támogatott lelkileg...

Összeszerelés után rögtönzött sztetoszkóppal (hosszú csavarhúzóval) kezdtük meg, nem volt kirívó zaj a szelepek felől. Kinyitottuk az olajsapkát és így sem onnan hallatszott a kopogás.

Ezt követően megszüntettük a gyújtást egyesével a hengereken és a 4-es lehúzásával a hang megszűnt, gázadásra sem jelentkezett. Többször teszteltük, a kopogás konzekvensen megszűnt, ha a 4-es henger trafóját lehúztuk.

Köszönöm Yani-nak a segítséget!

Most rendesen belenyúltam :-(

Idézetek a zinternetről:

1.

"Egy mondatra azért itt álljunk meg. Amikor azt hallják, hogy tegyen motortisztító adalékokat a motorba olajcsere előtt, akkor NE tegye ezt, mert akkor biztos lehet a közeljövőben egy hajtókarcsapágy garnitúra cserében. A motortisztító adalékok ugyanis a csúszócsapágyak felületéből, mikroszkóppal jól látható mélyedéseket (puha fémeket) oldanak ki, amik a kenést szolgálnák az olaj mellett."

2.

"Az is a hajtókar csapágy hiba forrása lehet, ha motortisztító adalékokat szoktak önteni a motorba az olajcserék előtt. Ez ugyanis előbb-utóbb tönkreteszi a sérülékeny hajtókar csapágy készletet. A motortisztító adalékok ugyanis a kenést szolgáló puha fémeket oldanak ki a csúszó hajtókar csapágyak felületéről."

Tehát okuljatok, nekem már késő :-(

Hurrá

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-03

Aktuális volt már a vezérléscsere többek között a P0365-ös hiba miatt is, miszerint a szívó oldali vezérműtengely pozíciója helytelen. Ennek oka volt a (hideg)indításkor jelentkező kerregő hang, ami a beindulást követő 1-2 másodpercig volt hallható.
A jelenséget első sorban a szívó oldali "VVT" tárcsa hibája okozta.

1-es kép: Beragadt a lock


2-es kép: Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock "kupak"


3-as kép: Aztán megreparálva, (még működik)


4-5-ös kép: Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal indításkor


Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lock-olnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.

Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.

Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több lesz belőle annál több hiba fog jelentkezni.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

Régi kormánygomb illesztő kiszerelésre került egyrészről mert eléggé gány volt, másrészről pedig nem tudta azokat a funkciókat amit az újabb már igen.

Ilyen pl. a telefon gomb használata, felvesz-lerak, a Pioneer navi kihangosítójával és a gyárihoz hasonlóan gyújtás nélküli használhatóság is. Típusa az 1-es képen látható

Az új cucc bekötéséhez mindössze 4 vezeték kell az A1 stekkerből, a test, a kapcsolt 12 Volt, a CAN high és a CAN low. A dobozból a kimenet a navi felé a kézifék, rükverc, világítás, kézifék és a kapcsolt 12 Volt.

Ez utóbbi azért szükséges mert ez teszi lehetővé, hogy a gyújtás (gomb) kikapcsolása után is tudjon működni a zenedoboz. Egyébként meg csak a kulcs be ill. kivételével van/nincs kapcsolt villany a navi felé, ami miatt állandóan gyújtáson kellett legyen az autó pl. zenehallgatáshoz.

Két opció van a gombhasználatra, az egyik, hogy bent marad a Blue&Me modul, a másik meg, hogy kikerül az autóból. Én az utóbbit választottam, mert a rendszer nem tud elég intelligens lenni :-( Ha bent marad a B&M akkor annak kezelésekor, menüjének bogarászásakor pl. telefonkönyvben kereséskor azt egyszerre teszi a navi csatornaválasztásával, zeneszám urással stb... amikor a jobb oldali kormánygombokat nyomkodom. Erre nem találtam megoldást :-(

Így hát maradtam a második verziónál, kiszedtem a B&M modult és a mikrofonját is, meg az USB aljzatát is felhasználtam a navi bemenetére. A Pioneer mikrofonját betettem a gyári mikrofon helyére egy kis szivaccsal betámasztva és felül duct-tape-pel leragasztva lukat, kizárandó a szél okozta zaj negatív hatását. Jól hallanak a túloldalon általában, ill. nem hallanak rosszabbul, mint amikor ki volt lógatva a mikrofon a csillár mellett. Ronda volt na...

Már csak egy dolog maradt hátra, életre kellett kelteni a gyártó által beígért telefon gomb működést. Ehhez a MES-ben az eredeti állapotot (4-es kép) át kellett állítani. Tiltottam a B&M modult és az AUX bemenetet, ami a BT modulból küldte a hangot a gyári fej felé, és végül átállítottam a gomb típusát 10 funkciósra. A beállítás az 5-ös képen látható.

Ebben a konfigurációban ugyan buktam a gyári B&M kis kijelzőn kiírt információit, de ezek nagy részét már a navi elvette, így ez már nem okozott gondot.

Jelenleg minden kormánygomb funkció rendesen működik, a bejövő hívást a bal gombcsoport bal gombjával lehet felvenni és a jobb gombjával lehet a hívást megszakítani. Ez utóbbi korábban a hangvezérlés gombja volt.

>> AutóápolásShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

Kitakarítottam, leápoltam a bőr kárpitot, meg egy klímabombát is bedobtam. Kezdi elveszteni a holland füvescigi szagát a beltér :-)

>> AutóápolásShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

A bőr kárpitok elég elhanyagolt állapotban voltak.
A szálszakadást nagyjából sikerült orvosolni, de szükség volt egy kis felületfelújításra is.
A választásom erre a színfelújító balzsamra esett.
Tisztító és ápoló anyagot szintén ettől a cégtől rendeltem.
Tisztítást követően kezeltem a kopottas részeket a balzsammal.
Az eredmény kérdéses, nem tökéletes, de jobb lett. Lehet h nem úszom meg a festést.
1-2. képeken az előtte, míg a 3-4-5. képeken az utána állapot látható.

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-04

Felragasztottam tükörragasztóval az első rendszámot :-)
Nem adták meg a D típusút most éppen. Előző kettőre érdekes módon igen.
Nincs kedvem utánamenni.