Blog >> egr
Ronda esős időben unatkoztam ,gondoltam kitisztítom a MAP senzort.
Srácoktól megkérdeztem, hogy hol található, meg mi is ez pontosan.
Nekiálltam, kiszedtem. Durván kormos volt. Nagyon durván.
Megtisztítottam, visszaszereltem. Ha már ott tartottam leszedtem az EGR szelepet, és megköszönvén a map senzoron végzett műveleteket nyugdíjba küldtem 2 lemezzel.
Ezzel még futok egy kört, hogy minden okés lesz-e a falazott egr-el, mert régebben nem ment minden simán...
2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.
Közeledett a 150eKm, ezért kapott az autó új szíjakat, vízpumpát, görgőket és kitakarította Csőri a vastüdőt koromtól, így az EGR és a turbó is szabadabban lélekzik.
145187km
A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.
A héten a képen látható üzenettel fogadott a műszerfal.. Izzítógyertya-hiba. 2 napig minden indításnál csinálta, úgyhogy átnézettem az Autóház Budaörsnél. Egy gyertyát kellett csak cserélni, a többire nem írt hibát az examiner.
Ha már ott volt az autó, kértem egy EGR-szelep tisztítást is, azt gondoltam, hogy 65 ezer kilométernél durván koszos lesz már. Azzal a kérdéssel hívtak fel, hogy volt-e már cserélve, mert ilyen tisztát még nem láttak ennyi kilométerrel... na ezt magyarázza meg valaki :)))
Volt még izzócsere (rendszámtábla világítás és féklámpa), valamint a szivargyújtó biztosítékát is ki kellett cserélni.
Beköttettem állandóra az új Dension Car Dock tápkábeljét, így nem kell állandóan felnyitogatnom a hamutartó fedelét, ha tölteni akarom a telefont.
Köszönöm az ügyintézést és az odafigyelést Horváth Lacinak!
Október 10.-e volt, már majdnem féléve nálam a tekenő, ideje volt megnézni a füstgáz visszavezető szelepet. Egy kis korom kijött belőle, innentől kezdve adalékkal javítom a naftát, hátha csökkenti a koromképződést. (Vagy le kellene dugózni? dugó=1-es pozíció)
Tegnap leszereltem az EGR szelepet. Volt benne koksz rendesen. Miután nincs kedvem fél évente tisztogatni, arra az elhatározásra jutottam, hogy ledugózom. Vágtam ki hozzá anyagot. Az EGR szelepet azért megpucoltam, hogy ne koszosan rakjam vissza a helyére.
Volt egy kis időm, kedvem volt valamit barkácsolni. Gondoltam ejtsünk meg egy EGR karbantartást. Gondoltam sosem volt még tisztítva, biztos kormos, bár problémát eddig nem tapasztaltam. Húzott is a kocsi, nem torpant, de mégis menjünk elébe a későbbi problémáknak.
A tanulság: Kevés szerszámmal ne állj neki ilyeneknek.
A művelethez kell 8-as, 10-es és 13-as kulcs. Na nekem van sokféle szerszámom, de villáskulcsból ilyen méret nincs, csak ez az univerzális, állítható, ami sok mindenre jó, de erre pont nem. Csillagkulcsból sincs ilyen méretű. Úgyhogy már a motortakaró levételével is megszenvedtem, le sem írom, hogy hogyan. :S
Ezután jött a 8-as kulcs hiánya. Öcsém mondta, hogy ahol a motorjait tartja, van dugókulcs készlet. Nosza átgurultam oda, s pikk-pakk lekerült az EGR szelep. Annyira nem volt kormos, de azért volt mit tisztítani rajta. Megtettem, visszaraktam, minden ok.
1 nagy tanulság azért van: be kell szereznem egy ilyet: http://bit.ly/Qw46xI
Már folyamatban van :)
Képek nem készültek, de a leszerelést ezen videó tanulmányozása után csináltam: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Sokalltam a városi fogyasztást (7.6-7.8l/100km), illetve soknak tűnik a kormolás, így elvittem a helyi adagológuruhoz a vasat. 2 óra hossza alatt mindent átnézett (a porlasztókat nem), korrigált. Az adagoló jól volt beállítva, kicsit kellett csak igazítani rajta. A szíj túl feszes volt, azon lazított. Azt mondja adagolós dízelnél nem szabad így megfeszíteni, mert az adagoló tengely elkopik. Biztos tudja, már ezért megérte elvinni. A turbo csípi az olajat, ezt tudtam is. Összességében szerinte az EGR szelep okozza a gondot. A turbo által beküldött olaj és a kipufogott korom mind visszakerül a motorba, ami nem feltétlen jó, eldugítja a katalizátort. Lehet valamennyire el is van dugulva már, ezért van túlfogyasztás.
EGR, MAP, LMM tisztítás megtörént. 116.900km. Legközelebb jön még a turbó + szívósor (arról megpróbálok nem elfelejteni képet készíteni...)
Vezérműszíj - eladó szerint - akkor volt cserélve, amikor 2008-ban megvette. Azóta kb. 35 ezret ment vele. Ma megnéztük a szíjat, teljesen jó... tehát valószínűleg tényleg volt cserélve :-)
Belenéztük az autó kompjúterébe is. Km állás (Odometer) rendben (116.900-at mutatott... úgy tudom, ha "piszkálták", akkor 0-t mutatna). Megnéztük még az alábbiakat:
- DPF "használtság" = 16%
- utolsó DPF regen: 45km-el ezelőtt (mondjuk én ebből semmit nem vettem észre)
- utolsó 5 átlag DPF regen: 649 km-enként
- utolsó 5 átlag DPF regen időtartam: 555 sec (~10perc)
- legutóbbi DPF csere: 116.000km-el ezelőtt (tehát új korában :-))
- olaj: 84%-os (100% a frissen cserélt olaj)
- eddig 6db olajcseréje volt, legutóbb 112.000km-nél (ahogy eladó mondta)
...szóval nagyjából minden rendben van :-)