V.Tomi.145-146 🍀2021-07-09 10:26:57 // 145005
Köszi szépen :))
Kazes☻2021-07-08 23:57:38 // 145004
misike762021-07-08 15:35:01 // 145003
Sziasztok! Annyira lóg a bal első ajtó, hogy még kell emelném, hogy be tudjam csukni. Erre tudtok valami megoldást?
marci912021-07-01 11:04:04 // 145002
Bevallom, már több donort nem szeretnék. Szétkapjuk mindkét váltót aztán meglátjuk, hátha sikerül a kettőből egyet összehoznunk és akkor kap új csapágyakat. Ahol pedig megforgott a csapágykülső, azt kimaróztatom és nézek túlméretes csapágyakat hozzá.
Persze nyilván jobb lenne egy keveset futott, gyári váltó, de erre én már semmi esélyt nem látok :/
Persze nyilván jobb lenne egy keveset futott, gyári váltó, de erre én már semmi esélyt nem látok :/
Kazes☻2021-06-30 21:39:06 // 145001
Levadásztad... Grat! :D
Kau2021-06-30 20:05:57 // 145000
Kau2021-06-30 20:05:12 // 144999
Néha ki lehet fogni olcsón donor autókat a facebookon is. Bontanak többen is 145/146-ost.
marci912021-06-30 11:41:37 // 144998
Köszi!
Igen, ezektől félek én is. Szeret az Alfa az évek alatt variálni apróságokon.
Sajnos sehonnan nem tudok szerezni egy jobb állapotú, keveset futott 1.6 TS váltót :(
Ha esetleg tudtok ilyet, ne kíméljetek. A felújítás emiatt sajnos elhúzódik most.
Igen, ezektől félek én is. Szeret az Alfa az évek alatt variálni apróságokon.
Sajnos sehonnan nem tudok szerezni egy jobb állapotú, keveset futott 1.6 TS váltót :(
Ha esetleg tudtok ilyet, ne kíméljetek. A felújítás emiatt sajnos elhúzódik most.
kertecs2021-06-30 07:44:11 // 144997
Biztos nem egyszerű eset feltenni egy 147 váltót, ha egyáltalán fel lehet: abban hidraulikus a kinyomócsapágy. A kapcsolószerkezet is biztos más.
156-ba tettem 147 váltóját, cserélni kellett a kapcsolórészt, és kiderült más az áttételezése, így most többet forog 5-ben... mondanom sem kell, természetesen 1.6 TS mindkettő.
156-ba tettem 147 váltóját, cserélni kellett a kapcsolórészt, és kiderült más az áttételezése, így most többet forog 5-ben... mondanom sem kell, természetesen 1.6 TS mindkettő.
Kau2021-06-29 11:51:39 // 144996
Kicsit megfagyott a topik.
Kérdezz rá Alexandrora.
Kérdezz rá Alexandrora.
marci912021-06-27 16:53:42 // 144995
Sziasztok!
Bajban vagyok. A Mifitől vásárolt 1.6 TS 146 váltót szétszedtük, mert megforgott benne a nyelestengely csapágy, de bizony kiderült, hogy komoly kopások voltak benne.
Szerintetek honnan tudnék jó állapotú, keveset futott váltót szerezni? Illetve felmegy rá a 147-esé?
Köszi!
Bajban vagyok. A Mifitől vásárolt 1.6 TS 146 váltót szétszedtük, mert megforgott benne a nyelestengely csapágy, de bizony kiderült, hogy komoly kopások voltak benne.
Szerintetek honnan tudnék jó állapotú, keveset futott váltót szerezni? Illetve felmegy rá a 147-esé?
Köszi!
NorbertOSr2021-06-24 02:32:09 // 144994
Nem vagyok sértődékeny típus, de ti meg nem olvastok és értelmeztek rendesen pl. szövegértés...
Ez sem zavart, hisz azért is válaszoltam annyit, mert láttam, hogy átugrotok olyan dolgokon, amit már előtte leírtam, vagy következik abból...
Pl.. "Hogy egyértelműbb legyen a problémám:..." kezdetű hsz.-embe világosan leírtam, hogy a motor, - bár nem a logikailag tűnő menüben, de egy másik menüben lévő Bosch vezérlővel működik. A lékzsák is hasonló dolog lehet.
Erre te meg leírod, hogy hova kell kötni a kábelt, meg hogy szükséges a plusz tápellátás stb.... :)
Már ne is haragudj, de ha mindezt én nem tudom, akkor, hogyan a pi---ába írhattam le mindezt, azaz, hogy a motor diagnosztika működik?
A másikotok meg megint leírja nekem ugyan azt, hogy ha régóta olvasgatok itt, akkor tudhatnám, hogy egy adott típust teljesen más típusnál van kilistázva és szerinte nézzem meg, hogy melyik az enyém... :)
Mindezt azután írja, hogy előtte én ezt világosan le írtam és tudom, hogy melyik az én Bosch vezérlőm amelyikkel működik.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy itt többek közt mindenki hobbista stb, de ezért írtam a posztjaim végére, hogy olyan valaki írjon akinek ezzel az adott típussal volt már konkrétan dolga.
Mindegy... A helyzeten nem változtat, hogy magyarázkodnom kell, mert ti nem olvassátok figyelmesen amit írtam szépen sorba. Pedig akkor kiderülne, hogy szerintem én biztos nem írtam felesleges dolgokat, s amit leírtam abból meg lehetne következtetni, hogy feleslegesen ne írj olyat ami az előző hozzászólásomból kiderül, hogy evidens.
Félre ne értsetek én beszélgetni szeretek és nem kötekedni, de a tények makacs dolgok...
A lényeg, hogy találtam egy OBD, ECU szakembert, s bár ezt a típust ő sem ismeri, viszont óvva intett, hogy tovább lépjek az Y gomb megnyomásával, mert tényleg van olyan típus, ahol szükség van a szimulációs ellenállásra. Mert valamiért ez a lékzsáktípus először tesztelni szeretné az ECU-t, s majd utána ajánlja a légzsák hibatáriló törlését.
Azaz sajnos ennél a típusnál a lékzsák hibatároló törléséhez kellenek ezek a dolgok...
Nem viccből jelenik meg a figyelmeztetés!
Szóval szerintem elég tanulságos sztori, s nincs más út, mint szakszervizbe autókázni ezzel a gonddal :(
Esetleg valami komolyabb feladatot keresek nekik, s ezt meg úgy mellékesnek xD
UI.: Nem kell mindjárt egymásnak esni
Ez sem zavart, hisz azért is válaszoltam annyit, mert láttam, hogy átugrotok olyan dolgokon, amit már előtte leírtam, vagy következik abból...
Pl.. "Hogy egyértelműbb legyen a problémám:..." kezdetű hsz.-embe világosan leírtam, hogy a motor, - bár nem a logikailag tűnő menüben, de egy másik menüben lévő Bosch vezérlővel működik. A lékzsák is hasonló dolog lehet.
Erre te meg leírod, hogy hova kell kötni a kábelt, meg hogy szükséges a plusz tápellátás stb.... :)
Már ne is haragudj, de ha mindezt én nem tudom, akkor, hogyan a pi---ába írhattam le mindezt, azaz, hogy a motor diagnosztika működik?
A másikotok meg megint leírja nekem ugyan azt, hogy ha régóta olvasgatok itt, akkor tudhatnám, hogy egy adott típust teljesen más típusnál van kilistázva és szerinte nézzem meg, hogy melyik az enyém... :)
Mindezt azután írja, hogy előtte én ezt világosan le írtam és tudom, hogy melyik az én Bosch vezérlőm amelyikkel működik.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy itt többek közt mindenki hobbista stb, de ezért írtam a posztjaim végére, hogy olyan valaki írjon akinek ezzel az adott típussal volt már konkrétan dolga.
Mindegy... A helyzeten nem változtat, hogy magyarázkodnom kell, mert ti nem olvassátok figyelmesen amit írtam szépen sorba. Pedig akkor kiderülne, hogy szerintem én biztos nem írtam felesleges dolgokat, s amit leírtam abból meg lehetne következtetni, hogy feleslegesen ne írj olyat ami az előző hozzászólásomból kiderül, hogy evidens.
Félre ne értsetek én beszélgetni szeretek és nem kötekedni, de a tények makacs dolgok...
A lényeg, hogy találtam egy OBD, ECU szakembert, s bár ezt a típust ő sem ismeri, viszont óvva intett, hogy tovább lépjek az Y gomb megnyomásával, mert tényleg van olyan típus, ahol szükség van a szimulációs ellenállásra. Mert valamiért ez a lékzsáktípus először tesztelni szeretné az ECU-t, s majd utána ajánlja a légzsák hibatáriló törlését.
Azaz sajnos ennél a típusnál a lékzsák hibatároló törléséhez kellenek ezek a dolgok...
Nem viccből jelenik meg a figyelmeztetés!
Szóval szerintem elég tanulságos sztori, s nincs más út, mint szakszervizbe autókázni ezzel a gonddal :(
Esetleg valami komolyabb feladatot keresek nekik, s ezt meg úgy mellékesnek xD
UI.: Nem kell mindjárt egymásnak esni
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 20:52:19 // 144993
Értem, meg is lehet sértődni hogy evidens dolgokkal kezdtem, szakmai ártalom nálam biztos, rengeteg felesleges karaktert lehet leütni úgy, hogy a túloldalon, sokszor ezer km-ekre a főkapcsoló sincs felkapcsolva. 😉 Nem tudhatom, hogy mit és hogy raktál össze, aa próbálkozók 99%-a már ezeken elbukik. Javaslom azonosítsd be a vezérlődet típus szerint. Nem nagy ügy leolvasni a dobozáról, két típusszámot már találsz is az előzőleg belinkelt blogomban, ezzel közelebb kerülhetünk a megoldáshoz.
Piritu - 1.000.0002021-06-23 20:24:12 // 144992
Ha tényleg izgat a kérdés nézd meg hogy milyen vezérlő van ténylegesen a kocsiban. Az általad írd TS'98 simán lehet a facelistes verzió amit - ha jól emlékszem - az év vége felé adtak ki. Az ePER megmondja hogy mikor gyártották a kocsidat, a forgalmi adatai nem mindig fedik a valóságot.
A 97-es TRW légzsákvezérlőre nekem se sikerült anno a Spidernél csatlakozni, csak a gyári Examiner tudott, semmi más. Szóval lehet hogy az van benne.
A MES tud vezérlő keresést, végigfuttatva megmondja hogy mit lát.
A 97-es TRW légzsákvezérlőre nekem se sikerült anno a Spidernél csatlakozni, csak a gyári Examiner tudott, semmi más. Szóval lehet hogy az van benne.
A MES tud vezérlő keresést, végigfuttatva megmondja hogy mit lát.
Kau2021-06-23 19:43:57 // 144991
Erre reagálnék én.
Azt írtad, hogy már régóta olvasod a fórumot. Akkor tudnod kell, hogy egyikünk se ebből él. Nem vagyunk autószerelők, csak lelkes tulajok. Esetleg találkoztunk már ilyen vagy ehhez hasonló esettel és megírjuk, hogy mi mit tennénk. És ez ingyen van.
Azt is látnod kellett, hogy néha a legegyszerűbb dolog a megoldás. Sokan már a kábelezésnél elakadnak. Warbi is ezért kérdezte ezt. Mások a programmal bajlódnak.
Volt akinek az volt a gond, hogy átkapcsolta a kábel kapcsolóját Airbag állásba, pedig azt sem kell!
Hogy a kérdésedre is próbáljak válaszolni, én már olyannal is találkoztam, hogy a 146-os pl. a 155-ös légzsákjával kommunikált. Megpróbálhatsz más típust csatlakoztatni.. Nyitni nem fogod a légzsákot, max kiírja, hogy a kapcsolódás sikertelen. Ha kapcsolódik más típuséval, azzal engedi kitörölni a hibát is.
Azt írtad, hogy már régóta olvasod a fórumot. Akkor tudnod kell, hogy egyikünk se ebből él. Nem vagyunk autószerelők, csak lelkes tulajok. Esetleg találkoztunk már ilyen vagy ehhez hasonló esettel és megírjuk, hogy mi mit tennénk. És ez ingyen van.
Azt is látnod kellett, hogy néha a legegyszerűbb dolog a megoldás. Sokan már a kábelezésnél elakadnak. Warbi is ezért kérdezte ezt. Mások a programmal bajlódnak.
Volt akinek az volt a gond, hogy átkapcsolta a kábel kapcsolóját Airbag állásba, pedig azt sem kell!
Hogy a kérdésedre is próbáljak válaszolni, én már olyannal is találkoztam, hogy a 146-os pl. a 155-ös légzsákjával kommunikált. Megpróbálhatsz más típust csatlakoztatni.. Nyitni nem fogod a légzsákot, max kiírja, hogy a kapcsolódás sikertelen. Ha kapcsolódik más típuséval, azzal engedi kitörölni a hibát is.
NorbertOSr2021-06-23 19:06:06 // 144990
Olyan dolgokat írsz ami evidens...
Az én típusomhoz nem csak a MY 97-es TRW vezérlőt adték ki, s ezért nem is kommunikál vele, mert a másik a jó, de ezt már leírtam az előző hsz.-ba
Ha nem értenék ennyit hozzá, s nem lennék biztos a dolgomban, akkor leírtam volna kérdésnek, hogy mit hova kellene dugni és miért.
A kábeleket hivatalos helyről vásároltam a szoftverrel együtt, s talán másokkal ellentétben én elolvastam a helyes beüzemelést és még videókat is néztem, hogy mit hova, s miért.
Azt is írtam, hogy a motor diagnosztika nem éppen a nekem logikus könyvtárban lévő típussal, de megtalálva a helyes típust tudtam diagnosztizálni és minden funkció működik - nyilván a motor térben lévő csatlakozón. A lékzsák csatija meg evidens, hogy nem ugyan az és előtte beazonosítva lekaptam a kárpitot az anyósülés elől és nyilván oda csatlakoztattam.
Szóval ezen nem kell rugózni, mert jó helyre van dugva minden.
Inkább győződj meg arról, hogy az általam leírt típusnál mi is a helyzet.
Szóval még mindig várom az olyan kolléga válaszát, aki konkrétan tudja a tutit..
Az én típusomhoz nem csak a MY 97-es TRW vezérlőt adték ki, s ezért nem is kommunikál vele, mert a másik a jó, de ezt már leírtam az előző hsz.-ba
Ha nem értenék ennyit hozzá, s nem lennék biztos a dolgomban, akkor leírtam volna kérdésnek, hogy mit hova kellene dugni és miért.
A kábeleket hivatalos helyről vásároltam a szoftverrel együtt, s talán másokkal ellentétben én elolvastam a helyes beüzemelést és még videókat is néztem, hogy mit hova, s miért.
Azt is írtam, hogy a motor diagnosztika nem éppen a nekem logikus könyvtárban lévő típussal, de megtalálva a helyes típust tudtam diagnosztizálni és minden funkció működik - nyilván a motor térben lévő csatlakozón. A lékzsák csatija meg evidens, hogy nem ugyan az és előtte beazonosítva lekaptam a kárpitot az anyósülés elől és nyilván oda csatlakoztattam.
Szóval ezen nem kell rugózni, mert jó helyre van dugva minden.
Inkább győződj meg arról, hogy az általam leírt típusnál mi is a helyzet.
Szóval még mindig várom az olyan kolléga válaszát, aki konkrétan tudja a tutit..
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 17:50:19 // 144989
Ja, és amint a képen is kivehető, a 3 pólusú csatinak egy +12V-ra lesz szüksége az akksiról, ehhez valószínű hosszabbítani kell a kábelét, vagy találni pluszt az utastérben.
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-23 17:48:50 // 144988
A MY 97-es TRW vezérlőhöz tudnia kellene csatlkozni. Hol próbálod rádugni? A 146-nál külön csatlakozója van a légzsáknak az utastérben az anyósoldali műszerfalbetét alatt.
Ha átkapcsolós interfészed van, NE kapcsold át airbag állásba, a K vonalon tudod kiolvasni a légzsákvezérlőt is, ugyanis az OBD-ről Fiat 3 pólusúra alakító kábelen csak a táp és a K-line van.
Ha átkapcsolós interfészed van, NE kapcsold át airbag állásba, a K vonalon tudod kiolvasni a légzsákvezérlőt is, ugyanis az OBD-ről Fiat 3 pólusúra alakító kábelen csak a táp és a K-line van.
NorbertOSr2021-06-23 16:53:01 // 144987
Hogy egyértelműbb legyen a problémám:
A szoftver verziója teljesen mindegy, hisz a legújabb verzióban, azaz a 4.7R3-asban sincs taglalva ilyen, az újítások - javítások ecsetelésénél.
Kipróbáltam az előző 4.6-ost is odáig, s ugyan az a sztori...
Szóval nekem a 146 '98-as főmenü lenne az autó típusom, de abban a
Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS'98) verzió van csak, s azzal nem is kapcsolódik.
Viszont a sima 146-os főmenüben kiválasztva a
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) verziót, már kapcsolódik és működik a motordiagnosztika minden funkciója.
Szóval csöppet sem mindegy az ECU megfelelő típusa, mert a szoftverben - az én esetembe - pl. amint tapasztalható pont nem ott van a megfelelő, ahol nekem lennie kell..
A Lékzsáknál is ez a helyzet.
A 146'98-as főmenüben lévő egyetlen egy típussal;
TWR Airbag MY97 nem csatlakozik.
Viszont a sima 146-os főmenüt kiválasztva már kétféle lehetőséget listázik ki a szoftver;
- TWR Airbag MY97 (ezzel ugye nem csatlakozik)
- TWR2 Airbag (ami piros feliratú és kiválasztva azonnal figyelmeztetést ír ki)
Tehát, nyilván - sajnos - az utóbbi lesz az autóm megfelelő kapcsolatához való, de szerintem nem véletlen, hogy pirossal jelölik és figyelmeztet a kapcsolódáskor, mielőtt tovább lépnék az Y gomb megnyomásával...
Fogalmam sincs, hogy mi fog történni, (talán lefuttat azonnal egy kiértékelő tesztet, s csak azután írja ki a dolgokat, s csak azután lehet törölni a hibát...? Mert nem szeretném, ha kinyitná a lékzsákokat...) hisz ez gondolom egy speciálisabb fajta, s kíváncsi vagyok olyan valaki válaszára, aki tényleg szembesült már ezzel a problémával egy 98-as gyártású 146 1.6-os TS modellel...
A szoftver verziója teljesen mindegy, hisz a legújabb verzióban, azaz a 4.7R3-asban sincs taglalva ilyen, az újítások - javítások ecsetelésénél.
Kipróbáltam az előző 4.6-ost is odáig, s ugyan az a sztori...
Szóval nekem a 146 '98-as főmenü lenne az autó típusom, de abban a
Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS'98) verzió van csak, s azzal nem is kapcsolódik.
Viszont a sima 146-os főmenüben kiválasztva a
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) verziót, már kapcsolódik és működik a motordiagnosztika minden funkciója.
Szóval csöppet sem mindegy az ECU megfelelő típusa, mert a szoftverben - az én esetembe - pl. amint tapasztalható pont nem ott van a megfelelő, ahol nekem lennie kell..
A Lékzsáknál is ez a helyzet.
A 146'98-as főmenüben lévő egyetlen egy típussal;
TWR Airbag MY97 nem csatlakozik.
Viszont a sima 146-os főmenüt kiválasztva már kétféle lehetőséget listázik ki a szoftver;
- TWR Airbag MY97 (ezzel ugye nem csatlakozik)
- TWR2 Airbag (ami piros feliratú és kiválasztva azonnal figyelmeztetést ír ki)
Tehát, nyilván - sajnos - az utóbbi lesz az autóm megfelelő kapcsolatához való, de szerintem nem véletlen, hogy pirossal jelölik és figyelmeztet a kapcsolódáskor, mielőtt tovább lépnék az Y gomb megnyomásával...
Fogalmam sincs, hogy mi fog történni, (talán lefuttat azonnal egy kiértékelő tesztet, s csak azután írja ki a dolgokat, s csak azután lehet törölni a hibát...? Mert nem szeretném, ha kinyitná a lékzsákokat...) hisz ez gondolom egy speciálisabb fajta, s kíváncsi vagyok olyan valaki válaszára, aki tényleg szembesült már ezzel a problémával egy 98-as gyártású 146 1.6-os TS modellel...
NorbertOSr2021-06-23 16:03:04 // 144986
Szoval mellekelek par kepet, hogy mennyire nem logikus...
A motordiagnosztika menuben pl. hiaba 98-as gyartas a jarganyom, de abban a menuben nem csatlakozik az ECU.
Viszont a sima 146-os menuben, meg csak egyetlen egyel csatlakozik, ami mukodik, de az meg nyilvan teljesen mas Bosch vezerles verzio, mint ami a 146 98-as menuben van.
Szoval a lekzsaknal is az a helyzet, hogy az egyikkel nem is csatlakozik a TRW AIRBAG MY 97...
Viszont a piros TRW2 AIRBAG tipusnal irja ki a figyelmesztetest...
A motordiagnosztika menuben pl. hiaba 98-as gyartas a jarganyom, de abban a menuben nem csatlakozik az ECU.
Viszont a sima 146-os menuben, meg csak egyetlen egyel csatlakozik, ami mukodik, de az meg nyilvan teljesen mas Bosch vezerles verzio, mint ami a 146 98-as menuben van.
Szoval a lekzsaknal is az a helyzet, hogy az egyikkel nem is csatlakozik a TRW AIRBAG MY 97...
Viszont a piros TRW2 AIRBAG tipusnal irja ki a figyelmesztetest...
NorbertOSr2021-06-23 14:52:56 // 144985
Én kifizettem az €50-es liszenc díjat, mert a motordiagnosztikai egyéb funkciókat is hasznosnak véltem. Viszont ez a 4.7-es verzió. Akkor lementem a hardverkulcsot és a hozzá kapott serialt és felteszem ehhez a lépéshez az egyel régebbi verziót, s kíváncsi leszek, hogy a kapcsolódáskor - mielőtt a yes gombra nyomok - kiírja ezt vagy sem.
Azért tamáskodom, mert ugye vezérlés függő, s az én Alfa Romeo 1.6 TS 1998-as autómnál is pl. a motordiagnosztikánál is fel van sorolva legalább 4-5 féle vezérlő amiből csupán csak az egyikkel működik a kapcsolat. Szóval nekem az azért nem információ, hogy egy lancia-nál semmi gond nem volt, mert nyilván vezérlő típus kérdése is, hogy az adott gyártású típust vajon milyennel szerelték össze...
Azért tamáskodom, mert ugye vezérlés függő, s az én Alfa Romeo 1.6 TS 1998-as autómnál is pl. a motordiagnosztikánál is fel van sorolva legalább 4-5 féle vezérlő amiből csupán csak az egyikkel működik a kapcsolat. Szóval nekem az azért nem információ, hogy egy lancia-nál semmi gond nem volt, mert nyilván vezérlő típus kérdése is, hogy az adott gyártású típust vajon milyennel szerelték össze...
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-22 21:35:30 // 144984
Szia! Töltsd le a 4.6-os verziót, van a MES oldalán link hozzá. Azzal tegnap töröltem légzsák hibát egy Lancián, semmi ilyen biztonsági blabla nincs, simán be tudsz lépni.
Kazes☻2021-06-22 21:04:26 // 144983
Én se... és anno pontosan az általad most leírtak szerint jártam el, sikerrel. 🙂
Kau2021-06-22 20:09:26 // 144982
Ilyet még nem is láttam. Nem kell semmit leválasztani. A hibakód törlése tényleg egyszerű! Az utas oldali légzsák mellett rákapcsolódsz a vezérlőre és ha sikerül a kapcsolódás, a felső sorban megjelenik a Hibák fül. Oda kattintva simán ki tudod törölni a hibát. Még a Multiecuscan demó verziója is képes rá.
NorbertOSr2021-06-22 19:31:20 // 144981
Szervusztok, végre tagként, - bár már évek óta olvasgatok ám itt is - egy 146-os tulaja vagyok. A profilomban minden lényeges dolgot leírtam róla...
Rengeteg érzelmem kötődik az Alfa Romeo-hoz, hisz gyermekkorom óta imádom a formákat és a hangokat. Több, mint 10 éve Hollandiában élek, s ez viszont már nem fog változni, ahogy az sem, hogy marad az Alfa. Anno Magyarországon CNC-s vállalkozásaim voltak, s mellette muzsikáltam is. Ez szakmailag kimerített mindent a tervezéstől a gyártásig, s a zenén belül, hogy mára profi muzsikus lehettem.
De ami a lényeg, hogy mikor egy új hazát választottam, akkor célirányosan a gyermekkori álmaimat vettem sorra, s az akkori lehetőségeim egy 146-os 1,6 TS mellett kezdődött, s bár a cél nem pont ez a típus volt, de annyira jó állapotban találtunk egymásra, (2. tulajdonosa vagyok) hogy a mai napig akkora becsben tartom, s bármennyire is elérhető már az is, ami végleges lehetne, azaz az "álmom" az Alfa családból, egyszerűen nincs szívem megválni ettől az autótól.
Ahogy engedi időm, természetesen rengeteg mindent szeretnék írni róla a megfelelő helyen itt, - gondolom blog stb... - de most mégiscsak a 145-146-os fórumban gondoltam, hogy először beköszönök, s mindjárt egy pár éve tartó apró hibának orvoslási lehetőségéről kérdezek...
ODB rendszerrel tudom a lékzsák hiba törlését is eszközölni, de valóban ilyen egyszerű (?)
Pár éve (Alfa 146 TS) megbontottam a kormány burkolatát, egyéb dolog miatt. Sajnos előtte elfelejtettem az akkusarut levenni. Azóta világít a lékzsák hibajelzőm.
Gondoltam vásárolok egy, - az autómhoz való - ODB rendszer olvasót (Alfa Romeo csatlakozó átalakító €25 + Multiecuscan €50), s majd azzal törlöm a hibát, s így később is rálátásom lehet a motorom állapotára.
Nos, mikor a szoftverben kiválasztom a megfelelő lékzsák típust, akkor ezt írja ki mielőtt tovább lépnék:
" Válassza le a pirotechnikai patronokat és helyezze el a szimulációs ellenállásokat, követve a biztonsági előírásokat!".
Én ezen most nagyon meglepődtem, hisz más autókon nagyon egyszerűen lehet ezt az - általam generált - tényleg fals visszajelzést megszüntetni.
A vőm szerint, nyugodtan lépjek tovább, azaz teremtsem meg a kapcsolatot és majd ott kiderül úgyis, hogy mik a lehetőségek... Merjem? - hisz tényleg csak egy hibatörlés kell és nem diagnosztika...
Rengeteg érzelmem kötődik az Alfa Romeo-hoz, hisz gyermekkorom óta imádom a formákat és a hangokat. Több, mint 10 éve Hollandiában élek, s ez viszont már nem fog változni, ahogy az sem, hogy marad az Alfa. Anno Magyarországon CNC-s vállalkozásaim voltak, s mellette muzsikáltam is. Ez szakmailag kimerített mindent a tervezéstől a gyártásig, s a zenén belül, hogy mára profi muzsikus lehettem.
De ami a lényeg, hogy mikor egy új hazát választottam, akkor célirányosan a gyermekkori álmaimat vettem sorra, s az akkori lehetőségeim egy 146-os 1,6 TS mellett kezdődött, s bár a cél nem pont ez a típus volt, de annyira jó állapotban találtunk egymásra, (2. tulajdonosa vagyok) hogy a mai napig akkora becsben tartom, s bármennyire is elérhető már az is, ami végleges lehetne, azaz az "álmom" az Alfa családból, egyszerűen nincs szívem megválni ettől az autótól.
Ahogy engedi időm, természetesen rengeteg mindent szeretnék írni róla a megfelelő helyen itt, - gondolom blog stb... - de most mégiscsak a 145-146-os fórumban gondoltam, hogy először beköszönök, s mindjárt egy pár éve tartó apró hibának orvoslási lehetőségéről kérdezek...
ODB rendszerrel tudom a lékzsák hiba törlését is eszközölni, de valóban ilyen egyszerű (?)
Pár éve (Alfa 146 TS) megbontottam a kormány burkolatát, egyéb dolog miatt. Sajnos előtte elfelejtettem az akkusarut levenni. Azóta világít a lékzsák hibajelzőm.
Gondoltam vásárolok egy, - az autómhoz való - ODB rendszer olvasót (Alfa Romeo csatlakozó átalakító €25 + Multiecuscan €50), s majd azzal törlöm a hibát, s így később is rálátásom lehet a motorom állapotára.
Nos, mikor a szoftverben kiválasztom a megfelelő lékzsák típust, akkor ezt írja ki mielőtt tovább lépnék:
" Válassza le a pirotechnikai patronokat és helyezze el a szimulációs ellenállásokat, követve a biztonsági előírásokat!".
Én ezen most nagyon meglepődtem, hisz más autókon nagyon egyszerűen lehet ezt az - általam generált - tényleg fals visszajelzést megszüntetni.
A vőm szerint, nyugodtan lépjek tovább, azaz teremtsem meg a kapcsolatot és majd ott kiderül úgyis, hogy mik a lehetőségek... Merjem? - hisz tényleg csak egy hibatörlés kell és nem diagnosztika...
IZT2021-06-17 20:29:52 // 144980
Szerintem érdemes mert amilyen munkáva jár a levétele és nem évente csinálod, már cseréld ki. Én a vezérlés oldalit cseréltetem most! :D
Coyote2021-06-17 14:09:53 // 144978
Köszike mindenkinek, majd rádugom a gépet aztán meglátjuk mit ír ki. 👍🙂
Kau2021-06-17 14:01:57 // 144977
Hírből hallottam, hogy létezik az a másik fajta is... :))
Kau2021-06-17 14:01:19 // 144976
Jaaaa :))))) Azt nem is néztem. Azt hittem Coyote autója is 1.6TS. :)
Hiába. Ez már a korral jár. De amúgy szívesen! :)))))
Hiába. Ez már a korral jár. De amúgy szívesen! :)))))
Kazes☻2021-06-17 13:25:42 // 144975
KAUnál minden autó benzines! :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-17 13:24:53 // 144974
De hiszen jtd-je van! Szóval se pillangó szelep, se trafó 😄 A dízelre nagyon nem jellemző hiba. Elsőre a Cr pumpa oldalában lévő nyomás szelepet nézném meg. MES-ben rá kell nézni, hogy az elvárt nyitási értéket követi e. Szerintem azzal lesz gond.
Kau2021-06-17 09:21:17 // 144973
Ami ingyen van:
Takarítsd ki az LMM-et és a pillangószelep körüli részt. Ha továbbra is csinálja, érdemes megnézni a trafókat, nincs-e elrepedve valamelyik.
Takarítsd ki az LMM-et és a pillangószelep körüli részt. Ha továbbra is csinálja, érdemes megnézni a trafókat, nincs-e elrepedve valamelyik.
Coyote2021-06-17 09:12:06 // 144972
Egy kis segítség kéne. Mostanában hidegen melegen ingadozik az alapjárat plusz menet közben néha néha megtorpan egy pillanatra. Hol keresendő a megoldás? 🤔
marci912021-06-15 13:31:09 // 144971
Sziasztok!
Kissé sikerült hanyagolnom a csoportot pár magánéleti nehézség miatt, de ígérem, mostantól nem fogok eltűnni :)
A járgányom túl van a 200E km-en és elkezdtük leműteni nemrég róla a váltót, ugyanis az évek óta tartó morajlást és rossz fokozatvételt meguntam. Egyúttal a váltókulisszát is felújítom. Sajnos ez sokkal nagyobb meló, mint gondoltam és ráadásul a szervócsövet is cserélnem kell. Mindeközben a télnek köszönhetően a 2 évvel ezelőtt alaposan végigdrótkorongozott és alapozott padlólemez itt-ott megcsillantotta barna énjét. Már nem fogom újrapucolni az alját, kap egy olajos-zsíros fedőfilmet minden ősszel és így passziválja majd az olajos zsír a padlólemezt.
De a gondok ellenére kitartok és csak csendesen jegyzem meg, hogy imádja az új párom is a járgányt :)
Ha már vettetek le váltót akár TD-ről, akár TS-ről, ti is azt tanácsoljátok, hogy a főtengely szimeringet mindenképp cseréljem? Ilyen 200 +-os futásnál azért van esélye az olajfolyásnak már, ha még most nincs is jelen. Köszi!
Kissé sikerült hanyagolnom a csoportot pár magánéleti nehézség miatt, de ígérem, mostantól nem fogok eltűnni :)
A járgányom túl van a 200E km-en és elkezdtük leműteni nemrég róla a váltót, ugyanis az évek óta tartó morajlást és rossz fokozatvételt meguntam. Egyúttal a váltókulisszát is felújítom. Sajnos ez sokkal nagyobb meló, mint gondoltam és ráadásul a szervócsövet is cserélnem kell. Mindeközben a télnek köszönhetően a 2 évvel ezelőtt alaposan végigdrótkorongozott és alapozott padlólemez itt-ott megcsillantotta barna énjét. Már nem fogom újrapucolni az alját, kap egy olajos-zsíros fedőfilmet minden ősszel és így passziválja majd az olajos zsír a padlólemezt.
De a gondok ellenére kitartok és csak csendesen jegyzem meg, hogy imádja az új párom is a járgányt :)
Ha már vettetek le váltót akár TD-ről, akár TS-ről, ti is azt tanácsoljátok, hogy a főtengely szimeringet mindenképp cseréljem? Ilyen 200 +-os futásnál azért van esélye az olajfolyásnak már, ha még most nincs is jelen. Köszi!
DennisBeru2021-06-10 15:34:12 // 144970
Tervem hogy elrakom, és felújítom idővel. Köszönöm a tanácsot ;)
kertecs2021-06-10 09:25:04 // 144969
Elég szomorú... az én véleményem, hogy ha nem ette az olajat, és tudsz szerezni jó alapméretű főtengelyt, akkor tartanám ezt a motort. Jó donort nem egyszerű, nekem harmadikra sikerült.
DennisBeru2021-06-09 15:47:25 // 144968
Esetleg meg tudnátok mondani mennyi a gyári 1.6 TS 120 LE hengerenkénti kompressziója?
DennisBeru2021-06-09 15:25:37 // 144967
3. Henger hajtókar csapágyas lett és ütött oda...
Piritu - 1.000.0002021-06-09 14:46:27 // 144966
Én szétkapnám és megnézném hogy mi a gond. A hajtókar csapágyakat alulról is meg lehet nézni, szétszedni se kell a motort, csak a deklit. 10e Ft egy garnitúra....
DennisBeru2021-06-09 06:28:36 // 144965
Sziasztok!
Tegnap előzés után elkezdett kerregni a motor, hajtókar csapágy gyanús. Komplett motort éri meg jobban venni, vagy felújítani? Honnan érdemes beszerezni, ha komplett kell? Vagy jó lenne olcsón venni donor autót? (Mondjuk olyanba nem tudom milyen állapotban lenne a motor...)
Tegnap előzés után elkezdett kerregni a motor, hajtókar csapágy gyanús. Komplett motort éri meg jobban venni, vagy felújítani? Honnan érdemes beszerezni, ha komplett kell? Vagy jó lenne olcsón venni donor autót? (Mondjuk olyanba nem tudom milyen állapotban lenne a motor...)
DennisBeru2021-06-06 17:29:01 // 144963
Kazes☻2021-06-06 13:16:37 // 144962
Klassz... a géptető nagyon ott van...! 😃
DennisBeru2021-06-06 12:49:40 // 144961
MAFIA2021-06-06 11:40:25 // 144960
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem....
Faceliftes 145-höz keresek
-bal oldali kilincs alatti műanyag takarót,
-Kalaptartó két oldali műanyag tartóját, ami a csomagtérben van,
-jobb hátsó fényvisszaverő prizmát
valamint első-hátsó gyári emblémát.
Ha valakinek van beszerezhetőségi forrása, kérem jelezze.....
Előre is köszönöm szépen.
Egy kis segítségre lenne szükségem....
Faceliftes 145-höz keresek
-bal oldali kilincs alatti műanyag takarót,
-Kalaptartó két oldali műanyag tartóját, ami a csomagtérben van,
-jobb hátsó fényvisszaverő prizmát
valamint első-hátsó gyári emblémát.
Ha valakinek van beszerezhetőségi forrása, kérem jelezze.....
Előre is köszönöm szépen.
V.Tomi.145-146 🍀2021-06-06 09:24:15 // 144959
V.Tomi.145-146 🍀2021-06-05 01:30:36 // 144958
Nekem sem ismerős
Kazes☻2021-06-05 00:05:14 // 144957
Én ilyennel sajna nem találkoztam az enyémben.
DennisBeru2021-06-04 14:11:22 // 144956