Blog >> kézifék >> bowden

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2022-05-10

A bal oldali rögzítőfék bowdene befagyott még februárban. Korábbi szemrevételezéskor láttam, hogy reped a bowdenház a hátsó kerékhez közel, hát most be is állt a minuszokban. Szerencsére - mivel külön fékhuzalja van a bal és külön a jobb keréknek - átmeneti megoldásként egy fogóval kiakasztottam a befagyott oldalon a bowden végét a nyeregből.

Most rendeltem autodoc-éktól mindkét oldalra COFLE (olasz) márkájú komplett bowdenezést, a kettő együtt tíz ezer körül megállt szállítással. A csere alapvetően nem lenne vészes - itteni tagok kiváló leírásai megtalálhatók a blogokban - ámde a hátsó üléssor felszedése (patentek cseréje !) és az átkozott bowden padlón átfűzése után a gumi tömítés helyrenyomása .... jóvolt na.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-09-30

Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-10-07

147.100 km

Egy újabb hálám kezdi üldözni Shadin Zolit. Olyan sok kergeti már, hogy ha egyszer utolérik, beborul :)))
Szóval vett nekem is warbi porvédőket és a cserében is segített. Zsírral kitömve, kábelkötővel szorítva. Amúgy a bowdenek is szépen járnak kézzel és a fék mechanika is, csak sajnos a bal kézifékkötél rövidebbre van húzva így a beállítással még vacakolok majd picit.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-05-13

Egy hónapja folyamatosan terjedő olaj foltot vettem észre a kocsi alatt. Nem találtam a forrását. Elvittem szerelőhöz.

A láncfeszítőnél lévő tömítésnél eresztette az olajat. (alk.szám: 71739394, 71739393; a képen 7-es,8-as). Nem nagy összeg - 1800 ft az alátéttel együtt - de mindenhol csak 10es csomagban árusítják. Végül 1 hét keresgélés után a Pappas-nál adtak 1-1 darabot is.

Ha már szerelőnél van, a bal kézifék bowdent is kicseréltettem (AKRON), mert télen volt, hogy befagyott.

Motor olajat is utántöltöttem, Selenia 5w40

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-11-16

Elővizsgán kiderült, hogy a jobb oldali kézifékkötél be van rohadva.
Csere mindkettő újra.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-01-28

Közeleg a műszaki vizsga, ezért elvittem az autót átvizsgálásra, hogy ne érjen meglepetés. A kézifék eltérése a határon kívül esett (32%), amit sejtettem is, mert a bal oldali bowden "rövidebb" volt a jobb oldalinál és a kar nem állt alaphelyzetbe kiengedéskor. Cserélni kell mindkettőt.
A jobb első lengéscsillapító elsőre nem felelt meg, másodjára viszont igen, azzal nem lesz gond. Ennek örülök.

Szóval szombaton száraz idő volt és napsütés, nekifogtam a cserének.
A ház előtt van egy folyóka az út szélén (30-as övezet). Föléálltam az autóval plusz a hátsó kerekek alá tettem két 7cm-es fatéglát, így kényelmesen alá tudtam feküdni.
Kéziféket behúztam, majd a féknyergeken lévő kar ütközőjére ráhúztam egy-egy dugókulcs bitet (19-es és 23-as, a különbség miatt) ami pont befért a kar és az ütközője közé. Ezután kiengedtem a kart és lazítottam a bowdenen, amennyit csak lehetett. Így könnyen ki tudtam akasztani a bowdeneket, csak egy 10-es kulcs kellett az egy-egy rögzítő fül oldásához és mehetett fel az új bowden.
Beállítás után szemmel láthatóan egyformán mozog a két kar, szerintem nem lesz gond a műszakin.

1db izzítógyertya cseréje. (12.000.-Ft)
Kézifék bowden cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)
Izzítórelé cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)