Blog >> első >> alsó

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-04-20

90.000 km után elfáradtak az első tárcsák és fékbetétek, ideje volt a cserének.
Mellette cserélve lettek az alsó lengőkarok és szilentek.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-06-17

Az első futómű felől egy ideje egyre idegesítőbb kopogás hallatszik, ezért múlt héten elvittük rázópadra, ahol az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjai és a stabilizátor rúd szilentjei bizonyultak bűnösnek.

Ma megtörtént az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjainak cseréje TRW márkájúra (JBU650 és JBU651).

A szilentblokkokért nem fizettem, mivel azok ára (2 x 11398 Ft) a garanciális hibás vezérműláncszett (FAI TCK3 - lásd korábbi bejegyzések) visszajáró árából került levonásra, így csak a munkadíj merült fel.

Sajnos az első stab rúd szilentjei nem voltak megfelelőek, ezért egyelőre a régiek maradtak a helyükön.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-27

Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-26

Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-25

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-23

Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-08-18

Ma megtörtént a szükséges javítás az első futóműben. Az alsó lengőkarok hátsó szilentjei lettek cserélve. (RPM Max. Levi) Illetve a kézifék is be lett állítva.
Ismét nekifut a műszakinak...

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2007-11-15

Ez igazából 2007.07.26-án volt, csak elfelejtettem blogolni.:) Remélem egyszer sorba lehet majd rajkni a blogokat, mert ez így most hülén néz ki.:)
Ja, a lengőkarok...nagyon olcsók voltak, mégis rohadt drágák..:)
De most csend van mindenütt.:))