Blog >> diagnosztika

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-02-10

Ezt a poszt eddig az "ELM327 kábel módosítása (univerzálissá tétele)" címet viselte. De mivel időközben annyi egyebet írtam bele, így ráfért egy új cím. Most éppen újraírom és újrastruktúrálom az egészet, hogy érthetőbb legyen.


Mi az az ELM327 kábel?

Az ELM327 egy kanadai ember által árult felprogramozott chip (PIC mikrokontroller). Ez kommunikációs processzorként funkcionál. Rövid parancsokkal tartja a PC-vel a kapcsolatot és az autó felé maga gondoskodik a protokollok betartásáról, időzítésről, stb.
Az általunk használt kábelek azonban a legritkább esetben tartalmaznak csak eredeti ELM327 IC-t. Kínában az adatlap alapján írtak egy szoftvert, így érthető módon nem a kanadai embertől szerzik be a chipeket. (Arról, hogy mennyire sikerült jól a programozás, megoszlanak a vélemények. Mivel a fél világ ezeket a kábeleket használja, azért nem lett annyira rossz.) Én már gondoltam rá, hogy beszerzek egy eredeti chipet. (Egyenlőre nem égető.)

Az ELM327 kábel tehát tartalmaz egy ilyen ELM327 (klón) chipet, egy USB illesztőt és persze CAN és K/L-Line meghajtókat.



Mi az a KKL vagy más néven VAGCom kábel?

A KKL (=VAGCom) és az ELM327 közti legfontosabb különbség az az, hogy előbbiben "kevesebb elektronika" van. Nem tartalmaz ún. kommunikációs processzort. Annak, hogy nem önmaga akarja felügyelni a kapcsolatot, annak előnye is van. Mert - bár a notebooknak 0,05%-kal nagyobb lesz a prociterhelése - olyan időzítést valósítasz meg, amilyet akarsz (persze érthető határokon belül). Ezért van, hogy hiába az ELM a "hardveres kábel", egyes ECU-khoz KKL (vagy egy harmadik fajta) kábel kell. Kijelenthető, hogy ha mindkét kábel rendelkezésünkre áll, akkor ezekkel (átalakított állapotukban) és a FES teljes verziójával gyakorlatilag minden Alfás / Fiat-os lekérdezés megvalósítható.

A 156-nál az ABS és a klímapanel kiolvasásához feltétlenül KKL kábelre van szükség!

Ha mellette van ELM327 kábelünk is, akkor tökéletesen elég, ha a KKL kábelben kapcsoló beépítése helyett vezetékkel összekötjük az 1-es, 7-es (itt van gyárilag a kábelben "A" K-line) és 9-es pontokat. (Az 1-esen ugye az ABS elektronika van, a 7-esen a motorvezérlő, a 9-esen pedig a klímapanel.)

KKL kábel esetén se felejtsük el a FES PDF dokumentációjában ajánlott beállításokat a Windows eszközkezelőjében beállítani!!



Egy speciális "kábel": a Bluetooth-os ELM327

Az ELM327-nek létezik egy vezetéknélküli verziója is. Egy Bluetooth port az operációs rendszer felé általában egy "sima" soros portként (is) látszik, akárcsak egy USB-soros átalakító chip, amit a hagyományos, USB-s ELM327 kábelekben használnak. Ezt kihasználva építhető BT-s adapter is. Természetesen a vezetéknélküli átvitel természetéből és a BT szabvány korlátaiból adódóan egy ilyen kábel nem feltétlenül nyújt ugyanolyan stabil kapcsolatot, mint egy vezetékes. A tapasztalatok azt mutatják, hogy működik, de kritikus programozási műveleteket nem végeznék vele. (Illetve légzsákelektronika lekérdezést.) A "kapcsolósítás" ennél a kábelnél ugyanúgy szükséges, ha nem CAN-es autóban használjuk. Gyári állapotban - nem CAN-es autóknál -, csak a motorvezérlő lekérdezésére alkalmas.


És az E327?

Ez természetesen nem egy új tartósítószer, hanem a "kalóz" ELM327 kábelek új neve. Valószínüleg az eredeti ELM327 chip kitalálója (programozója) helyezett kilátásba jogi lépéseket az ELM327 nevet bitorló (kínai) gyártókkal szemben.



Összefoglalva: Olyan autóhoz (pl. 159), amiben a CAN buszé a főszerep, ELM327 kábelre van szükség.
A régebbi autókhoz - mint a 156-hoz - jobb választás a VAGCom kábel.



A MultiECUScan (régi nevén FiatECUScan)

A MultiECUScan nevű programm (a későbbiekben csak "MES") a legtöbb kiolvasási funkciót képes ELM327 kábellel elvégezni. (Nem mindet.)
(Egyébként ez egy nagyon jó kis programm és az 50 eurót simán megéri. Személy szerint azt mondom, aki teheti vegye meg a teljes verziót, mert ez nagyon korrekt ár és ennyivel járuljunk hozzá a fejlesztéséhez. Ráadásul PayPal-lal nagyon egyszerűen lehet fizetni.)
A mindenféle crackelt változatok használatától mindenkit óva intek!!
Ezek sokszor vírusosak, ami elég magas ár a "teljes" verzióért. SZVSZ jóval magasabb, mint a 50 euró... Arról nem is beszélve, hogy a Demo verzió, szinte mindent tud, amit a teljes is. Csak pár ritkán használt apróság hiányzik. Vagyis a MES esetében nem kell megszokásból rohanni egy crackelt változatot keresni...
50 euró tényleg nem a világ, ha egy ilyen jó programmról van szó. Ráadásul örökre járnak az az update-k. Nekem legalábbis ez megér ennyit.

Időközben MultiECUscan-ra változott a FES neve. Ennek két oka lehet: Az egyik a márkanév-használat, a másik, hogy jelenleg is vannak olyan nem-FIAT autók, amihez jó a program. Könnyen lehet, hogy a program ilyen irányban is lesz fejlesztve.

A regisztráció menete:
A multiecuscan.net honlapon tudod letölteni. Feltelepíted, bemész a Register menübe, ott látod a gépspecifikus kulcsot, ezt kell megadnod később a honlapon regisztrációkor. PayPal-lal tudsz fizetni és emailben kapod az engedélyező kódot, amit a MES-be kell majd begépelned.



Miért kell a kábeleket módosítani?
Előszó: Ha 159-ed van - melynél a kommunikáció CAN buszon történik - és problémáid vannak a kiolvasásnál, akkor lehet, hogy a kábeled tartalmaz egy ún. lezáróellenállást. Nos erre a 159 esetén NINCS szükség, így el kell távolítani, csak akkor fog rendesen működni a kábel. Ezt a témát később ki fogom bővebben fejteni.

A most következő információk főleg régebbi autókra vonatkoznak, mint pl. a legtöbb 156 is. (Elképzelhető, hogy a kései benzinesekben a motor ECU már CAN buszt használt.)

És akkor a lényeg: A kábelt módosítani nem feltétlenül szükséges. Ugyanis a feladatot remekül ellátják a kapható adapterek is. Aki nem akar ilyenekre beruházni, vagy zavarja a felesleges bonyolítás, annak a kábelt kell módosítania...
...mert a kábelben a K-Line (egyvezetékes kommunikációs busz, a CAN-nel nem rendelkező Alfák és egyéb autók legfontosabb interfésze) alapból a 7-es pontra van kötve. Tehát csak a motorECU-val képes kommunikálni., Tekintve, hogy az ABS az 1-es, a légzsák pedig a 3-as ponton van. A K-Line-t kapcsolóval célszerű a megfelelő irányba terelni. Mondjuk egy DIP klaviatúrával.
Ha ez így most kínai akkor inkább hagyd, mert esetleg bajt csinálsz!! (Jótanács.)


A képen látható kiosztás az autóban lévő csatlakozóra vonatkozik, szemből (az ülés felől) nézve.

A teendők:
Matrica leszed, 4 csavar kicsavar, 7-es pontról vezetéket leforraszt és kapcsoló közbeiktatásával a kívánt pontokra továbbvisz. Az "útválasztó" kapcsolót egy átlag 156 esetén az 1-3-7-9 (xenonosoknál még 12 is) közé érdemes beépíteni.
(A FES oldalán leírt kompatibilitási listában is sok helyen láthatóak számok az egyes kábeltípusok mögött. Az pontosan erre, az OBD csatlakozó pontjára vonatkozik, ahova az adott ECU k-line-ja van kötve.)



A diag. csatlakozó bekötése 156 esetén:

1 ABS+VDC
3 Airbag
4 GND
5 GND
6 CAN B (opcionális, csak benzinesek, illetve utolsó dízelek)
7 Engine/Gearbox
8 CODE (Immo) vezérlőegység
9 Klíma (vagy kormányszervó, de SZVSZ a 156-nál csak az előbbi)
11 Gyári riasztó
12 Xenon Headlights/Engine Support/Cruise Control (csak gyári xenonos autókban használt)
14 CAN A (opcionális, csak benzinesek, illetve utolsó dízelek)
16 +12V

A 2-10-13-15 pontokat a 156-ban nem használják. (Legalábbis az MK1-ben biztos nem.)

Módosítás és diag. csak saját felelősségre! (Sokan kedvet kaptak a házi diagnosztikához. Olyanok is, akik még életükben nem tartottak forrasztópákát a kezükben, illetve nem jártasak az autóelektronikában. Én azt mondom, csak óvatosan!)

Fontos! A módosított kábellel lehetőség van a légzsák hibakódok lekérdezésére és törlésére. Ugyanakkor SOHA meg ne próbáljátok az Actuator Test, Self Test és hasonló funkciókat!! Ekkor ugyanis kinyílnak a légzsákok. (Nem kinyílhatnak, hanem kinyílnak!!!)

Még vmi a FiatECUScan (a későbbiekben csak FES) használatához:
Ha ELM kábeled van, akkor 38400-ra kell állítani a Baud Rate-t. Ez esszenciális, különben csak villog.


Ha esetleg segített amit leírtam, egy privátban írt "köszönöm"-nek mindig örülök. :)
Amúgy pedig visszatérni érdemes, mert ahogy jutnak eszembe a dolgok, úgy bővítem ezt a bejegyzést.


Az második képen egy ELM327 kábel látható, olyan adapterekkel, melyek az alapból használt 7-es lábról egy másik pontra vezetik a jelet. Ilyen adapterek használatával nincs szükség a kábel módosítására. Hátrány: a kpl. csomag 70-80 eurót kóstál.
A FES egyébként csatlakozás előtt ki is írja, melyik színű adapterre van szükség.

Infók az adapterekről:
"Green Adaptor Lead (FiatEcuScan Adaptor 1) = Engine, ABS, Power Steering
Red Adaptor Lead (FiatEcuScan Adaptor 2) = Airbag
Yellow Adaptor Lead (FiatEcuScan Adaptor 3) = CAN
16 Pin ODB2 USB Diagnostic Lead ELM 327 v1.4

Pin Configurations:
Green Adaptor Lead = Female pin 7 to male pins 1,7,9,12.
Red Adaptor Lead = Female pin 7 to male pin 3
Yellow Adaptor Lead = Female pin 6 to male pin 1 / Female pin 14 to male pin 9 / Female pin 7 to male pin 12 "


"Vettem, megcsináltam, nem működik..."

Előre bocsájtom: Volt már 1 pár eset, amikor a távolból nem tudtam segíteni.
A 7es lábat kell összekötni a kábel megfelelő vezetékével, ez fontos. Az összes többi le van írva a MES könyvtárában található PDF-ben. Ennél jobban sajnos én sem tudnám leírni, mit hova kell állítani. :(
A legegyszerűbb egy olyan cartárs kábelével+gépével kipróbálni, akinek a saját autójával működik. Ha így működik, akkor lehet folytatni a hibakeresést. (Mint írtam, első körben a kábel K-Line-át _közvetlenül_ a 7es pontra kötni...)
Sajnos a emailen keresztül nekem sincs lehetőségem (időm) bárkit kiképezni műszerésznek. Így nincs más megoldás, mint egy valóban hozzáértővel alaposan megvizsgálni az autót és a kábelt. Gondoljunk csak bele... egy egyszerű kontakthiba, letört vezeték a diag. csatlakozóban, 10++ emailt is eredményezne és mégsem oldódna meg a probléma...


(Ezt a posztot rendszeresen frissítem/bővítem.)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-07-26

Nem régiben kaptam egy kupont (e-mailben), hogy a Norautoban ingyenes átvizsgálást tudok igénybevenni. Hétvégén el is mentem, de csak hétfőre (0726) kaptam időpontot. Hétfőn munka után elgurultam hozzájuk, hogy elvégezzék az alábbiakat az autón:

-fékek vizuális ellenőrzése
-futómű vizuális ellenőrzése
-kipufogórendszer vizuális ellenőrzése
-lengéscsillapítók műszeres mérése
-fékhatás műszeres mérése
-világítás ellenőrzése
-fényszóró beállítása
-ablaktörlő állapotának ellenőrzése
-ablaktörlő cseréje
-szélvédő ellenőrzése (kőfelverődések)

Eredmény:
-első lengéscsillapítók cserélendők
-jobb oldali, belső féltengelycsukló porvédő szakadt
-többi ok :)

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-30

Kigurultam ma Lőrincre Berdóékhoz, ahol is első ízben rácsaptuk a vasra a gyári számítógépet, egy átfogó kloákatükrözésre.
Az érintőképernyővel lefolytatott rövid küzdelem után kiderült, hogy az öreglánynak semmi baja, sőt, kitűnő passzban van :)
Miután kipezsgőztük magunkat, kitöröltük a légzsák hibaüzenetét, amit két éve nézegettem a műszerfalon.
Kicsit hiányozni fog...

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-06-16

(0616) automax - meghiúsult futóműállítás a hátsó keresztlengőkarok miatt.. :\

Ma túlestünk egy számítógépes diagnosztikán...
Mivel a katalizátoromban a kerámia tropa, szét van esve, így a lambdaszondák állandó hibás jelet küldenek, amit a számítógép egy áthidaló vezérkóddal reagál le. Ergo mintha nem is lennének bent a lambdaszondák...katalizátort kellen cserélni, de az nem filléres befektetés lenne, így gyanús, hogy lenyelem a 11 literes fogyasztást (gázbol) :P
minden más rendben volt, semmi kirívó hiba (ABS, légzsákok, klíma, ventilláció, üzemanyagszivattyú, stb)...megérte elvégzetetni, mert most képben vagyok a kocsi állapotával és nem csak találgatok.
Egy jó hír, hogy a számítógépből 7OOO (!) km-el kevesebb összkm lett kiolvasva, mint amennyit az óra mutat... :)

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2010-02-27

Pénteken Feco haverom - aki szintén 156 tulaj, de nem Amore tag:( - felhívott, hogy légzsák-hibákat ír a vas, volt valami szervízben de nem tudtak csatlakozni a comp-ra "invalid" ISO-kódra hivatkozva.
Kiváncsi voltam mi a tényálás, mondtam hogy délután jöjjön át, megnézzük.
Én eddig csak DDT 2000 és VagCom progikkal használtam a KKL-t, azt viszont tudtam hogy a lufikat csak a másik K-vonalon lehet elérni. Tehát bemelegítésképpen beleszögeltem egy kapcsolót, ami a 7-es lábról a 3-asra váltja a K-vonalat.
Nem voltam teljesen nyugodt amikor rádugtuk a vasra, de rögtön csatlakozott, és az ISO-kóddal sem volt baj.Sokat nem tudtunk csinálni, hibakódokat meglestük, töröltük, csatlakozásokat átnéztük befújkáltuk.
Mondtam Feconak ha újra gond lesz vele hívjon nyugodtan, rádugjuk a laptopot és az aktuátor-tesztben eldurrantjuk a lufikat:)
Azt mondta nem fog újra zavarni :)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-29

spqr vs. automax

A minap (0817) egyik ismerősömtől kaptam egy e-mailt, hogy a Fiat-nál regisztráció ellenében Ferrari baseball sapkát adnak ajándékba és ő már át is vette. Kaptam én is az alkalmon, regisztráltam, majd nem sokkal később felhívtak, hogy megerősítsék a regisztrációt és megkérdezzék, mikorra terveztem az átvételt. A legközelebbi Fiat szalonnak egyébként egy budapesti üzletet jelölt meg, amit telefonon a váci SPQR-re változtattam, mert az azért mégis csak közelebb van.

Még zárás előtt sikerült odaérnünk, rendben át is vettük a két baseball sapkát, majd egy ingyenes "3 pontos" műszaki átvizsgálás következett, amit egy (ill. két) ingyenes lengéscsillapító méréssel (rázópados vizsgálat) egészítettek ki. A "3 pontos" vizsgálat eredménye pozitív lett (lásd egy korábbi blog), de a lengéscsillapítottság ellenőrzés negatív eredménnyel zárult. Kicsit' csodálkoztam a dolgom, mert keménynek kemény a futómű (ültetett kaszni, rövitített-keményített gátlók), de alig pár hónapja csináltattam őket, ennyi idő alatt ilyen szinten nem mehetett tönkre. A bal hátsóra először 2%-ot (!) mutatott és az elsők között is olyan szintű (14%) eltérés volt, ami (elvileg) már nem megfelelő, tehát (a nemsokára esedékes) műszaki vizsgán bukta lett volna. Ezután "hibakeresés" következett. Mi okozhatja..? A kerekekben lévő légnyomás értéke befolyásolhatja az eredményt, úgyhogy annak bemérése következett. Körben 2,8bar-t mutatott a műszer (by Szentmihály úti non stop gumis..), úgyhogy le lettek engedve 2,2-re, majd újabb rázópados vizsgálat következett. Ennek eredményeképpen javultak az értékek, de egyik tengely sem felelt meg a végén. A bal hátsó 2%-ról 11-re növekedett de ez még kevés a boldogsághoz (min.30%), és az elsőknél sem javul a %különbség. (részletesebben lásd alábbi táblázatok)

Nem tudtunk mit csinálni, főleg, hogy zártak is. Átvettem a kinyomtatott Mérés tanúsítványt, majd eljöttünk és útközben felhívtam Raj Tamás, a gátlók készítőjét, hogy mi történt. Csodálkozva hallgatta végig a sztorit és nem hitte el az eredményt, mert ő, akkor 50%-osra állította őket, amit kiszerelve mért be és amiről papírt is kaptam. Kértem, hogy nézzük meg együtt, ha lehet, és aztán kiderül mi az igazság.

Szerdán (0826) el is mentünk Gödöllőre, ahol kiderült, hogy az SPQR-ben végzett mérés pontatlan (nem igaz/hamis/valótlan). Majd javasolta (Raj T.), hogy menjek el egy másik helyre beméretni újra, hogy ott mit mutat a pad. Ugyanis, nem első alkalommal fordul elő vele, hogy a megrendelői hasonló Mérés tanúsítványokkal mennek vissza hozzá. Majd egy következő (független) mérés meghozza a várt eredményt. Én is így tettem.

Szombat ellenére munkanap lévén (0829), mára foglaltam magamnak időpontot délutánra az újpesti Automax szervizbe, ahol még anno a téli gumikat is vettem (akkori Abaqua Kft.). Elmentünk, bemérték és láss csodát.. az első tengelyen, mindkét oldal 50% feletti eredményt mutatott, míg a hátsó tengelyen sem annyira vészes a kép, mint ahogy azt Vácon lefestették, mert a bal oldali 46%-ot hozott a konyhára, a jobb oldali pedig az elsőkhöz hasonlóan 50 felett. Ez a mérés már 2,2-es gumikkal történt. Ja és nem került 3600Ft-ba mint a Norautoban. Tengelyenként 710 jó magyar forint lett volna, de rendes volt a srác és csak egyet írt fel:) Később kiderült, hogy ő is rallyzott (még Ladával) és Raj T. gyártotta az ő gátlóit is. Kicsi a világ..

Miután végeztünk, természetesen felhívtam az eredménnyel, hogy lám, valóban igaza volt. Mindketten megnyugodtunk, de egy kérdés azért nyitva maradt:

"Pénzt akarnak?"

Nem tudtunk másra gondolni, minthogy a váci szerviz egy ilyen ingyenes méréssel megállapítja, hogy "rossz" a futóműved, majd felajánlja, hogy megjavítja / kicseréli az alkatrészeket. Ez mind munkaórában, mind alkatrész eladásban jó üzlet - lett volna..

Képek: [1] spqr mérés 2,8-as gumikkal [2] spqr mérés 2,2-es gumikkal [3] az automax udvarán [4] automax mérés 2,2-es gumikkal

[Költségeim: rázópados futómű vizsgálat 710Ft]

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-17

Ferrari baseballsapik (0817) a FAM jóvoltából:) SPQR - Vác + ingyenes műszaki átvizsgálás. Fékhatás, rázópados lengéscsillapító mérés, ékszíj- és töltésellenőrzés Mérés tanúsítvánnyal.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-16

Gerissimóéknál kicseréltettek ma (0516) a beteg lengéscsillapítók kevésbé betegekre. Ugyanis a bontóban vásárolt gátlók nem éppen örvendnek a legjobb egészségnek. Egyik pl. be sem lett szerelve, mert a bal hátsó gátlóm még mindig jobb állapotban volt mint az 'új'. Mondjuk azzal nem is volt gondom sosem. A jobb hátsó pattogott a kelleténél jobban már az olaj-eresztés előtt is. Ezért ki is lett cserélve - egy gázosra. Legalább ha már nem is új, nem fog szivárogni belőle az olaj:) Mondjuk nem épp a legelegánsabb megoldás ez részemről, de amíg be nem szerzem az új Monroe sport gátlókat, addig csak kibírja..

A stabilizátor rudakkal már kevesebb gond volt, hiszen azok újak voltak, a hátsók könnyen cserélődtek, de az elsőknél volt szükség bőven csavarlazítóra és egy helyen még a flexet is elő kellett szedni. De mostmár ezek is újak, úgyhogy nem lesz velük gond egy darabig.

Az összhatás sokkal jobb lett mint volt, hacsak az olajfoltokat nézem, már annyival is kevesebb:) De az eleje tényleg sokkal stabilabb lett, a kisebb gödröket finomabban adja át mint eddig, de a hátulja még el-el pattog. De már nem sokáig:)

Gergőéket megkértem, ha lesz idejük (szombati nap lévén..) akkor nézzenek rá egy-két dologra a gátlókon kívül. Hát nézzük sorban, miket találtak:

Először is, aminek végre sikerült véget vetni, az a motortérből származó csörgő zaj. Ezt akkor tapasztaltam, mikor piros lámpánál megálltam, és visszaesett a fordulat alapjáratra. Ha a klíma is ment, akkor még erősebb volt a csörgés. Én úgy gondoltam, hogy kilazulhatott valami és a rezonancia miatt csörög, mikor alacsony a fordulatszám. De pl. kettesben is eljátszotta, ha nagyon lassan mentem. Viszont szerencsére megtalálták a bűnöst és már nem borzolja az idegeimet:)

A fékeket is kértem, hogy ellenőrizzék, mert egy 3-4 hónapja el kezdtek csikorogni kicsit, igaz, hogy nem mindig és csak halkan, de az előtt nem csinálta. A fékerővel sincs gondom, de azért jó ha ránéz valaki, ha már a kerekeket úgyis le kellett szedni. Az eredmény; 40%-os, úgyhogy a novemberi műszaki vizsga előtt azokat mindenféleképpen ki kell cserélnem majd, a gumi fékcsövekkel együtt, mert azok is eléggé el vannak öregedve. Tehát új nyergek, új tárcsák. Előre biztosan.

A következő észrevétel az a rezgőtag (rezonátorcső) volt, a kipuffogó csövön. Kicsit beteg már, úgyhogy ideje lesz lassan kicserélni, azt mondták.

Aztán a kormány egy fokkal balra áll, mikor egyenesen megyek. Kértem, hogy ennek is nézzenek utána, hogy mi lehet az oka. Azt mondták el kell vinni az autót futóműveshez, mert balra húz, ott meg fogják tudni oldani egyúttal ezt a problémát is. Pedig én észre sem vettem, hogy balra húzna, mert a városban olyan nyomvályúsak az utak, hogy hol balra, hol jobbra húz.. De legalább most már ezt is tudom, aztán egy jobb minőségű úton le is tesztelem. Mikor a kormányművet nézegették, a bal oldali kormányösszekötőnél találtak a porvédőben néhány csepp olajat. Legközelebb ezt is tüzetesebben át kell nézni, hogy mi okozhatja.

A vezérlés miatt már régóta dízel hangot ad az autó indításnál egy 2mp-ig, aztán elhalkul. Ezért cserélnem kell majd a vezérlésmódosítót. A vezérlést is át kell nézni majd rendesen legközelebb, mert valami nem volt 100%-os Gergőék szerint a vez.módon kívül. Én úgy vettem az autót, hogy a 120ezres szervizt megcsináltatta a srác (116ezernél), amiben benne volt a vezérléscsere is, szíjak, feszítőgörgők, stb. De úgy látszik valami mégsem százas.. Kiderül.

A kipuffogónak meg már nincs olyan szép alfás doromboló hangja, mint az előző hátsó dobbal volt. Azt hittem valahol lyukas vagy kifúj. Átnézték Gergőék ezt is, a rezgőtagon kívül nem találtak hibát, úgyhogy a hátsó dobon belül kell keresni a megoldást. A megoldás viszont már csak jövőre vagy talán vmikor késő ősszel érkezik; egy dupla kivezetésű új rendszer személyében. Addig pedig marad ez a hang.

Az autó kicsit gyengének tűnik számomra. Ami lehet a vez.mód és a kipuffogó hibája is talán. De nincs kizárva egy LMM csere sem.. Persze nem ezzel fogom kezdeni:)

Hát ezeket találták. Nem kevés, bár egyik sem olyan, hogy azonnal cserélni kellene, de szép lassan minden cserélve / javítva lesz.

[Költségeim: 20.000Ft munkadíj + 2.000Ft]

>> SzervizBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2008-09-05

Ma voltam diagnosztikán :) Kiváncsi voltam hogy milyen hibakódjaim vannak. De szerencsére nem volt semmi hibám ! :)