Fórum >> Típusok >> 145-146

dfg (Tanárúr)2010-04-28 06:44:32 // 108355
így képen kicsit nehéz lenne dönteni. Nóci cartársnak van ilyen motorral a gépe, esetleg beszélj vele.
dfg (Tanárúr)2010-04-28 06:41:22 // 108354
baszki, van nekem egy 1,6 ts műszerfalam, odaadom, aztán nézd meg mit mutat azzal. mondjuk a forulatszámmérő kicsit bohóc lesz egy dieselben 7K :D
Alfás Theo2010-04-28 06:01:10 // 108353
alfa 146 td
Sziasztok!
Td alfát keresünk a feleségemnek, amivel a kicsiket cipelhetné. Ezt a kocsit nézegettük, a tulaj szerint tökéletes az állapota. De nekem gyanús, hogy kb 4-5 hete senki sem akarja elvinni tőle. Mint 146os szakemberek, ti milyen "nem eredeti" ,átcserélt dolgot láttok rajta?
Hol hajlamos rozsdásodni a 146os?
Mit kell megnézni, és hol, hogy lássam a tulaj gondos volt-e?
Hozzá tenném, hogy nem kezdő vásárló vagyok, 155öst és lanciákat igencsak ismerem, de a 146ost még nem.
Köszönőm a segítségeteket előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-27 22:19:33 // 108352
Nem birok rájönni mitől csinálja. 200km-en keresztül jó volt, aztán beadta ezt, itt kiakadt :-)
Szétszedtem, és ahogy lehúztam a műszerek lábáról a panelt, összekapta magát. Egyelőre olyan tippem van, hogy a fordulatszám mérő lábai nem érintkeztek a panelon rendesen, és az akasztgatja ki. Legalábbis ott mozgatva a panelt elég krézi dolgokat művelt a cucc. Volt hogy milest írt ki km helyett :-S
Egy kis csavarhúzóval összébb hajtogattam az érintkezőket, visszadugtam a panelt a helyére, most megint megy. Kérdés meddig, 8km már megvolt :-)
Ha szaraxik, felforrasztom a panelt a műszerek lábára...
A legviccesebb, hogy 177188km-nél szállt el (egy ideig írta), és vagy 40km megtétele után felélesztéskor 177186km-t írt ki. Ezen külön behidaltam :-) Ezekszerint a comp a műszerfalon keresztül számolja az össz km-t?
mreni2010-04-27 21:37:43 // 108351
Nekem 215/40 van elöl hátul ültetve!! és még jön a nyomtáv is 1-1cm:)
Et 30a felnim
Hátul beleér ha hátul 3omnál többen ülünk bent.

Nagyon király ez a Lancia,élményautó ezis:)
Selmak2010-04-27 21:31:19 // 108350
Azok a csodálatos digó elektronikák. :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-27 21:05:45 // 108349
Bedobtam ma a gázolajba egy kis viagrát, oszt' egyből megtáltosodott a traktor:

Mindez városban :-)))))
Tedi2010-04-27 17:30:19 // 108348
Lehet. Fogyaszd ki a benyát és tolj bele injektortisztító löttyöt és menj vele, amíg bírsz. A lényeg, hogy minél kevesebb benzinbe tegyed, hogy ne híguljon fel annyira. Ha essem nyert, akkor passz :)
dfg (Tanárúr)2010-04-27 17:10:24 // 108347
nekem 205 van elől. az et számáról a keréknek meg fingom sincs... de rálesek majd. elöl nemigen szokott baj lenni, nekem is hátul ér be, ha sokan ülünk benne.
coweeboo2010-04-27 07:23:03 // 108346
Hali,
Persze a felni számít, csak jelen esetben az adott, ET számáról viszont fogalmam sincs.
Attól félek, hogy ha megveszem a qv szélesítőket kilóg a fél kerék, és az problémát jelenthet a későbbiekben, főleg ha tényleg ültetve lesz a verda. Az is kérdés, hogy a 205 ös gumik szeretnék-e elöl....
dfg (Tanárúr)2010-04-27 06:31:10 // 108345
szerintem is az eleve jól megválasztott kerék jobb,mint egy nyomtávszélesítő
Zsoltyr2010-04-27 00:50:08 // 108344
Vagy ha cserélsz felnit, akkor ET35-ösre és nem kell nyomtávszélesítő
coweeboo2010-04-26 23:20:37 // 108343
Köszi Tanár Úr a választ, akkor még meglátom mi légyen.....
pb_2010-04-26 23:14:34 // 108342
Lől, féktárcsa felejtős.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2010-04-26 21:56:07 // 108341
Üdv Urak!
Ma meglepett a kicsike. Elmentem délelőtt kocsit porszívozni, az oda út teljesen normálisan zajlott. Viszont mikor hazaindultam kigyulladt a spricni lámpa és 1700 as fordulat fölött iszonyatos hangokat ad. Lövésem sincs mi lehet. Tegnap sajnos szükségből egy GP kúton kellett tankolnom, elképzelhető hogy ez hozta ki a sodrából? plz help
Driver2010-04-26 21:27:25 // 108340
szerintem ha ezeket a fordulatszámokat látod akkor minden ok. bár már vezettem olyan offos autót is aminek az alapjárata meleg motornál 600-700 körül volt, minden lámpánál azt hittem hogy leállt a motor :)
Tedi2010-04-26 19:19:54 // 108339
Hát...Jászárokszállás nem itt van :) meg van nekem jó kis szerelőm (elvileg kettő is:D), akikben megbízom
dfg (Tanárúr)2010-04-26 18:53:51 // 108338
ez egy érdekes kérdés, mert a mieinkben gyárilag is van valamekkora nyomtávszélesítő, bár arra már nem emlékszem, h elöl, v hátul.
az, hogy a keréknél jelent-e majd gondot, attól függ, hogy milyen a kereked ET száma, és hogy le akarod-e ültetni a kocsit.

ha gyártatni akarsz, akkor rég féktárcsám van némi pálinkáért cserébe.
coweeboo2010-04-26 17:50:36 // 108337
Sziasztok,

Kösz a választ!!
Íme egy új kérdés!:D
Szeretnék venni nyomtávszélesítőket a gépre, lehetőleg a qv-hoz valót. Tudtok róla valamit? Mekkora a vastagsága? Nem lesz valami para vele ha felrakom a 16"os felnikhez?
Köszi szépen a segítséget!!
Tisy2010-04-26 16:32:11 // 108336
Ha gondolod van egy nagyon jó hengerfejes Jászárokszálláson Kaszab Lajosnak hívják mi oda hordjuk a hengerfejeket felújítani bármire való is legyen. De most csináltatta ott DöSö is a 1.6 ts hengerfejet komplett 30ft volt új szelepvezető, szimering, síkolva
dfg (Tanárúr)2010-04-26 14:03:38 // 108335
Bár itt pont nem látszik az óracsoport, de:



azt mondja:
-Menjünk apa autójába, alfa romeo kukacos autóó!
dfg (Tanárúr)2010-04-26 13:59:47 // 108334
szia
nekem is be van téve utólag. a műszercsoportról le lehet venni a plexi cuccost, és abban vannak a gyűrűk. veszel egy bontott műszerfalat, és a plexit lecseréled rajta. mindenestől 10 perc alatt megvan.


valószínű sokan azért nem válaszoltak (köztük én is) mert ez sokszor felmerül, és könnyedén visszakereshető a kereső segítségével. ;)
de a második kérdésre mindig jön a válasz akkor is, ha nem pirítasz ránk.
Axl Trans2010-04-26 13:48:58 // 108333
Megoldható, de a gyűrűk ára horror, jobban jársz ha fölhajtasz egy bontott gyűrűset (ritka) és a kettőt összehozod. A krómkeret arra a fekete műanyag lapra van téve, azt át kell tenni a saját óracsoportod elé.
ystuc2010-04-26 13:41:53 // 108332
Valahogy megoldható. Azt hiszem GT csinálta ezt meg az ex-146-osán. De ebben nem vagyok biztos.
coweeboo2010-04-26 13:35:51 // 108331
Szevasztok!!

Örülök, hogy itt mindenki segít mindenkinek, de még jobban örülnék, ha válaszolna valaki az én kérdésemre is!!
Szerencsére pont kimaradt az autómból a króm gyűrű a műszerek körül.
Érdekelne, hogy tudjátok-e, ha ezt szeretném pótolni, megoldható a jelenlegi óracsoport bontásával vhogy, vagy kell vennem egy újat?Köszönöm
Tedi2010-04-26 10:33:45 // 108330
Igen, előbb-utóbb meg kell csinálni. De inkább utóbb, mert most nincs annyi gatyám :D
A jó hely az adott :)
pb_2010-04-26 10:02:47 // 108329
1, vlószínűleg nem fogod +úszni.
2. jó helyre kell vinni.))
Tedi2010-04-26 09:23:16 // 108328
Na, azért ennyire messzire ne menjünk :D Ha ide vesszük a vezérlés cserét is, ami lassacskán azért időszerű lesz, meg a gyertyacserét, akkor 1) nem járok messze a komplett motorgeneráltól 2) a gatyám is rámegy az autóra :))
pb_2010-04-26 09:13:30 // 108327
Akkor még írd hozzá a szelepszár szimeringeket is. + ugye, ha itt tart a dolog, és aprólékos a javítás, akkor szelepülékek, szelepzárás, htőke Llenőrzés. Aztán, ha szükséges, mindezek javítása cseréje, stb.
Tedi2010-04-26 09:03:44 // 108326
Hoppácska. Na, akkor ezt is felírom a listára. Köszi!
pb_2010-04-26 09:02:07 // 108325
Az a baj, hogy bármilyen olajat önthetsz bele, mind1iket + fogja Nni.
pb_2010-04-26 09:00:26 // 108324
Inkább lát6ó nyoma van, igencsak fogy az olaj.
pb_2010-04-26 08:58:41 // 108323
Sok minden kiderül 1 mérésnél.
Tedi2010-04-26 08:44:13 // 108322
Na, lasan floodolni fogok, de majd banolom magam :D

Próbáltam mindenféle olajat. Sima 20K Seléniát, 20K for AR-t sűrítő adalékkal, Valvót, mindegyik ette. Ahogy olvasom a ti tapasztalataitokat, motorja válogatja, hogy mit eszik és mit nem. Azok után, hogy az én motoromnak tök mindegy, én azt mondom, olasz autóba olasz olajat, maradok a Seléniánál. Jobb a lelki béke :)
Tedi2010-04-26 08:39:00 // 108321
Valami nekem nem tetszik a motor hangjában. Szerintem jobban kattog, mint kéne. 40 ezer kilométerrel ezelőtt, amikor cseréltettem a komplett vezérlést Piri megnézte a hidrotőkéket, azt mondta no para. De lehet, hogy a következő vezérléscserével ezek is repülnek.
Na és ahogy ez idejön: a szelepvezető kopásának van valami hallható, érkezhető manifesztációja? Pl ilyen kattogó hang?
Tedi2010-04-26 08:36:25 // 108320
Mindenképp! Bár az erőt abszolút nem hiányolom belőle, megy rendesen. Aztán lehet, hogy mindig csak egy kicsit veszett el belőle és nem tűnik fel :))
Sajnos azt én is érzem, hogy önmagában a gyűrűzés meg a h.fejtömítés cseréje kevés lesz. Meglátjuk.
mreni2010-04-26 08:29:56 // 108319
7-8ezer forintért síkolnak,már az a legkevesebb:)
Én tutira megcsináltatnám ha már szét van szedve;)
Én is a héten méretek kopressziót a turbos mocin.

Van eladó komplett 1.4TS motorom,alkatrésznek is vihető ha kell megbontom:)
Váltó is van
pb_2010-04-25 23:01:59 // 108318
Nem hüvelyes a motor, ha hozzá kell nyúlni akkor túlmérettel lehet orvosolni.
Topee2010-04-25 21:38:04 // 108317
Hát én is ezen töröm a fejem de elötte bizti mérek egy kompotot nekem por száraz az egész blokk szal olajfolyás az 100%hogy nincs.. már csak azon kell reménykednem hogy nincs a hengernek akkora válla mint schwarzenegger-nek :D amugy perselyeket lehet cserélni vagy csak komplett henger csere van ha szar.. ?
dfg (Tanárúr)2010-04-25 21:31:23 // 108316
az újrasíkolás sztem a többihez képest nem tétel.
dfg (Tanárúr)2010-04-25 21:30:28 // 108315
Mindenesetre ha a seleniát eszi, az még nem baj. nekem azt ette, a másik akármit meg nem...
Tisy2010-04-25 21:14:44 // 108314
Ha leveszitek a hengerfejet a szelepvezetőket nézd meg az el szokott kopni
pb_2010-04-25 21:01:34 // 108313
Sztem a gyűrűzés kevés lesz, mindenképp kell mérni kompressziót.
Tedi2010-04-25 20:56:38 // 108312
Ja, és nagyon köszi a dicséretet! :)
Tedi2010-04-25 20:56:14 // 108311
Gyűrűztetés a terv, meg hengerfejtömítés. Ha van egy kis szerencsém, akkor újrasíkolni nem kell. Majd meglátjuk.
Tisy2010-04-25 20:42:21 // 108310
Látom mindenkinek olajfogyasztás baja van? Hát mit mondjak az enyém is eszi, mert van benne, de a jobb lábam nehezebb is mint a bal nem tagadom. Ma kellemesen csalódtam az autómban mikor kihúztam a nívópálcát, shell olajat nem szereti!
Topee2010-04-25 20:20:11 // 108309
hát szerintem betervezek egy kompresszio mérést kiváncsiságból.. mien olajat használtok? valami kicsit sürübb olajjal nem lehetne egy kicsit reálisabb határok közé szorítani ezt az olajfogyasztást? mert mondom nálam az a vicc hogy elötte alig alig csipegette decikröl volt szó most meg már literekröl selénia meg nem éri meg havonta szerintem és ahogy észrevettem azt hamarabb el is pusztitja....
dfg (Tanárúr)2010-04-25 20:13:40 // 108308
nekem is bemegy egy periodusban 4-5 doboz olaj. nincs ezzel semmi baj. szerettem volna, ha a céges opel ennyi olajat evett volna, de ment is volna...


mondjuk a játszós opel nem eszi ebszolút, és megy is...
Topee2010-04-25 19:45:20 // 108307
az is szép... enyémbe 143k van de kitudja hogy igaz e vagy sem... mi a terved vele hogy már nem sokáig? gyürüzés vagy elakarod adni? :) kár lenne érte mert nagyon szép a géped! :)
Tedi2010-04-25 19:40:45 // 108306
Full autópályás használatnál 3 ezer km alatt evett meg úgy 2-2.5 litert. Ha városban, meg városon kívül, de nem autópályás használatnál ennél picit alacsonyabb. De nekem van direktszűrőm, és pont a múlt héten léptem át a 190 ezer kilométert. Az autó motorcserés volt, szóval nemtom, hogy a mociban pontosan hány km van.
Egy olajcsere-periódusban 5-6 liter olajat simán benyakal. De remélem már nem sokáig...:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak