Fórum >> Típusok >> 159

Zselé2020-06-19 17:51:37 // 121659
Most meg nem dobja be... 2 napig égett
RomeoOne2020-06-19 17:44:02 // 121658
Szerintem ePER-ből ki lehet kaparni. Valószínűleg én is azt tettem anno. Már fakulnak az emlékek 3 év távlatából.
Zselé2020-06-19 17:16:29 // 121657
Huha, és annak vajon mi a cikkszáma? Nem is hallottam ilyen alkatrészről még
RomeoOne2020-06-19 16:57:44 // 121656
Bár most pillanatra elbizonytalanodtam, lehet, hogy a turbó utáni...
De tuti nem az, amelyik nálam volt. De sztem a részecskeszűrőben lévő lesz az. A P242B lesz sztem a másik, amelyik a leömlőn van.
RomeoOne2020-06-19 16:51:58 // 121655
Hát ez a részecskeszűrőben lévő, nem a leömlőn lévő kettő.
Zselé2020-06-19 16:44:31 // 121654
A hibakód: P2084 hőmérséklet érzékelő a részecskeszűrő bemenetén - érvénytelen jel

Ez melyik?
RomeoOne2020-06-19 16:23:58 // 121653
Mondjuk a tiedben nem biztos, hogy van ilyen szenzor. Csak a 2.0-kban. És ez a turbó előtti. Bár Zselé hsz.-éből nem derül ki, hogy melyik.
tirex2020-06-19 13:40:49 // 121652
Én úgy jártam vele vagy 2 hónapig nem volt semmi baja tőle, mondjuk nekem a lenti volt a rossz nem a turbó utáni.
RomeoOne2020-06-19 10:03:41 // 121651
blog

Én elég sokat mentem vele így, mire sikerült megjavítani. Nem tömődött el. De ha mégis eltömődne, indítasz rajta egy kényszerregen-t.
Zselé2020-06-19 09:36:48 // 121650
Sziasztok, sajna beteg lett az autóm (kipufogógáz hőérzékelőt kell cserélni), de csak kb. 2-3 hét múlva fogok tudni menni szervízbe. Most ég a check engine lámpa, de tárolt hiba, 10-ből 1x jön elő, amikor valóban szervíz üzemmódba kerül az autó miatta, amúgy megy rendesen.

Az jutott eszembe, hogy a részecskeszűrő regenerációt el fogja indítani check engine mellett? Az adott időszakban 2-3000 km-et megyek vele, és nem lenne jó ha összegyűlne a sok koksz...
Szasi2020-06-18 17:17:59 // 121649
Mázli volt ,de kèszültèl rá a vízszint jelző jól vizsgázott gondolom mèg a 2.0 EGR repedès miatt raktad be a TBI be is.Szerencsère ne lett komoly baj , köszönöm,hogy megosztottad a jelensèget.
b00772020-06-18 17:05:15 // 121648
Végül a dugózás mellett döntöttem, viszont nem tudja véletlenül valaki, hogy a szívósorban levő vízcsőnek mi a cikkszáma? Sikeresen eltörtem meg levételkor de utana kiderült hogy a szívósorban levő része is eltört.
leopop32020-06-18 12:33:43 // 121647
Ma volt szerelőnél Bella és szerencsére sokkal jobb a helyzet mint előtte.
Sokkal kevesebb az alumínium darabocska illetve az olaj színe is sokkal jobb volt.
Akár meg is úszhatta a motorom friss Motul olaj került bele most is.
Illetve 5000 km után ismételjük hogy akkor mit hoz ki.
Illetve a szelepek is szebbek voltak kb semmi nem volt rajtuk egy két apróbb kis darabka de azokat is letisztítottuk.


RomeoOne2020-06-18 11:02:51 // 121646
Emeld ki előre, meg hogy kiemelje az akciós árat 2-3 ezer forint talán, de lényegesen feltűnőbb lesz.
Berto2020-06-18 06:15:10 // 121645
Ciao,



Olcsóbb lett :(
Vegyétek vigyétek!
159 sw 2.0jtdm 170LE

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_0_jtdm_16v_distinctive-15494769

https://alfaamore.hu/tagok/1925/autok/10787
b00772020-06-17 22:00:59 // 121644
Mondjuk szerintem sem rakták volna vissza ilyen szívósorral...Persze érthető, esélyes, hogy nekem is inkább dugózás lesz...
Ahogy néztem ezeket 2 féle szívósorral szerelték, egy full fém házassal és egy félig műanyaggal (ez van nekem), teljes eltérő motor vezérli őket. Itthon eddig minden üzletben (legalábbis kép alapján) a fém házas kivitelt láttam motor nélkül. Eddig csak az ebayen találtam cikkszán alapján olyan amilyen az enyém.
ZoliNix2020-06-17 21:35:50 // 121643
Az előző tulajra gondoltam hogy visszarakta volna a hibás szívósort. Nyomatékot max alacsony fordulaton vesztesz, (nem lesz használhatatlan) ha jól tudom elég alacsony fordulaton kinyit teljesen. Persze az új is egy megoldás csak én nem örültem volna ha a 300000-et megfejeltük volna egy új szívósor árával. 😂
b00772020-06-17 21:14:42 // 121642
A félig széthullottat semmiképp, inkább a kérdés az az, hogy megéri dugózni vagy inkább költeni egy újra, én szívem szerint vennék bele egy újat. A dugózás után elvileg veszít pár le-t és nyomatékot is, legalábbis én azt hallottam. De ha teljesen elegendő egy dugózás, és nyilván biztosabb is, mert egyszer az új is széthullhat... Akkor én afelé is hajlok...
ZoliNix2020-06-17 20:42:01 // 121641
Én dugózáspárti vagyok. Nekem hagyott némi javítani valót maga után a lapát. Keresgélj kicsit, hátha megvan még az a lapát. Nem hiszem hogy "lapátkatasztrófa" után valaki visszarakta volna a félig széthullott szívósort.
b00772020-06-17 18:15:55 // 121640
Sziasztok!

Mivel mondhatni elég gyakori hiba a szívósorban lévő terelő lapát leszakadásából adódó probléma, így gondoltam megelőzöm a bajt, főleg, hogy amúgy is nagy szervizes volt az autó. Leszedtem a szívósort, az egyik gond, az hogy sajnos már egy lapát hiányzott is, viszont és nem vettem észre, hogy ez leszakadt volna (ha csak még nem az előző tulajnál, de már pár éve nálam van az autó). Ilyenkor érdemes a motorban "szétnézni"? Nem hiszem, hogy egy fém lapátot gond nélkül "átdolgozott" volna a rendszeren...
A másik az az, hogy milyen lehetőségeim vannak? "Ledugózni"? Venni egy komplett új szívósort? Felújítani talán ezeket nem lehet úgy tudom.
Előre is köszi, jól jönni minden tanács, tapasztalat!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-17 17:32:02 // 121639
Nem értem minek van ott gyorscsati semmi értelme én a kiegy. tartály cserekor kiiktattam
Roll19832020-06-17 14:55:49 // 121638
Nekem ezzel szerencsém volt, a szerelő kezében hullott darabokra az a csatlakozó.
yani🍀2020-06-17 13:41:22 // 121637
Mindenképpen érdemes megnézni!
Nasuto2020-06-17 12:50:53 // 121636
Ez a hiba szerinted a későbbi TBi motoroknál már orvosolva lett (gondolok itt a 2016-os Giulietta QV-ra), vagy ott sem árt megnézni? ;)
Shadin2020-06-17 11:17:08 // 121635
Javaslom minden TBi tulajnak akinek még nem volt gondja eme csatlakozóval, bontsa le minél hamarabb. A gyorscsatlakozó eltávolítása után a gumi csövet a kalapos fém csőre a peremen túl kell tolni és az mögött rögzíteni a gyári bilincs segítségével. A gyári megoldás pedig a 50518111 cikkszámon keresendő, ez a komplett cső a kiegyenlítő tartályig.
RomeoOne2020-06-17 10:41:32 // 121634
Na az ilyen bejegyzések miatt jó hely az Amore :)
Giuntini2020-06-17 10:40:27 // 121633
🙏🙏
yani🍀2020-06-17 10:37:18 // 121632
A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát.

Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.
Lörke2020-06-16 20:13:16 // 121631
Sika Lastomer 710.
Liquid2020-06-15 21:49:22 // 121630
Én is szilóval raktam vissza. Mért lenne bajos levenni? A szike csodákra képes.
Szabister2020-06-15 11:18:08 // 121629
Én valami iylesmiben gondolkodnék:
Klikk
Van aki sziloval rakja fel,de ha esetleg le kell venni akkor már bajos lesz. Az a lényeg minnél laposabb legyen és tömítsen.
knrdptr2020-06-15 10:24:35 // 121628
Sziasztok! Az alany 1.9 jtdm, tegnap újra bedobta a Check - Enginet. Legutóbb pár hónapja mikor ez volt, dpf-re utaló hiba volt, kényszer regent csinált a szervíz.

Mielőtt tovább lépek, szeretném újra kiolvasni a hibakódot. Van esetleg győri cartárs aki ebben tud segíteni?
norbi04092020-06-15 07:42:24 // 121627
Milyen anyaggal érdemes javítani? 🙂
Tisy2020-06-15 00:44:38 // 121626
Sziasztok. Kinek volt már turbó nyomás igadozása 1.9 16v multijet motoron? Előzmények: Egr hiba miatt megált a kocsi. Teli verte a részecske szűrőt az tisztitva lett ezután. Csereltem kipuf nyomás jeladót , szivócső nyom érzékelőt, vákom szabályzót. Hibát nem hoz de a nyomás ingadozik 2000 és 3000 fordulat között . Sehol nem fúj ki. Wgt könnyen jár órával le vákumolva. Egr keverő ház tisztítva.Egr cserélve. Igaz itt volt egy kis olvadás de nem vészes a szivosor végén az összetételnél.Azt reszelővel lehetett menteni. De hozzá teszem lehet még attól nem jó . Lassan feladom vagy felgyújtom. Várom segitségetek köszi
Szabister2020-06-14 20:26:20 // 121625
Az ajtó panel alatt van egy lemez amire szerkezet van felfogatva stb. Az alatt adta meg magát a szigetelés. Azt kell kijavitani.
Link
norbi04092020-06-14 20:11:03 // 121624
Más kérdés... Kerestem de nem találtam választ rá.
Ki hogy oldotta meg a nagy eső esetén az ajtónál a szőnyeghez befolyó víz megakadályozását?
Nem vészesen, tehát nem állt a víz bent, de a küszöb belső részén megállt egy kis víz. Megelőzvén a kacsaúsztatót a pedáloknál... Valamit lehet kellene mókolni 😀
norbi04092020-06-14 20:07:55 // 121623
És akkor most tulajdonképpen melyik jó? 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-14 15:50:18 // 121622
Tudom, ezzel szoptam 😀😀😀
norbi04092020-06-14 13:23:25 // 121621
Akkor korrekt, hogy 4 oldal is rosszul tünteti fel 😕
Mind a 4 ugyan úgy a 813122 cikkszámú valeo-t hozza az 1.9 és a 2.0 esetében is.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-14 13:14:31 // 121620
Nem jó, más a csőátmérő...
norbi04092020-06-14 10:28:43 // 121619
Ahogy néztem, a Te oldalad (Alba) is ugyan azt hozza 1.9-re mint 2.0-ra. 🙂
norbi04092020-06-14 10:11:58 // 121618
3 alkatrészes oldalt is megnéztem...
És mind a 3 ugyan azt cikkszámú kompresszort hozza az 1.9 16v-hez mint a 2.0 170 lovashoz 🤔
Ez lehetséges?
norbi04092020-06-14 09:22:33 // 121617
Az nem kevés 😀
Esetleg azt tudod, hogy csakis a 2.0 JTDm 170 lovas verzióból való kompatibilis vagy esetleg vannak más motorokról valók amik jók a 2.0-ra? Mondjuk pl. 1.9 16v kompreszora jó lehet a 2.0-ra?🤔
fazek2020-06-13 14:09:17 // 121613
Hali! Látom pont a klíma a téma :-)
Ami nálad szerepel a webshopban Lucas és valeo között mi a külömbség az árán kívül?
Nekem is kellene komprsszort cserélni.
norbi04092020-06-13 14:06:02 // 121612
Na igen. Nézegettem bontók weboldalait és akad pár cikkszámú kiadás. De csak meglesz a belevaló... 😕 Te bontottat esetleg nem tudsz? Vagy csak újat? 🙂
norbi04092020-06-13 12:42:34 // 121610
Mármint, hogy melyik kompresszor kell a típushoz? Vagy mire gondolsz? 🙂
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak