Blog >> v6
VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..
Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.
Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)
Már rég ota terveztem és most meg is valositotam hogy mind két oldalon legyen kipu! Ugy volt hogy meseter ember csinálja de mivel büdös volt neki a meló igy ránk marad a vég erdemény tökéletes egyeletes mind a négy csövön a kipufogás ! Még a közép dob fog cserélödni valamikor és akkor nyeri el végső hangját a gép állat!
Tavaj nem sikerült idén kicsit még fargtam a vason és igy már sikerült el hoditani az első helyet ! Itt szertném mindenkinek meg köszönni akki közremüködött abban hogy az Ember Evő nyert!
Lecseréltem a gyári idióta külsejű kipufogóvéget egy szebbre.
Kicsit szenvedtek vele, mert a kör kiömlőt át kellett formálni téglalapúvá, ráadásul nagy emelkedéssel. A megoldást végül a hátsó dob pár fokos elforgatása jelentette, így felső állásba került a kiömlő nyílása.
Az eredmény nem lett rossz, de most meg valahogy túl átlagos :)
Most, hogy minden karbantartás befejeződött, megmértük a gyári állapotot.
Az eredmény nem okozott csalódást: 239 LE / 281 Nm.
1 ló és 8 nyúl hiányzik, ami nem mondható soknak. Minden mért paraméter kitűnő értéket mutatott.
Meg van a viszonyítási alap a tervezett optimalizáláshoz. Cél alsó hangon a GTA teljesítmény, de elégedett afelett lennék igazán - bár csodákra nem számítok.
Mivel csak az ablakra volt felrakva egy gps tartóval,és ez így nem igazán volt a legjobb,és még zörgött is menet közben,így új helyet kellet neki találni! Egyértelmű volt hogy a középen lévő tároló rekesszel kell valamit kezdeni,három napi gondolgkodás és "barkácsolás" után ez lett az eredménye! Késöbbiekben valószínű,hogy bőrözve lesz!