Blog >> 8v >> 155

Főként a blokkra fogatott, a leömlő mögötti vízcső állapota izgatta már jó ideje a fantáziámat. Most elhatároztam, hogy leszedem. Miután a hűtőt már kiszedtem, beigazolódott, hogy nem lesz egyszerű művelet kibányászni.
Levettem a vízpumpáról is a háromágú gumicsövet, de az is kevésnek bizonyult. Próbálkoztam egy darabig, de be kellett lássam, hogy ennél több bontás kell, mert még ha ki is tudom feszesen szedni, visszarakásnál megszívom, mert össze-vissza fogom sérteni a festését. Végül két opció maradt. Vagy a leömlőt szedem le vagy az akksi tálcát. Nem volt nehéz döntés, a leömlőnek a berohadt csavaroknak biztos, hogy nem állok neki. :) Az akksi tálca kivétele után már egész egyszerűen ki lehetett venni, csak el kellett forgatni.
Mivel ez a cső a leömlő mögött van, ezért ez tisztítás és alapozás után kapott hőálló ezüstöt, mert feketét persze nem kaptam. :) Az alapozás elvileg nem kellett volna, a hőálló festék leírása alapján. Követve a festéken lévő instrukciókat, egy óra száradás után ki lett égetve, de a kis tartályos gázfúvóval nem volt egyszerű feltornászni a hőmérsékletét 160C-ra, majd ott tartani egy darabig. :)
Az alsó vízcsövet még én kezeltem és festettem le a legutóbbi vízcső és radiátor cserénél. Jól bírta rajta a festék, de sajna 1-2 helyen kidörzsölte az ott lévő szervócső védőburkolata és ott elkezdett rozsdásodni, ezért ez is le lett tisztítva majd le lett festve.

Sokat gondolkodtam, hogy ha már szétdöntöm a hűtést, akkor cseréljem a radiátort is, biztos, ami biztos, de mivel még csak 4 éves és kiszerelve, úgy tűnik, hogy rendben van csak a felső és az alsó konzolok korrodáltak, valamint a lamellák között volt koszos, ezért maradt. Kapott egy slagos öblítést.

Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.

A tavalyi próbálkozás óta elmaradt a benzinszűrő csere, pedig már jóval több van benne, mint ami elő van írva.
Nekiláttam hát újra. A szűrő ugyanolyan, mint tavaly, tehát hosszabb ill. nagyobb átmérőjű, mint ami benne van, de próba alapján el kell férnie.
A visszaszerelés során ugyanaz a szopás. A bemenő oldalon enged, hiába húzom meg rendesen, pedig lecseréltem a rézgyűrűket újra. Fater tanácsára a bemenő oldalra alumínium tömítőgyűrűket tettem. Láss csodát egyből nem enged. :)
A szűrő felett az autó alján volt pár (egyelőre csak) felületi rozsdafolt, ezeket is lekezeltem (felcsiszolás, higítós tisztítás, rozsdamaró, tisztítás, cink spray, két réteg rücsi)

A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:

"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."


Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:

"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "

Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)

Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.

Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )

Tisztogatás közben, levéve a gyertyafedelet, nem szép látvány fogadott. A nem egészen egy éve cserélt kábelszett gyakorlatilag minden kábele meg van barnulva ott, ahol valamilyen módon hozzáér a szelep- vagy a gyertyafedélhez. Úgy tűnik áthúznak a kábelek.
Megnéztem a gyertyákat (Bosch Super 4), gyakorlatilag mindnél a négy pólusból 2 galambszürke, a másik kettő meg feketés-barnás.
Inkább a gyertyára tippelnék, bár ugyanilyen típussal elmentem már több, mint 90e km-t ilyen jellegű gond nélkül.
Ha valakinek egyébként van ilyen tapasztalata, szívesen fogadom a tanácsot. :)

Update: emellett a fogyasztás is megnőtt, az átlag 8,5-ről 9,5-re, ami esélyes, hogy ennek a problémának a számlájára írható.

>> Eseménysüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2012-12-18

Újabb két év, mindenféle okosság nélkül, piros matricával.. Az első futóművön kellett állítani picit.

Miután a test probléma orvosolva lett, és a 12V hiányát már egyértelműen a gáznyomás okozta elvittem az autót klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát és ha probléma van, nézze meg hol szökik a gáz és akkor megbeszéljük, hogy mi a teendő.
A nyomáspróba alatt egy szivárgásra derült fény, mégpedig a nyomásellenőrző szelepnél. Szerencsére ezen lehet állítani, és még nem is volt határra állítva, így egy kis állítással ez a probléma megoldódott. Más szivárgást nem talált, a nyomást megtartja a rendszer. Így fel lett töltve és azóta hűsölünk. :)

Júliusban végre volt időm foglalkozni a klíma problémával.
A kompresszor új, viszont nem húz be a kuplung a panel self-diagban sem.
Kezdődött a méregetés. 12V-t nem kap. Mivel a 12V kapcsolásához szükséges kábelek, relék rendben lévőnek tűntek így egyértelműnek tűnt, hogy a nyomáskapcsoló jel nem megléte okozza a problémát, vagyis nincs meg a gáznyomás a rendszerben.
Mivel viszont, azt mindenképpen ki akartam próbálni, hogy a kuplung működik-e, ezért direkt 12V-t adtam neki, és meglepődve tapasztaltam, hogy így sem húz be.
Itt már kezdtem kétségbe esni, hogy feleslegesen dobtam ki egy csomó pénzt az új kompresszorra, aztán jött az ötlet, hogy próbáljuk meg direkt 12V-tal ill. direkt testtel (akksi negatívot a kompresszor testre kötni). Lám, így behúz a kuplung. Akkor ez legalább jó.
Kis kutakodás, kérdezgetés, olvasgatás után kiderült, hogy a 8V-be a kompresszornak külön testkábelje van. Elkezdtem keresgélni, nem találtam felszerelt testkábelt, ez is elmaradt a kompresszor felszereléskor a "szerelőnél". ;)
Ismét jól jött, hogy anno Marklar kollégától elhoztam egy szép adag tyúkbelet, így találtam is megfelelő kábelt, a megfelelő sarukkal, de sajna csak pirosat (a feketék túl hosszúak és túl jó állapotúak voltak, ezért nem akartam szétvágni őket). :)
Így már direkt 12V-vel behúz, szóval lehet menni klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát...

...így legalább megspóroltam a tervezett szélvédő belső pucolást... bár, az olcsóbb lett volna :)