Blog >> v6

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2023-03-19

6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező

Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-08-22

Ismét eltelt egy év, így elvittem a Sárkányt Német Misihez. Kapott friss olajat (Selenia Racing), szűrőket (Mann). Ezeken felül itt volt az ideje a kuplungcserének is (Valeo), illetve cserélni kellett két féltengely gumiharangot és egy szimeringet.

Misi egyébként nagyon megdicsérte az autót. :)

Km állás: 100000.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-23

Visszakerült a Wizard kipufogó.
Wizard Exhaust
Kozi’s Garage

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-03-22

Végre megtaláltam a megfelelő fényezőt és megcsináltattam a sérülést, amit a garázsba való beállás közben követtem el, illetve még valaki nekitolt később egy bevásárló kocsit is.

A munka eredménye magáért beszél. Köszönöm a Dr. Fény csapatának.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-10-02

Egy ideje hidegen ronda zörgő hang jött a motortér felől. Mint kiderült az egyik leömlő belső csöve hozzá ért a külső részhez, ez adta a hangot.

A Kipufogó Klinikán szerencsére gyorsan orvosolni tudták a dolgot egy kis melegítés és egy gumi kalapács segítségével.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-10-01

Kaptam egy check engine-t, gondoltam megint a fojtószelep dobta be. Hát nem, vezérműtengely szenzor. Úgy gondoltam, ezzel nem jó játszani, mert nem biztos, hogy a szenzor vagy a kábel a hiba forrása, hanem lehet rossz pozícióban levő vezérlés is.
Habár Csöri azt mondta, hogy a szenzorral nem szokott gond lenni, én vettem egy gyári új szenzort Lengyelországból. Így most az van tartalékban. (23.686 Ft). Bíztam benne, hogy nem a vezérlés ment el. Csak nem akart eltűnni a hibakód.
Az autót trélerezni kellett volna, Csöri se nagyon ért rá, így elkezdtem szét szedni itthon. Így legalább ami a szememet bántotta, az is megszépült.
Lengyelországból rendeltem vezérlés rögzítő célszerszámot (35.725 Ft).
Ha az 1-es henger dugattyút felső holtpontra állítottam, akkor nem ment fel a vezérlés rögzítő. Kellett még hajtani a főtengelyen. Itt már biztos voltam benne, hogy elment a vezérlés.
A főtengely végén az anya 41-es kulcsnyílású, ahhoz kellett vennem fejet, ami persze nem ment be a szíjtárcsába, így még le is kellett belőle esztergáltatnom. Akkumlátoros vagy levegős kulccsal lehet levenni az anyát, úgyhogy megvettem azt a Milwaukee M18-at, amit már régóta szerettem volna. Utána még kellett egy körmös lehúzató is, hogy a szíjtárcsát levegyem. És ekkor láttam meg, hogy a bordáskerék kb 10-15 fokkal le van maradva a főtengelyhez képest.
Alkatrész rendelés következett. Kereket már nem kapni, ék van, anya nincs, alátét van. Nem nagyon találtam bontott kereket sem. Már majdnem egy komplett 2.5V6 motort vettem, míg végül az érdi bontóban kaptam kereket 5.000 Ft-ért (+posta).
Elaforgtól vettem új Gates vezérműszíjat (13.310 Ft), gyári feszítőt (30.360 Ft), bár ebből visszament az előző, mivel csak 10.000 km van benne). Alátét az anya alá (2.051 Ft), alátét a vezérműkerekek csavarjai alá (15.146 Ft / 10 db), csavarok (4.491 Ft / 10 db),
ék (1.287 Ft).
Lekrómoztattam a szívócsöveket a Cromkontakt Kft-vel (el-vissza postával 30.000 Ft). Galvanizáltattam az üzemanyagcsöveket, néhány tartót, csavart az AGT Kft-vel (11.200 Ft).
Ki lettek cserélve a vezérműkerekek alatti vezérmű burkolatok. A belsőt Trencsiktől vettem 8.000 Ft-ért, a hűtő felőli ritkább, azt Olaszországból rendeltem 25.522 Ft-ért a Ricambi Nuovi-tól.
A burkolatot rögzítő csavarokból is szerettem volna venni, de már nem kapható, mint ahogy a szelepfedél csavarok sem.
A szelepfedeleket, a szívócsövet és a 2-es oldalon lévő szelepfedél burkolatot homokfúvattam (15.000 Ft), majd egy ultrahangos tisztítóba kerültek (1.000 Ft) és bronzkefével és különböző, fúrógépbe fogható kefélkel fénesítettem. A feliratokat visszafestettem. Akartam venni másik PCV-szelepet, mert azt hittem az enyém rosszul működik, de állítólag az új is olyan, hogy lötyög a szelep ide-oda. Az ára pedig 35-40 ezer Ft körül mozog. A szívócsőhöz viszont vettem 2 db csavart, mert nem az eredetiek voltak ott (320 Ft), illetve a szelepfedélben a menetet javítani is kellett Heli-coillal mindkét csavanál. A króm szívócsövek alá vettem 6 db Reinz tömítést (3.254 Ft), de ezek nem lettek felhasználva, visszamentek a régiek). Kartergázcsövekre vettem bilincseket (2.097 Ft), azok sem az eredetiek voltak.
Kapott még egy új akksi fedelet (4.332 Ft) és egy üzemanyagcső csatornát (4.242 Ft).
Kozi’s Garage jött el és tette fel a vezérműszíjat. Hozott magával a feszítőhöz célszerszámot és a holtpont beállításhoz mérőórát.
Vettem még új Dayco hosszbordás szíjat (3.862 Ft), gyári feszítőt (18.530 Ft) és a 2 db vezetőt hozzá (5.080 Ft és 5.399 Ft).
Fojtószelephez tömítést klingeritből kellett csinálnom, utángyártott nincs, gyári nem kapható.


A hiba oka egyrészt az, hogy gyárilag 35 mm hosszú ék van, aminek a helye 45 mm hosszú. Elvileg ezzel nem is lenne gond, ha normálisan össze lett volna rakva az előző vezérlés cserénél, amit Svédországban végeztek el az autón kb 10.000 km-rel ezelőtt. A szíjtárcsa nem volt megfelelően a helyén, valószínűleg a csavarral akarták behúzazni a helyére. A motornak alapjáraton volt egy súrlódó hangja, fordulaton már a motorzaj elnyomta. Szétszereléskor kiderült, hogy a szíjtárcsa esztergálja a bordáskerék körül levő burkolatot. Ha bekapcsoltam a klímát, akkor az feszített rajta annyit, hogy abbamaradt a súrlódás.
A check engint megelőzően jelentkezett egy olyan probléma is, hogy alapjáraton nem volt fékrásegítés. Valamennyit visszapöfögött a szívó oldalra, így nem volt vákuum.
A legvégén pedig egyenetlenül is járt a motor.

A hiba megelőzhető lett volna, ha szakszerűen rakják össze az előző vezérlés cserénél. Ék a lehető legbeljebb tolva, szíjtárcsa finoman felkocogtatva. Mondjuk a svéd tulaj is szólhatott volna nekik, hogy az a súrlódó hang korábban nem volt...

Ha esetleg valakit érdekelnek az alkatrészek és számai:
vezérmű burkolat 1-es oldal 60663625
vezérmű burkolat 2-es oldal 60663626
vezérműtengely szenzor 60586655
bordáskerék főtengelyre 60622396 (nem kapható)
bordáskerék alátét 55190295
vezérműkerék alátét 60513819
vezérműkerék csavar 16240031
szívőcső csavar 14305524
szelepfedél csavar 14419124 (nem kapható)
fojtószelep tömítés 60629641 (nem kapható)
kartergázcső bilincs 13126270
akksi fedél teteje 71747701
üzemanyagcső csatorna 55190545

Nagy köszönet Csörinek a hiba behatárolásért és a sok tanácsért, amit kaptam tőle. Továbbá Kozinak, aki eljött és feltette a vezérműszíjat.
És az Elaforgnak is, akik segítőkészen álltak rendelkezésemre és beszerezték a szûkséges alkatrészeket.

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2020-05-23

Az autó elkészült, és a mai napon el is kelt. Ez volt az eddigi legjobb és egyben legrosszabb Alfám. Innentől viszont szétválasztom a hobbiautót a családi autótól. A családi marad a Tipo SW, ennek az utódja meg legyen még meglepetés.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-05-09

Megejtettük a nyári szetter való cserét.
Még mindig nagyon tetszenek ezek a supersport felnik. :-)

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2020-02-01

2 éve nálam, 22 hónapja darabokban.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2019-09-21

Újabb várpalotai vendégszereplésen van túl a jó digó. Most az volt a hisztije, hogy a pillangószelep nem nagyon követte a gázpedált. Volt, hogy idegtépően hosszú hatásszünetet tartott, mielőtt kinyílt, volt, hogy a motorfék és a padlógáz között nem volt átmenet. Mondhatni, nem volt gáz. Egyik se vicces.

Mint Dr. Csöri kiderítette, a fojtószelep motorja adta be a kulcsot. Természetesen csak kompletten árulják, és az új ára vetekszik egy lepukkantabb 156-éval. Bontott darab váltotta a döglöttet, az új ár töredékéért. Sose örültem még ennyire annak, hogy lett gáz.

Szegény alfistát az ág is húzza: Várpalotára menet összeszedtem egy csavart is a bal hátsóval. Amíg odaértem, nem okozott érezhető változást, másnap reggelre viszont leeresztett a gumi, ahogy kell. Öröm az ürömben, hogy épp jó helyen történt. Csöri ezt is befoltozta.

Kilométeróra állása: 203 100

PS.: Épp ma van 5 éve, hogy V6-tal járok. Meló után bontok is egy sört a következő 50-re. :)