Blog >> első >> csere

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2019-02-09

Féltengelycserénél megemlítette a szerelő, hogy az első fékek gatyán vannak. Ezt már tudtam én is a nyári festés alkalmával. De már tényleg időszerű volt a csere.
A lincos.hu-ról rendeltem munkahenger visszanyomó szerszámot.
Textár tárcsák és betétek kerültek fel.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2018-04-15

Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-06-21

Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-11-08

Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2015-07-16

Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-27

Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-26

Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-25

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-23

Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.