Blog >> zár

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-02-05

Ismét elromlott a bal első zár. Mifitől beszereztem egy bontottat még korábban, amit most be is szereltem, mert már egyáltalán nem nyílt az ajtó. Sajnos ezzel sem lett tökéletes, mert bár az ajtó szépen nyílik, a központizárat csak zárja, de nyitni csak magát nyitja. Most így marad, majd ha már melegebb idő lesz, újra nekilátok.

 
>> EgyébMentősAlfás // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2017-01-21

Egy benzinkúti keréknyomás ellenőrzés után úgy gondolta a vezető oldali ajtó, h nem óhajt kinyílni kívülről csak ha bentről nyitom. A központi zár hiba kilőve, mivel tökéletesen végezte a funkcióját, így mechanikai probléma adódott valószínűleg (ami a későbbiekben igazolódott) majd nekiláttam lebontani a belső panelt az ajtóról.... egyszerű kereszt fejű, és torx fejű csavarokkal volt megoldva a rögzítés, illetve pár patent.
Kb 5 perc után rájöttem mi a dolog 'nyitja'. Belül a vezető fém pálcák (nem biztos hogy ez a nevük) közül a függőleges ami a kilincs nyomógombját és magát a zárat köti össze kimozdult a helyéről. Egy kis ügyességgel simán megoldható dolog. Így az összköltségem egész pontosan 0 ft-ra rúgott... najó... egy 70 ft-os automatás kávé elfogyott... igaz, h sza..á fagytam közben, viszont megoldódott.
(utólagosan rájöttem, h fotót nem csináltam, de már mindent visszaszereltem)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-08-22

Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-04-07

Bal első zár javítás.

 
>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2015-10-31

Pakolásnál rá támaszkodtam véletlenül a zár takaró fedélre,természetesen be is esett a burkolat mögé. A müanyag lapot sikerült kihalásznom,de a kis rugót nem,ezért lebontottam a burkolatot.Az utolsó képen látszik ,milyen bit fejek kellenek hozzá. Mikor kint vannak a csavarok,a hátsó ajtó kédert kell még eltávolítani,és a burkolatot felfelé kell erösen meghúzni,mert 2 db ék alakú patent fogja még. A rugó visszahelyezése adja magát ,teljesen logikus.Összeszerelés elött kitakarítottam a pótkerék helyét is.

Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.

Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-01

Ma elkövettem egy véletlen hibát. Mikor benyúltam a csomagtartó elejébe gurult valamiért, akkor rátámaszkodtam a zárszerkezet fogadó nyílását takaró fedélkére. Egy pattanás után beesett a hátfal burkolat mögé. Miután szétszedtem akkor láttam hogy mennyire egyszerű kis primitív szerkezet. Az egyik oldalon (jobb) beakasztós fülecske tartja, a másikon viszont a szerelhetőség miatt bepattintós a rögzítése. Nos nekem pont oda sikerült rátámaszkodnom. Kb 15perc és visszakerült a helyére. Mindenkinek javaslom ha nincs rá módja hogy azonnal visszarakja akkor ne porszívózzon addig a csomagtartóba, mert a kis olló rugónak búcsút mondhat! Most már tudom miért hiányzik annyi 59-ből ez a fedélke. Keressétek a burkolat mögött!

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-07-01

Tegnap egy beszállás alkalmával arra lettem figyelmes, hogy a bal 1 kilincs nem megy vissza a helyére, fenn akad. Először azt hittem el is tört. Szerencsére az ajtó záródik, belülről nyílik is, ám így nem maradhat! Gyorsan szétkaptam és meg is leltem a hiba okát. Valamilyen okból kifolyólag (nyilván a tervezett avultatás) a komplett fém zárszerkezetbe elhelyeztek 2, azaz kettő darab kis műanyag patentot, melyből az egyik fontosabb és rugó által feszített helyen van és eddig bírta. Warbi Gyurival kitárgyaltuk a dolgot, merthogy Ő is már átesett eme problémán, de nekem a hiányosabb (hiányzó műanyag borítás) készlet miatt más megoldást kellett keresnem. Arra gondoltam, hogy beszegecselem óvatosan és amikor nekiálltam keresgélni a polcaimon a szegecset, kezembe került egy szélesebb, amolyan alátétfejű csavar, ami ráadásul pont passzolt is a furatba, tehát finoman próbálgatva belehajtottam és láss csodát, remek! Funkcionál! Elsőre ezt a megoldást elvetettem, mert attól féltem, hogy a csavar kihajtódik a kar forgató mozgása miatt, de kissé megkentem és akkora erők nem dolgoznak ott, így sikerült. Remélem most már sokáig bírja, sőt...! :)
2015.08.01.- újabb probléma: most az utolsó képen látható kis műanyag rudazatrögzítő patent, minden korábbi furfang ellenére folyamatosan kiugrál és ily módon szabotálja az ajtó izgalom mentes nyitását. Patent depoban szerencsére kapható, de jelen esetben gyorsan kell, hogy működjön és momentán útba sem esik a cím, tehát más megoldás kell... ami végül egy alátét személyében testesült meg, melyet a kis patentunkra pattintottam hátulról, így tartva helyzetben azt. Egyelőre működik, remélem sokáig, ám ha a depo felé járok, azért beszerzek ilyesféléket is. :)

 

Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.

>> Tuning és extraDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-01

Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.

Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)

Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.

Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D

Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.

A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.

Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.

Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)

Alfa Amore!