WarbiRunner (Gyuri)2021-06-03 13:51:39 // 144955
Nekem ebből pont a kockalámpás tetszik :-)
Kazes☻2021-06-03 12:40:23 // 144954
Ebből csakis kerek lámpást! :)
Kazes☻2021-06-03 12:39:54 // 144953
Még jó, hogy...! XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-03 11:26:32 // 144952
Én már nem állnám meg, hogy valami régebbit kerítsek. Pl egy ilyet. Vagy méginkább a ritkább Alfetta 2000. Nem is tudnám eldönteni, hogy a körbeműanyagozott faceliftes tetszik e jobban, vagy a puritánabb, de kockalámpás 2000. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-03 11:14:51 // 144951
És féláron. A csókosoknak ugye XDDD A vidéki szerencsétlen meg szívjon XD
Kazes☻2021-06-02 21:20:43 // 144950
Halesznak biztos Alex intézné sk! 😄
Zsolt1552021-06-02 19:43:28 // 144949
Ha kellemesek az emlékek - és van rá keret -, akkor én is azt mondom, hogy próbáld meg. :-))
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-02 18:49:31 // 144948
Hát erről tudnék mesélni. Az Alfariummal semmi baj, de épp akik nekem csinálták, állítólag az Alfariumnak is dolgoznak. Nem véletlenül írtam a litániát, megfontolandó. Otthagyós, felújítós, elhozós változatban 2 millából sem áll meg egy ilyen, erre fogadást is kötök szívesen :-)
Kazes☻2021-06-02 18:22:03 // 144947
Szép kis litánia (és tanúságos is), de mindezekre ott van például az Alfárium! 😎🍀😃
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-02 17:44:49 // 144946
Még pár gondolat, a Backstage meghallgatása után :-)
Már úgy beszéltél róla, hogy "ha kész lesz, ilyen lesz". Nekem még viszonylag friss emlék a felújítgatás, nem tudom csináltál e hasonlót, vagy körülötted bárkit láttál e ilyen projektben.
Nekem új élmény volt, nagyon jó élmény volt, de.. sok de is van.
Pl. nem tudom,hogy kasznis ismerettséggel hogy állsz, de szükség lesz rá. Az autóért csak azután tenném le a pénzt, ha megvan az ember, aki elvállalja és megcsinálja a szükséges kasznis munkákat. Mivel a motor ha jól értem úgyis cserés, és teljes fényezés a cél, semmi más megoldást ne fogadj el, csak a teljes lakatolást. Árat úgysem fog tudni mondani senki előre, de
1. Adjon egy időpontot a naptárban, és egy vállalható határidőt egy olyan felállásra, hogy motor ki, futómű le, beltér ki (műszerfal maradhat, minden más kifelé), és úgy lakatolják ki teljesen, majd fújják le az egész kasznit. Egyébként nem lesz jó.
2. Előre beszéld meg, hogy hajlandóak e szétszedni az autót, ne érjen meglepetésként, hogy végül munka után te hasalsz benne és szeded a patentokat. Én így jártam :-) Előnye, hogy egy patent, műanyag borítás, vagy burkolat sem tört/veszett el. Egyedül a tankajtót bíztam a kasznisra, el is törte :-( 20 óra munka minimum volt ebben.
3. Valami referenciát nézz meg, mert én pl utólag szembesültem vele, hogy a gyönyörű fényező munkát agyoncsapják egy borzalmasan favágó polírral. Nagyjából időben le tudtam állítani, de én láttam azokat a helyeket, amit elbarbárkodtak. Ha tökéleteset akarsz, ahhoz ott kell lenned. Amint nem vagy ott, kétséged ne legyen afelől, hogy az elveszett bolhát nem rendelik meg, hanem butilgumival felragasztják, rosszabb esetben facsavarral megoldják..
Végül az enyémen a küszöbtoldatot is én magam fúrtam fel, mert nem mertem rájuk bízni. Egy hulladék 220-as fémfúróval dolgoztak, ami a precíztől nagyon messze áll.
Végül nézz utána, hogy lesz e alkatrész. Nekema 146-ra mázli, hogy lett két oldali küszöb. A belső küszöböt vastagabb lemezből helyben hajtották. Ez érezhető volt, miután elkészült az autó, valami elképesztően merev lett, megemelve is ugyanúgy nyíltak, csukódtak az ajtók.. ami nem jellemző a 145/46-ra :-)
Az árakról. Nekem a kasznis munkára, ami a taposók, küszöbök, sárvédők látható rozsdáinak eltüntetésére terjedt ki, felszámoltak 200e Ft-ot. Ez nem tartalmazta a fényezés előkészítéshez való szétszedést. és utólag kiderült, hogy egy teljes fényezés esetén egyszerűen ennél mélyebben kell belenyúlni, különben pár év, és beköszön a rozsda valahol újra. A 200e-s munkáról sanos utólag kiderült, hogy hátul a kerékdobnál beázik, illetve az autónak a kegyelemdöfést adta, hogy a motor nem volt kivéve, így a nyúlványokkal nem foglalkoztak. Kiderült, hogy kellett volna, le kellett volna venni a futóművet, kipufogórendszert, mindent.
A teljes fényezés 500e Ft-ot vitt el, plusz egy rakat apró csetresz, antenna talptól az első emblémáig. A beszerzett kaszni elemek költsége 50e Ft volt, és összességében kb 900e Ft-ban állt meg a külcsín újjávarázsolása. A már említett hibákkal, nekem is első ilyen projektem volt, már tudnám, hogy hogy kell csinálni.
Szóval teljes szétszedéssel, full lakatolás, alvázvédelem+ teljes fényezésre lazán szánj rá egy milliót, de ne lepődj meg, ha több. Akkor lesz egy tényleg jó kasznid, amire érdemes építkezni. Ez saccra egy évvel azután fog megtörténni, mint hogy otthagytad valahol. És állandó POI lesz a térképeden az a hely.
Ezután jön a motor, pár százast elnyel biztos, félmunkát nem érdemes végezni. És nyilván a bölcsőt, futóművet is felújítva érdemes alá tenni. Ez megint kérdéses pont. ha Unixból veszel alá "bármit" az sose lesz olyan élmény, mint újonnan volt. Úgyhogy ezen jól el lehet jógázni, hogy milyen lengőkar, lengéscsillapító, és leginkább szilentek kerüljenek bele. A ma elérhető utángyártott gumialkatrészek mind vackok. Ha bármiből van még eredeti, azonnal le kell csapni rá. Stabszilentek, motortartók, stb. Jópár ebay előtt eltöltött órát szánj rá.
És az apró eredeti alkatrészek beszerzésére is el fog menni pár óra, nap. Ha élvezed, mint ahogy én pl ezeket is élveztem akkor jó lesz :-)
Tök jó feeling egy régi eredeti alkatrészt levadászni, vagy pl egy ritka kormányt felkutatni, aztán kép alapján lemásoltatni :-) Szép hobbi, én nagyon élveztem, de egyelőre eltettem 20 évvel későbbre.
Már úgy beszéltél róla, hogy "ha kész lesz, ilyen lesz". Nekem még viszonylag friss emlék a felújítgatás, nem tudom csináltál e hasonlót, vagy körülötted bárkit láttál e ilyen projektben.
Nekem új élmény volt, nagyon jó élmény volt, de.. sok de is van.
Pl. nem tudom,hogy kasznis ismerettséggel hogy állsz, de szükség lesz rá. Az autóért csak azután tenném le a pénzt, ha megvan az ember, aki elvállalja és megcsinálja a szükséges kasznis munkákat. Mivel a motor ha jól értem úgyis cserés, és teljes fényezés a cél, semmi más megoldást ne fogadj el, csak a teljes lakatolást. Árat úgysem fog tudni mondani senki előre, de
1. Adjon egy időpontot a naptárban, és egy vállalható határidőt egy olyan felállásra, hogy motor ki, futómű le, beltér ki (műszerfal maradhat, minden más kifelé), és úgy lakatolják ki teljesen, majd fújják le az egész kasznit. Egyébként nem lesz jó.
2. Előre beszéld meg, hogy hajlandóak e szétszedni az autót, ne érjen meglepetésként, hogy végül munka után te hasalsz benne és szeded a patentokat. Én így jártam :-) Előnye, hogy egy patent, műanyag borítás, vagy burkolat sem tört/veszett el. Egyedül a tankajtót bíztam a kasznisra, el is törte :-( 20 óra munka minimum volt ebben.
3. Valami referenciát nézz meg, mert én pl utólag szembesültem vele, hogy a gyönyörű fényező munkát agyoncsapják egy borzalmasan favágó polírral. Nagyjából időben le tudtam állítani, de én láttam azokat a helyeket, amit elbarbárkodtak. Ha tökéleteset akarsz, ahhoz ott kell lenned. Amint nem vagy ott, kétséged ne legyen afelől, hogy az elveszett bolhát nem rendelik meg, hanem butilgumival felragasztják, rosszabb esetben facsavarral megoldják..
Végül az enyémen a küszöbtoldatot is én magam fúrtam fel, mert nem mertem rájuk bízni. Egy hulladék 220-as fémfúróval dolgoztak, ami a precíztől nagyon messze áll.
Végül nézz utána, hogy lesz e alkatrész. Nekema 146-ra mázli, hogy lett két oldali küszöb. A belső küszöböt vastagabb lemezből helyben hajtották. Ez érezhető volt, miután elkészült az autó, valami elképesztően merev lett, megemelve is ugyanúgy nyíltak, csukódtak az ajtók.. ami nem jellemző a 145/46-ra :-)
Az árakról. Nekem a kasznis munkára, ami a taposók, küszöbök, sárvédők látható rozsdáinak eltüntetésére terjedt ki, felszámoltak 200e Ft-ot. Ez nem tartalmazta a fényezés előkészítéshez való szétszedést. és utólag kiderült, hogy egy teljes fényezés esetén egyszerűen ennél mélyebben kell belenyúlni, különben pár év, és beköszön a rozsda valahol újra. A 200e-s munkáról sanos utólag kiderült, hogy hátul a kerékdobnál beázik, illetve az autónak a kegyelemdöfést adta, hogy a motor nem volt kivéve, így a nyúlványokkal nem foglalkoztak. Kiderült, hogy kellett volna, le kellett volna venni a futóművet, kipufogórendszert, mindent.
A teljes fényezés 500e Ft-ot vitt el, plusz egy rakat apró csetresz, antenna talptól az első emblémáig. A beszerzett kaszni elemek költsége 50e Ft volt, és összességében kb 900e Ft-ban állt meg a külcsín újjávarázsolása. A már említett hibákkal, nekem is első ilyen projektem volt, már tudnám, hogy hogy kell csinálni.
Szóval teljes szétszedéssel, full lakatolás, alvázvédelem+ teljes fényezésre lazán szánj rá egy milliót, de ne lepődj meg, ha több. Akkor lesz egy tényleg jó kasznid, amire érdemes építkezni. Ez saccra egy évvel azután fog megtörténni, mint hogy otthagytad valahol. És állandó POI lesz a térképeden az a hely.
Ezután jön a motor, pár százast elnyel biztos, félmunkát nem érdemes végezni. És nyilván a bölcsőt, futóművet is felújítva érdemes alá tenni. Ez megint kérdéses pont. ha Unixból veszel alá "bármit" az sose lesz olyan élmény, mint újonnan volt. Úgyhogy ezen jól el lehet jógázni, hogy milyen lengőkar, lengéscsillapító, és leginkább szilentek kerüljenek bele. A ma elérhető utángyártott gumialkatrészek mind vackok. Ha bármiből van még eredeti, azonnal le kell csapni rá. Stabszilentek, motortartók, stb. Jópár ebay előtt eltöltött órát szánj rá.
És az apró eredeti alkatrészek beszerzésére is el fog menni pár óra, nap. Ha élvezed, mint ahogy én pl ezeket is élveztem akkor jó lesz :-)
Tök jó feeling egy régi eredeti alkatrészt levadászni, vagy pl egy ritka kormányt felkutatni, aztán kép alapján lemásoltatni :-) Szép hobbi, én nagyon élveztem, de egyelőre eltettem 20 évvel későbbre.
Kazes☻2021-06-01 23:33:25 // 144945
Nincs mit... a linken van videó is. :)
DennisBeru2021-06-01 23:08:35 // 144944
DennisBeru2021-06-01 23:06:02 // 144943
Sejtettem... :( Láttam erről blogokat és képeket, de nem szeretnék ennyit mókolni... Fene vinné el, direkt kérdeztem hibátlan e. Többet nem veszek ilyesmit postával, nem az ár, mert az bagatel, az elv...
Köszönöm.
Köszönöm.
Kazes☻2021-06-01 22:23:37 // 144942
Ha jól értelmezem, akkor a foncsor mozog... ami valószínűleg attól van, hogy az állítópálcák elöregedtek és eltörtek, így nem is tartják helyzetben azt. Szét kell kapni és a hozzá kapható új állítókkal összerakni és kész is. Ilyesmi... :)
DennisBeru2021-06-01 21:40:16 // 144941
Laciferi2021-05-31 21:03:58 // 144939
Szia Halesz!
Őszinte leszek, mert megnéztem a videód. A szerelem szikrája még ott van a szemedben az első Alfád iránt ami nagyon jó és ha meg fogod venni csakis ezért teszed, mert ez az autó ebben az állapotban egy ordas nagy pénztemető sajnos. Kb mire teljesen gatyába rakatod másfél milliód fog elmenni rá, az már majdnem a fele annak amiből egy belépő 3.2 GT-tudnál venni amire amúgy is jobban fáj a fogad. Természetesen ez csak az én véleményem, de nézd meg a blogom ha gondolod én egy egészen megkímélt 146 ti-t fogtam ki és jó szerivel ingem gatyám ráköltöttem és még így is messze volt a tökéletes állapottól. Azt kell mondjam, hogy anyagilag mindenképp rossz döntés lenne újra magad mellé venned a piroskát, viszont ha érzelmileg mélyen érint a kérdés akkor meg is van már benned a válasz.
Őszinte leszek, mert megnéztem a videód. A szerelem szikrája még ott van a szemedben az első Alfád iránt ami nagyon jó és ha meg fogod venni csakis ezért teszed, mert ez az autó ebben az állapotban egy ordas nagy pénztemető sajnos. Kb mire teljesen gatyába rakatod másfél milliód fog elmenni rá, az már majdnem a fele annak amiből egy belépő 3.2 GT-tudnál venni amire amúgy is jobban fáj a fogad. Természetesen ez csak az én véleményem, de nézd meg a blogom ha gondolod én egy egészen megkímélt 146 ti-t fogtam ki és jó szerivel ingem gatyám ráköltöttem és még így is messze volt a tökéletes állapottól. Azt kell mondjam, hogy anyagilag mindenképp rossz döntés lenne újra magad mellé venned a piroskát, viszont ha érzelmileg mélyen érint a kérdés akkor meg is van már benned a válasz.
Kazes☻2021-05-31 20:47:41 // 144938
Nem kell ellenpólus... arról az oldalról nem vizsgáljuk az ügyletet. 😜😎😃
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-31 16:07:44 // 144937
Zsolti, akkor leszek az ellenpólus. Ex csajt visszafogadnál pusztán nosztalgiából, szerelem nélkül? Miután már megöregedett? Én elengedném. A hozzá fűződő emlékek így szépek, az évek még szépítettek rajtuk, meghagynám ezt így. Őszintén? Meg sem néztem volna az autót.. :-)
A romantikus nosztalgának nagy ára van, és nem gondolom, hogy valaha annyi élményt tud még adni, mint újkorában. Olvass bele a TD-m blogjába. Szerelem nélkül ez hatalmas nyűg lesz neked hamarosan. És pénznyelő. Ha nem faluszéli mesterrel akarod összetaknyoltatni, akkor 300e az mesedélután. Ezt normálisan kikasznizni, lefényezni lényegesen többe kerül. Milliós nagyságrendet tervezz be rá mire ezen minden kész lesz. És emlékeztetni biztosan fog arra, hogy milyen volt a szalon új 145-öd, de soha nem lesz már olyan. És közben vágynál arra a v6-os GT-re. Ez így nagyon nem kerek :-))
A zöld autómmal biztosan láttad mi történt. Őszintén megmodom, hogy megfordult a fejemben egy pillanatra, hogy visszaveszem és megmentem. De hát hülye vagyok én? Akkor miért adtam el? Hogy végül megszivassam magam? A legnagyobb hülyeség lett volna. Mindezt úgy, hogy a 146 nekem a nagy szerelem. De nem nem.. Ha egyszer sok felesleges időm és pénzem lesz, akkor inkább a nagy álmot valósítanám meg, és vennék egy öreg Maserati QPIV-t. Vagy egy régebbi Alfát, mert az én Alfa világom is az évekkel szépen tágul, kíváncsi vagyok az újra, de a régire is, és csak egyre jobb autókba botlok így :-)
A romantikus nosztalgának nagy ára van, és nem gondolom, hogy valaha annyi élményt tud még adni, mint újkorában. Olvass bele a TD-m blogjába. Szerelem nélkül ez hatalmas nyűg lesz neked hamarosan. És pénznyelő. Ha nem faluszéli mesterrel akarod összetaknyoltatni, akkor 300e az mesedélután. Ezt normálisan kikasznizni, lefényezni lényegesen többe kerül. Milliós nagyságrendet tervezz be rá mire ezen minden kész lesz. És emlékeztetni biztosan fog arra, hogy milyen volt a szalon új 145-öd, de soha nem lesz már olyan. És közben vágynál arra a v6-os GT-re. Ez így nagyon nem kerek :-))
A zöld autómmal biztosan láttad mi történt. Őszintén megmodom, hogy megfordult a fejemben egy pillanatra, hogy visszaveszem és megmentem. De hát hülye vagyok én? Akkor miért adtam el? Hogy végül megszivassam magam? A legnagyobb hülyeség lett volna. Mindezt úgy, hogy a 146 nekem a nagy szerelem. De nem nem.. Ha egyszer sok felesleges időm és pénzem lesz, akkor inkább a nagy álmot valósítanám meg, és vennék egy öreg Maserati QPIV-t. Vagy egy régebbi Alfát, mert az én Alfa világom is az évekkel szépen tágul, kíváncsi vagyok az újra, de a régire is, és csak egyre jobb autókba botlok így :-)
DennisBeru2021-05-31 15:21:32 // 144936
Megnéztem, szuper kis videó. Aki szereti az autóját ezután még jobban fogja. Szubjektív vélemény ami a vége felé elhangzik,de azzal értek egyet:
Lehet nem éri meg, de én is nagyon büszkén mutatnám a gyerekemnek. Sajnos nekem nem saját új kocsim a 146,de már most tudom marad örökre. Nem csak anyagi okokból, lányom alig várja hogy vezethesse, már csak 3,5 év...
Ha van rá mód én belevágnék, úgy sem 1 nap alatt kell helyre vágni. 🍀🐍🇮🇹💪
Lehet nem éri meg, de én is nagyon büszkén mutatnám a gyerekemnek. Sajnos nekem nem saját új kocsim a 146,de már most tudom marad örökre. Nem csak anyagi okokból, lányom alig várja hogy vezethesse, már csak 3,5 év...
Ha van rá mód én belevágnék, úgy sem 1 nap alatt kell helyre vágni. 🍀🐍🇮🇹💪
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-31 15:00:32 // 144935
Sok a javítani való, de én támogatom ;-) asszonnyal néztük a videót, ő üzeni hogy vedd meg :D nekem is mindig ezt mondta XD
Piritu - 1.000.0002021-05-31 12:04:16 // 144934
Belenéztem a videóba, lenne mit bütykölni rajta.
Piritu - 1.000.0002021-05-31 11:52:22 // 144933
Ha még menthető akkor én visszavenném.
Sajnos az ex 146-omat mire megtaláltam annyira lelakták hogy értelmetlen lett volna vele bármit tenni. A képek alapjánannak már csak a zúzda volt hátra. Felsőruházati termékként hirdették :-(
Sajnos az ex 146-omat mire megtaláltam annyira lelakták hogy értelmetlen lett volna vele bármit tenni. A képek alapjánannak már csak a zúzda volt hátra. Felsőruházati termékként hirdették :-(
Halesz2021-05-31 10:59:14 // 144932
Sziasztok! Rég írtam már ide :)
Képzeljétek, előkerült az ex 145-ösöm... eladó... mit gondoltok, visszavásároljam?
Csináltam róla egy videót, kb benne van minden pro és kontra...
https://youtu.be/NIpgxygwXDc
Képzeljétek, előkerült az ex 145-ösöm... eladó... mit gondoltok, visszavásároljam?
Csináltam róla egy videót, kb benne van minden pro és kontra...
https://youtu.be/NIpgxygwXDc
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-31 08:48:22 // 144931
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-31 08:44:22 // 144930
Még korábban járt le, 2019. Januárjában
Piritu - 1.000.0002021-05-31 07:34:25 // 144929
Hibalámpát dob? Mi a hibakód?
DennisBeru2021-05-31 01:24:14 // 144928
Pandémia alatt járt le a műszaki akkor mehetsz vele.
Nekem se ment az 1. Fokozat, igaz benzin 1.6 TS. Nálam a kormány alatt lévő táblában rossz helyre volt rakva a reléje.
Nekem se ment az 1. Fokozat, igaz benzin 1.6 TS. Nálam a kormány alatt lévő táblában rossz helyre volt rakva a reléje.
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 23:49:38 // 144927
Köszönöm.
Ha jól sejtem nálam ez lesz az. Ma cseréltem ezt is, de holnap mindenképp folytatom hogy hol lehet a gond. Sajnos így vettük már hogy ez a hiba benne volt és így is működött csak. Az aksinál a két relé az 1-es és 2-es kör egyik kábele össze is volt kötve (mint a rajzról kiderült), de csak úgy sodorva amit ma kivettem. Lehet már nem is érintkezett. Szerintem ezt akartak megoldani, de hogy akkor ez működött vagy sem a fene sem tudja. Ha jutok valamire azért megosztom. A baj vele hogy kidobja a hiba lámpát, ami ha műszakin villan fel akkor valószínűleg bukó a dolog. Műszaki nincs, tréllerezni meg nem szeretném villamosságihoz úgy hogy nekem kell megoldanom.
Ha jól sejtem nálam ez lesz az. Ma cseréltem ezt is, de holnap mindenképp folytatom hogy hol lehet a gond. Sajnos így vettük már hogy ez a hiba benne volt és így is működött csak. Az aksinál a két relé az 1-es és 2-es kör egyik kábele össze is volt kötve (mint a rajzról kiderült), de csak úgy sodorva amit ma kivettem. Lehet már nem is érintkezett. Szerintem ezt akartak megoldani, de hogy akkor ez működött vagy sem a fene sem tudja. Ha jutok valamire azért megosztom. A baj vele hogy kidobja a hiba lámpát, ami ha műszakin villan fel akkor valószínűleg bukó a dolog. Műszaki nincs, tréllerezni meg nem szeretném villamosságihoz úgy hogy nekem kell megoldanom.
Piritu - 1.000.0002021-05-30 22:20:53 // 144926
Piritu - 1.000.0002021-05-30 22:15:58 // 144925
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 22:02:57 // 144924
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 20:31:06 // 144923
Hűtő ventilátornál cseréltem reléket és felcsiszoltam a relé lábait is, de így nem változott semmi
V.Tomi.145-146 🍀2021-05-30 20:29:12 // 144922
Sziasztok! JTD-hez van valami rajz hogy mi és hol kapcsolja a hűtő ventilátor első fokozatát? Kettes fokozat van, az egyesen nincs jel. Ez a hibakód. Talán hőfok jeladó rossz vagy relé, ezért érdekelne. A kettes fokozatot tudja kapcsolni, szerintem az ugyan arról a jeladóról megy. Hátha előbbre leszek vele... Köszi
Rolee19862021-05-29 12:07:02 // 144921
Üdv! Keresek eladó 145-t :)
jjohn2021-05-28 18:31:09 // 144920
Köszi!
Tudom hogy van hozzá direkt Selenia Alfa olaj, csakhogy a nagy auto data adatbázis azt írta a kocsi leírásában full szintetik kell bele, az Alfa olaj meg 1 rész ásványi plusz 2 rész szintetikus összetevő. Nem tudom ennek van e jelentősége?
Aztán több helyen is láttam nem tudom honnan veszik az adatokat ott fél szintetikusat írnak.
De most megnyugodtam, hogy nincs nagyobb gáz.
Tudom hogy van hozzá direkt Selenia Alfa olaj, csakhogy a nagy auto data adatbázis azt írta a kocsi leírásában full szintetik kell bele, az Alfa olaj meg 1 rész ásványi plusz 2 rész szintetikus összetevő. Nem tudom ennek van e jelentősége?
Aztán több helyen is láttam nem tudom honnan veszik az adatokat ott fél szintetikusat írnak.
De most megnyugodtam, hogy nincs nagyobb gáz.
Piritu - 1.000.0002021-05-28 13:49:32 // 144919
Igen, ennyire érzékeny.
Anno amikor még az 1,6-tal németbe jártam az autópályán 160-as utazóval simán benyelt 5-8 decit 1000km-en, aztán itthon “normálisan” használva szinte teljesen megszűnt.
Az olajáteresztő és olajlehúző gyűrűk kialakítása miatt van.
Anno amikor még az 1,6-tal németbe jártam az autópályán 160-as utazóval simán benyelt 5-8 decit 1000km-en, aztán itthon “normálisan” használva szinte teljesen megszűnt.
Az olajáteresztő és olajlehúző gyűrűk kialakítása miatt van.
Piritu - 1.000.0002021-05-28 13:46:37 // 144918
Annyi simán belefér :-)
Ha zavar érdemes a következő olajcserénél megpróbálni a 10W60-as olajat, abból kevesebb fogy sportosabb használat mellett is.
Ha zavar érdemes a következő olajcserénél megpróbálni a 10W60-as olajat, abból kevesebb fogy sportosabb használat mellett is.
jjohn2021-05-28 13:17:45 // 144917
Ja még annyi hogy most után töltöttem és bocs fél liter volt a hiány rosszul allapitottam meg az elfogyott mennyiséget ezért is paraztam.
jjohn2021-05-28 13:12:14 // 144916
Köszi!
Az igaz mostanában rendesen megporgetem, kihuzatom. Ennyire érzékeny lenne erre? A napi km 2x26 km abból 2x6 km a város a többi városon kívüli ott 90-tol 120-ig tolom.
Az igaz mostanában rendesen megporgetem, kihuzatom. Ennyire érzékeny lenne erre? A napi km 2x26 km abból 2x6 km a város a többi városon kívüli ott 90-tol 120-ig tolom.
Kau2021-05-28 07:32:57 // 144915
A 2. pont szerintem is LMM miatt történt. Egy tisztítás nem ártana. Az ingyen van ;)
Olaj fogyasztásban csak találgatnék. Ha pörgetve van a motor, akkor sokkal jobban fogy az olaj. Magamból kiindulva télen alig pörgetem a motort, így elvagyok 5 hónapot szinte olajfogyasztás nélkül. Aztán jön a jó idő, amikor beforgatom 5-7000-es fordulatba is és akkor 2 havonta után kell töltenem, mert lemegy max-ról minimumra.
Olaj fogyasztásban csak találgatnék. Ha pörgetve van a motor, akkor sokkal jobban fogy az olaj. Magamból kiindulva télen alig pörgetem a motort, így elvagyok 5 hónapot szinte olajfogyasztás nélkül. Aztán jön a jó idő, amikor beforgatom 5-7000-es fordulatba is és akkor 2 havonta után kell töltenem, mert lemegy max-ról minimumra.
jjohn2021-05-28 06:34:33 // 144914
Azt nem tudom előtte mikor volt olajcsere mennyit ment, mert használtam vettem.
Olajszagot hátul nem érezni mikor alapjáraton ellenőriztem a kipufogót.
A szívócsövet még nem ellenőriztem. Ami még érdekesség most jutott eszembe, olajcsere után kb 3000 km nél ellenőriztem a szintet és akkor hiányzott kb 4mm a nívónál, aztán megint megnéztem valamikor akkor meg rendben volt a szint mintha vissza ment volna.
Kicsit fura ez az egész remélem nem valami nagy gond készül!
Olajszagot hátul nem érezni mikor alapjáraton ellenőriztem a kipufogót.
A szívócsövet még nem ellenőriztem. Ami még érdekesség most jutott eszembe, olajcsere után kb 3000 km nél ellenőriztem a szintet és akkor hiányzott kb 4mm a nívónál, aztán megint megnéztem valamikor akkor meg rendben volt a szint mintha vissza ment volna.
Kicsit fura ez az egész remélem nem valami nagy gond készül!
Piritu - 1.000.0002021-05-27 12:37:31 // 144913
A kék füsttel az a baj hogy egy jó katalizátor simán el tudja égetni az olajat és nem biztos hogy van füst. Az enyém se füstölt csak egyszerűen égett olajszag lengte körül a kocsit, amit észre lehetett venni nyitott tetővel.
Mennyit ment a leengedett olaj? Nem kell befeketednie mint egy dieselnél, de a tiszta olaj gyanút alapozhat meg, mindig van kosz.
A szívócsőbe mennyi olaj van? Elvileg az is elképzelhető hogy a kartergáz lecsapató sztrájkol a szelepfedélben és túl sok olaj megy el a kartergázzal. Ennek viszont nyomának kell lennie a szívócsőben.
Mennyit ment a leengedett olaj? Nem kell befeketednie mint egy dieselnél, de a tiszta olaj gyanút alapozhat meg, mindig van kosz.
A szívócsőbe mennyi olaj van? Elvileg az is elképzelhető hogy a kartergáz lecsapató sztrájkol a szelepfedélben és túl sok olaj megy el a kartergázzal. Ennek viszont nyomának kell lennie a szívócsőben.
jjohn2021-05-27 11:47:31 // 144912
Köszi a választ.
Selenia 10W40 lett beletöltve, kiolvasáskor mindent rendben talált, semmi jel nem utal arra hogy fosná az olajat, kék füst nincs CO2 rendben, kartell gáz 0.
A motor belül nagyon tisztának tűnt, olaj cserekor fényes volt a leengedett olaj, nem matt a koromtól, még a szerelő is elcsodálkozott. És most sem fekete az olaj, aranysárga egy kis koszos beütéssel, ugye ahogy dolgozik a motorban.
Selenia 10W40 lett beletöltve, kiolvasáskor mindent rendben talált, semmi jel nem utal arra hogy fosná az olajat, kék füst nincs CO2 rendben, kartell gáz 0.
A motor belül nagyon tisztának tűnt, olaj cserekor fényes volt a leengedett olaj, nem matt a koromtól, még a szerelő is elcsodálkozott. És most sem fekete az olaj, aranysárga egy kis koszos beütéssel, ugye ahogy dolgozik a motorban.
Piritu - 1.000.0002021-05-27 10:09:51 // 144911
Még egy gondolat az 1-hez:
Ennyire hirtelen nem változik az olajfogyasztás csak ha valami történt. Vagy eleve alkalmatlan olaj ment bele vagy mechanikai hiba történt. (Mondjuk a korábbi olajsártól leragadt az olajzócső szelepe és fossa az olajat valamelyik hengerbe.)
Ennyire hirtelen nem változik az olajfogyasztás csak ha valami történt. Vagy eleve alkalmatlan olaj ment bele vagy mechanikai hiba történt. (Mondjuk a korábbi olajsártól leragadt az olajzócső szelepe és fossa az olajat valamelyik hengerbe.)
Piritu - 1.000.0002021-05-27 10:07:32 // 144910
1. A szűrő szelepnek nincs hozzá köze. Milyen olaj ment bele? Bizonyos olajokból szeret csipegetni, de ennyi már sok. Ha nem folyik sehol akkor vagy a dugattyúgyűrű mellett megy el és elégeti, vagy a szelepszár szimeringek szarok, vagy mind a kettő. (Nekem a 70ezret futott 2.0 motorban koptak el a gyűrűk mert az előző gazdi 5W30-al járatta.)
2. Ki kellene olvasni a kocsit és élőadatokat is nézni. LMM-re tippelnék, de mérés nélkül cserélni drága mulatság.
2. Ki kellene olvasni a kocsit és élőadatokat is nézni. LMM-re tippelnék, de mérés nélkül cserélni drága mulatság.
jjohn2021-05-27 09:01:47 // 144909
Sziasztok!
1. Lenne két kérdésem, Alfa 147 1,6 benzin 15 éves 136 000 km van benne. Olajcsere volt benne, kb azóta 5000 km mentem vele, mindig ellenőriztem az olajszintet semmi fogyás , de mosta az utolsó ellenőrzés óta 1800 km ment és elfogyott kb 1,5 L olaj. Hogyan lehetséges, eddig semmit nem fogyott? Mi lehet az ok, esetleg az olajszűrő biztonsági szelepe ez csak tipp?
2. Van egy alfa 147 1,6 TS 105 lóerő 2005-ös most azt csinálta, hogy 3000 ezres fordulatnál nem ment jobban se 2-be 3-ba 4- be 5-be. Mintha leszabályozott volna.
Aztán gondolt egyet és újra minden szuper.Vajon mi lehet a gond? Esetleg benzin pumpa?
Ja meg eddig egy fordítás a kulcson és indult, most pártekerés kell neki.
Köszi a választ.
1. Lenne két kérdésem, Alfa 147 1,6 benzin 15 éves 136 000 km van benne. Olajcsere volt benne, kb azóta 5000 km mentem vele, mindig ellenőriztem az olajszintet semmi fogyás , de mosta az utolsó ellenőrzés óta 1800 km ment és elfogyott kb 1,5 L olaj. Hogyan lehetséges, eddig semmit nem fogyott? Mi lehet az ok, esetleg az olajszűrő biztonsági szelepe ez csak tipp?
2. Van egy alfa 147 1,6 TS 105 lóerő 2005-ös most azt csinálta, hogy 3000 ezres fordulatnál nem ment jobban se 2-be 3-ba 4- be 5-be. Mintha leszabályozott volna.
Aztán gondolt egyet és újra minden szuper.Vajon mi lehet a gond? Esetleg benzin pumpa?
Ja meg eddig egy fordítás a kulcson és indult, most pártekerés kell neki.
Köszi a választ.
IZT2021-05-22 23:05:06 // 144908
Ez kemény!!! Jó komplex munka.... Köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.0002021-05-22 22:42:33 // 144907
Az olajcsere nem hinném.
Lehet hogy egy tisztítás is bőven elég, nem kell cserélni. Van benne egy golyós szelep, ha alászorul valami kosz nem tud lezárni. A gond az hogy a vezérlést bontani kell hozzá.
Lehet hogy egy tisztítás is bőven elég, nem kell cserélni. Van benne egy golyós szelep, ha alászorul valami kosz nem tud lezárni. A gond az hogy a vezérlést bontani kell hozzá.
IZT2021-05-22 22:28:15 // 144906
Értem! Akkor cserés a hidrotőke vagy egy olajcsere megoldja majd a problémát?