Blog >> vízpumpa

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-28

Zé magánklinikáján járt az autó.A motorolaj- ,és hűtőfolyadék szivárgás megszüntetése miatt volt szükség a szervizlátogatásra,de végül ki lett cserélve a komplett vezérlés (francia gyártmányú SKF görgők Conti szíj) ,és a főtengely szíjtárcsa is.
A vízpumpa egész tömbszelencéjénél vízköves volt,érdekes hogy összesen 60e kilométert bírt....Fémlapátos került bele,nem emlékszem a márkájára sajnos.
Az olaj a szelepfedél tömitésnél ,és a vákumszivattyúnál szivárgott,utóbbi időben már elég durván.
Reinz fedéltömítés került be,a vákumpumpa tömítése viszont nem érkezett volna meg záros határidőn belül ,ezért el lett takarítva ,és pasztázva.
Ami meglepő volt,szerencsére észrevették a srácok ,hogy a szelephimbákon levő kis rugókból 8 db el volt törve. Utolsó képen látszódik ,hogy ami jó, annak két füle van ,a többiből hiányzott az egyik fül. Ez komoly problémát tudott volna okozni.Ki lett cserélve az összes himba.
Az olajcsere periódust is lenullázták a fiuk ,mert múltkor én nem tettem meg.
Km állás: 196540

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-08

Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-02-22

Dév kolléga 3óra alatt profin szakszerűen lecserélte a vezérlésemet , sok köszönet neki!
Az alkatrészeket Erhard-tól rendeltem , rá 2 napra meg is érkezett minden.
km óra : 212.210

Közeben kiderült vehetek jobb felső lengőkart is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-10-14

A Szamosi szervizbe jelentkeztem be vezérléscserére. Gondoltam, újonnan vett autónak ennyi jár. A címben már lelőttem a poént, naná, nem az lett belőle.
Hétfőn reggel letettem az autót a szervizben, és elindultam építeni a kapitalizmust. Még délelőtt ért az első telefon: "Elkezdtük szétszedni az autót, de van vele egy kis gond..." Szívroham. "A hosszbordásszíj és a feszítői elég ergyák, rájuk férne egy csere." Kérdeztem árat, kaptam, lepergett előttem az életem. "Ja és a hűtő is szivárog. Igazából csoda, hogy még van benne víz." Ránéztem a Lágymányosi hídra, és elgondolkodtam rajta, hogy mennyire lehet hideg a Duna...

Pár órával később megint csörgött a telefon. (Kinéztem a vasúti hídra is. Éppen jött a Railjet.) "A vezérlés tök új, kár lenne kidobni." Hoppá, újabb matekozás: a rászánt gempából nemcsak új vízpumpára futja, hanem hűtőre és hosszbordásra is. Oké, legyen. Kötelező üröm az örömben, hogy aznap már nem lett kész az autó.

Ma délután mehettem érte (közben épült tovább a kapitalizmus). Hazafelé meg már nem tudtam ellenállni. Volt padló, fordulat, orgazmus, vihogás és boldog káromkodás. Na ez a V6. :)

Kilométeróra állása: 123 301

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-09-12

Nagyszervíz lett végrehajtva a kocsin. Nem vártam meg az újabb olajcserét.
Cserélve lettek:
-vezérlésmódosító
-vezérlésszett
-hosszbordásszíj
-vízpumpa
-fékolaj
-hűtővíz.
Szépen muzsikál a motor. :)
km: 91.230

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-07

Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2014-05-12

Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)

A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.

Km: 141472

>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-03-20

Nagyszervíz km óra állás: 158.000 km
-Vezérműszíj garnitúra + Vízpumpa csere
- Termosztát csere
- EGR csere
- Légtömegmérő csere
- Kábel ktg. javítás
- Kormányszervó hűtőcső csere
- Befecskendező csatlakozó csere
- Kipufogó harisnyacső csere
- Fagyálló
- Szervóolaj
+ Halesz kormánya :)

Külön köszönet Horváth Lacinak és Rohodi Misinek!!

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-09-05

Úgy vettem az autót, hogy frissen volt cserélve a vezérlés. Aztán gyanús lett, hogy talán mégsem teljesen. Kiderült, nem teljesen... Aztán gyanús lett, hogy teljesen nem. Kiderült, hogy teljesen nem...
Azt nem értem, minek kellett ezt kamuzni? Mondjuk pl azért, hogy annyiért megvegyem, amennyiért megvettem... Tanulópénz... Utálom.
De most akkor minden cserélve, és innen akkor már biztos talajról tudunk továbblendülni.
Ja, cseréltettem olajat is, szűrőkkel, és pollenszűrőt is.

Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj