Blog >> egr
Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)
Mint eddig mindig,az idei tavasz kezdeten is lebonyolitottam a kötelezö felnapos szervizt .
EGR es pillangoszelep tisztitäs, Legszürötisztitäs, kocsimosas. Mindig räcsodälkozok mennyivel egyenletesebben huz tiszta EGR szeleppel...
KM: 207200
Akkor nekiálltunk a futómü javitásnak. 2 elsö lengökar lett elsö körben cserélve igy most az eleje nem nyikorog abszolut. EGR-t lefalaztuk miután meg lett tisztítva.
Hátulra az új kézifékkötelek meg lettek rendelve, mert a régi be volt rohadva. + 1 izzitógyertya cserés. Remélem bírja egy darabig. Bár 1 hónapon belül megy vissza a megrendelt alkatrészek beépítésére.
Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.
Ma a hideg de napos idő örömére úgy döntöttem nem tétlenkedek és nekiugrok egykis szervíznek...
Az LMM-et féktisztítóval lekezeltem,hogy féktelenül áramolhasson át rajta a szükséges mennyiségű levegő.
Az EGR még nálam nemvolt kitisztítva,ahogy elnéztem az előző tulajnál sem.
Zsíroldó (gumikesztyűben!), víz ,és WD40 után vártam az eredményét a munkámnak...
Megdőbbentő az eredmény..nem gondoltam hogy ennyit ért ez a 2 órás munka...
A vas sokkal egyenletesebben húz,gyorsabb gázreakció...Megérte a munka...Sűrűbben csinálom majd.
Km: 187775
Valami zörgött a motortérben. Múlt héten, mikor vizsgázott az autó, a vizsgáztató is szóvá tette, hogy nem tudja mi ez, de fura hangja van. Egy teljesen össze-vissza, néha megszólaló koppanás volt. Fel is hívtam Gerissimot, hogy meg kéne hallgatnia. Mire eljutottam hozzá, addigra megszűnt a hang. A biztonság kedvéért azért otthagytam az autót, hogy nézzék át, hátha találnak valamit. De semmit nem találtak és a hangot már én sem hallom. X-akta... Viszont ha már ott volt a kocsi, megkértem őket, hogy az EGR szelepet tisztítsák ki, mint kiderült rá is fért a dolog. Remélem ez a fura hang meg nem jelentkezik többet és nem kell aggódnom emiatt.
Izzítógyertya csere...azért Giovanniék elmehetnek valahová...gondolták az izzítógyertya úgysem hal meg, mert Bosch? Igen komoly sebészi beavatkozást igényel a csere, főleg a nagynyomású szivattyú van útban, szóval hossszított 10-es vagy csőkulcs nélkül baromira felejtős a művelet....
Levezetésként:
Egr-szelep tisztítás
Pllangószelepház tisztítás
Gázolajszűrő csere
volt par teljesitmenyvesztesi problemam "kamionsor" elozese kozben, ami motorujrainditas utan eltunt, s minden ment szepen tovabb.. pe-Ti tanacsara viszont egr tisztitas melett dontottem, tegnap sikerult ra idot szakitani. ugyan well-done zsiroldom nem volt, de hat az eredmennyel igyis elegedett voltam. :) foleg beszereles utan. a motor kapott jopar loerot, kapasbol nem kell visszavaltanom 1800 as fordulatnal 12% os dombnak... :). joojel, most johet majd a kamionsor elozesi proba :D
Több Cartárs javaslatára, orvosolandó a hetek óta egyre gyakrabban jelentkező megtorpanást porrá szedtem az EGR-szelepet amit eddigi olajcserék alkalmával csak részlegesen sikerült kipucolni! A képek tanulsága szerint mérhetetlenül sok kormot sikerült kiganézni belőle.....a rugós tányér könnyen mozgott a tekercs végén levő pöcök viszont elég rapszódikusan funkcionált benyomva beragadt!
Sebaj van ellenszer mégpedig: "Well Done hideg zsíroldó" VIGYÁZAT HIHETETLENÜL AGRESSZÍV ANYAG, BŐRRE KERÜLVE MARÓ HATÁSÚ (sajna megtapasztaltam)!
Szinte fémtisztára sikerült kitakarítani vele az egész szelepet majd ezután egy alapos WD40-es kezelés következett aminek az lett az eredménye, hogy könnyedén mozog mind a tányér mind a tekercs "pöcke"! Remélem egy ideig elfelejthetem a moci eme részét!
Km óra állás: 114000.
Azóta megtett 200 km alatt nem jelentkezett a torpanás.....kopp-kopp......csak el ne kiabáljam!