Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-28 11:12:25 // 69714
mondj egy méretet, külső, belső hossz és hozok neked szilentet...
.......................2015-07-28 10:54:12 // 69713
köszi hogy megkerested,
ma is tanultam valamit :)
.......................2015-07-28 10:50:23 // 69712
pont azért linkelem be ,hogy hátha valami okos megoldása van ezekre az apró problémákra másoknak

pl. a GTV hátsó futómübe is van más gyártótól GL szem ,de keresni kell
és ha már valaki kereste és megosztja nagyon megköszönjük
.......................2015-07-28 10:44:06 // 69711
Azon csodálkozom hogy még nem cserélted le a Brerát egy jürgen wágenre,
még nem jött el az ideje
de már kandikál a 420d
DKori2015-07-28 06:47:58 // 69710
Jól írja Poló: közvetlen befecsis dizelről volt szó.
Poló2015-07-28 00:44:40 // 69709
Szerintem a közvetlen befecskendezésre gondolt a cartárs, az pedig 1988 :)
GTPeti2015-07-28 00:08:15 // 69708
Látom nem olvastad el a szöveget, amit belinkeltem. :)

Sem '86-ban sem ;88-ban nem volt rendelhető a Cromába CR. Mert '97-re készültek el a szériaérett alkatrészekkel a Bosch-nál.
DKori2015-07-27 23:49:16 // 69707
:)

No, akkor jól emlékeztem :) ..ne érts félre amúgy, sztem ettől egyik sem lesz jobb vagy rosszabb...csak szemet szúrt, mert így a 90es évek környékén még bőven megvolt a kurázsijuk és a lehetőségük is az akarásra és az úttörésre az olaszoknak :)
DKori2015-07-27 23:37:28 // 69706
Nekünk egy 87es 2.0ie volt az első olasz autónk. :)
Pityukoma2015-07-27 23:25:21 // 69705
Szosza!
Mindenben meglátod a rosszat, valahogy van érzéked hozzá. Néha keresd a jót és meglátod sokkal jobban fogod érezni magad. Az Alfa Romeot nem azért szeretjük mert egy tökéletes mérnöki munka eredménye. Van jó pár erénye is, azért lássuk be. Nem lehet mindig mindent csak műszaki szemmel nézni. Én is pocakot eresztettem és erősen kopaszodok, tudom és elfogadom magam így. De ha mindig csak erre emlékeztetnének az meglehetősen bosszantana. Azon csodálkozom hogy még nem cserélted le a Brerát egy jürgen wágenre, pedig a Brerában is van bőven "nagyon okos olasz mérnöki" munka.
Ez itt egy Alfa Romeo rajongói oldal..... néha egy picit léccci ne szapuljad már no :-)
.......................2015-07-27 23:13:04 // 69704
Valóban ,igaz
a fiat a király akkor a direkt befecs
Nyertek az olaszok
Poló2015-07-27 23:10:41 // 69703
89-es volt nekünk :)
DKori2015-07-27 23:08:55 // 69702
Igen, nem tudom prototípusban mikor jelent meg (az lehet, h 86), de 88tól már sorozatgyartásban volt, rendelhető volt vele a Croma.
Poló2015-07-27 23:04:06 // 69701
Azt az egy dátumot gugliztam, két helyen is 86-ot írtak, bár én is 88-ra emlékszek :)
GTPeti2015-07-27 23:03:51 // 69700
De. Az első Common Rail-es autó (prototípus!) egy Fiat Croma volt. Itt van egy remek leírás, hogy mik voltak a fejlesztés lépései. A döntő részt az olaszok csinálták.

Az első megvásárolható CR-es autó a 156 volt. Dokumentum itt.

További infók itt.
A második pedig a C-Klasse 220 CDI még ugyanabban az évben.
DKori2015-07-27 23:01:44 // 69699
No én is ~így tudtam (teljesség kedvéért: 88 nyarán jött a Croma 1.9 TDid, 85-88ig csak a 2.5D és 2.5TD diesel volt elérhető hozzá), a lentebbi német szövegben meg az Audit írják, de tévesen mert az már 89.
Poló2015-07-27 22:56:47 // 69698
Az első közvetlen befecskendezéses személyautó a Fiat Croma 1,9 TDid volt 1986-ban. Munkagépekben használták előtte is a közvetlen befecskendezést, személyautóknál nem, mert túl hangos volt. 1997-ben jött az első common-rail, közös nyomócsöves dízel motor az Alfa 156-ban. Ez is közvetlen befecskendezéses motor, de itt már nem külön csöveken jön a gázolaj az adagolónál, hanem egy közös csövön jut el a porlasztókig.
DKori2015-07-27 22:48:09 // 69697
http://www.fiatcromaclubitalia.it/versioni/1aserie.html

És megvan...1988 június.... :) nekem nagyon úgy tűnik, hogy ebben a vitathatatlan elsőbbségben egyezzünk ki 2-0-ban a digóknak! ;)
DKori2015-07-27 22:42:36 // 69696
Szia(sztok)!

Nem akarok bele*zni, csak a pontosság kedvéért:

Személyautóban nem a Fiat Croma 1.9 TDid volt az első közvetlen befecsis dízel (85-ben még tutira nem, de 88-tól már egész biztosan elérhető volt a Cromahoz), az első common rail dízel meg 97-ben az Alfa Romeo 156 1.9 JTD?

Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy sok helyen emelik ki, hogy anno a 90es évek elején diesel technológiában/fejlesztésben (is) amikor is mérföldköveket tettek le ezen a téren, messze az élvonalt hozták az olaszok, a többiek csak utána kezdtek beállni a sorba.

Lehet én tudom rosszul (de eddig meg voltam erről győződve) csak kíváncsi vagyok :)

Bocsi a fél-off-ért
Sandree802015-07-27 22:19:33 // 69695
Köszi Urak a segítséget.

Üdv.:
S.
Liquid2015-07-27 22:16:00 // 69694
a 156-nál se lehetett, sőt ott egyáltalán semmit se, a 159-nél a hátsó (nagy) szilentet lehet cserélni
David | Centocinquantanove2015-07-27 21:55:59 // 69692
Szerintem utóbbi kell neked!
Külső átmérő ~64mm
Belső átmérő ~31mm
Sandree802015-07-27 21:08:32 // 69690
Sziasztok!

159 1.9 JTDM 16V (motorkód: 939 A2000) mociba milyen olajszűrő kell?

Van ilyen:
FI OE682/2
Magasság [mm]: 105
Külső átmérő [mm]: 66
Belső átmérő [mm]: 26
Belső átmérő [mm]: 41

meg ilyen is:
OX386D
Magasság [mm]: 74
Külső átmérő [mm]: 63,5
Szűrő kivitel: Szűrőbetét
Belső átmérő 1 [mm]: 31,5
Belső átmérő [mm]: 31
Magasság 1 [mm]: 70,1
Átmérő 4 [mm]: 31,5

Előre is köszi:
Sanyi
yani🍀2015-07-27 20:34:23 // 69689
Ugyan személyesen még nem találkoztunk, de a kommentjeidet alapján nem igazán értem miért van egyáltalán Alfád? Itt a többség azért vette ezt az autót mert összességében ezt találta a legjobb választásnak. Van aki (szerintem mindenki) a formáját szereti, van aki a futóművét, van aki a motorját. Mindegyik mellett lehet pro és kontra érveket felhozni, de az közös mindannyiunkban, hogy úgy szeretjük az autónkat amilyen. Sajnos túl vagyunk már azon, hogy a gömbcsuklót két csavar kivétele után le lehet venni a lengőkarról, mint az 1-es Golfban. Ilyen lett a világ, mindent integrálnak. Vagy elfogadod, vagy ne vegyél ilyet!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:31:40 // 69688
a gyári 130e ft/ oldal egyébként
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:19:00 // 69687
engem régóta nem érdekel ki, mit hisz el én a száraz tényeket közlöm... amit beszéltem ma egy TBi-s jó ismerősömmel vagy is az Ő javaslatára, hogy a turbó olajzó csövénél van egy mikrószűrős csavar azt érdemes kicsavarni és kitisztítani, hogy szabad utat kapjon az olaj ezzel is megelőzve a turbó halált...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 20:10:51 // 69686
mert az opel futómű...kb össze hasonlíthatatlan a szar olasz sport futóművel :)
Piritu - 1.000.0002015-07-27 19:46:40 // 69685
A Petinek szerintem felesleges belinkelned ezeket, még nincs 159-e.
Nekünk meg már kicsit uncsik a jelzők...
.......................2015-07-27 18:23:29 // 69684
elbaszott egy konstrukció ez az egyben gömbfej a lengökarral


a mito ban külön lehet a gömbfejet is cserélni pl.
.......................2015-07-27 18:18:39 // 69683
a nagyon okos olasz mérnökök miatt csak egyben van hátra lengökar
a Pos. 1


ami gyakorlatilag utángyártottban nincs

a gyári meg 210eFT per oldal!
GTPeti2015-07-27 18:17:57 // 69682
Én TRW-t vennék, mert ők a saját termékeiket árulják. A Ruville is jó márka, figyelnek a minőségre, de ők deklaráltan nem gyártanak, hanem csomagolnak. (Viszont a csomagolócégek közül a legjobb.)
.......................2015-07-27 18:12:01 // 69681
TRW a gyári beszállító a futómüben,lengökarok terén
Greentimus2015-07-27 18:00:35 // 69680
Bocs: TRW a neve helyesen.
Greentimus2015-07-27 17:56:28 // 69679
TWR és Ruville lehetne. TWR minimálisan drágább. Vajon jobb is?
GTPeti2015-07-27 17:54:10 // 69678
Szerintem 200e fölött azért már kezdhetsz gyűjteni a köv. lengőkarokra. Amiből a jelek szerint célszerű gyárit venni, ha eddig kibírták.
Greentimus2015-07-27 17:16:35 // 69677
Üdv!

Van valamilyen "statisztika", tapasztalat a lengőkarok élettartamáról?
Első alsók már cserélve lettek, bal felső mostanában kezdett el nyikorogni bukkanóknál/úthibáknál, gondolom cserés lesz. Hátsók még gyáriak, azoktól mit várhatok? 220.000 km-nél tart az autó.
Dömpi (il dottore)2015-07-27 13:19:40 // 69676
Miért? átrakható?
.......................2015-07-27 11:07:26 // 69675
nekem mint géészmérnöknek egyértelmü hogy nem hordok szemellenzöt ,és minden technikai megoldás érdekel,
nekem tök mindegy hogy mi van ráírva az autó orrára ,ha édekes müszakilag
nem hordok sem bmw sem vw ,sem alfa ,sem fiat szemellenzöt
GTPeti2015-07-27 11:03:35 // 69674
Eddig azt hittem, hogy BMW-fan vagy. De most már nem vagyok biztos benne. :D
.......................2015-07-27 10:41:08 // 69673
idöbeli elsöbbségét értem:(hamarabb volt közvetlen befecsk motorja a TDI mint bárki másnak személyautóban)
Weitere wichtige geschichtliche Dieselmotor-Daten

1893 Patentierung des Dieselmotors
1897 Lauffähiger Dieselmotor
1910 Britisches Patent über „hydraulisch gesteuerte Einspritzung von Kraftstoffen in Dieselmotoren“ vom technischen Leiter der Vickers WerkeJames Mc Kechni
1923 Der erste LKW mit Dieselantrieb, gebaut bei Benz-MAN
1927 Bosch Einspritzpumpe serienreif für NKW
1936 Auf der IAA in Berlin Vorstellung des Daimler Benz 260 D
1975 Erster Großserieneinsatz von Verteilereinspritzpumpen im VW Golf
1978Erster PKW Dieselmotor mit Turboaufladung von Daimler-Benz
1986 Erste elektronisch geregelte Einspritzung bei BMW
1989 Erster direkt einspritzender Diesel von Audi im PKW
1990 Katalysator im Dieselmotor (VW)
1995 Biodiesel wird eingeführt (VW)
1996 Magnetventilgesteuerte Radialkolbenpumpe (VP 44) von Bosch
1996 Erster Vierventil-Dieselmotor von Opel
1997 Common–Rail im PKW von Fiat im Alfa 156
1998 Pumpe-Düse wird im PKW eingeführt von VW
2000 Partikelfilter von Peugeot
2004 3. Generation Common Rail mit Piezo Injektoren
2004 SCR-Kat im Nutzfahrzeug
2008 SCR-Kat im Pkw
2014 CRS3-25 Common-Rail-System mit 2500 bar
GTPeti2015-07-27 10:27:05 // 69672
"Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től"
Mint, hogy a CR elsőségét a Fiat-tól. Mint tudjuk, mindent összevetve messze övék a legjobb rendszer. Igazi gyermekbetegségei soha nem voltak.
.......................2015-07-27 09:10:01 // 69671
Ez is igaz,tartósságban a jtdm veri
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-27 09:01:04 // 69670
még is tovább bírják a JTD-k, mint a fos PD....az egyiket még mindig gyártják, a másik elkerült a süllyesztőbe....
.......................2015-07-27 08:22:05 // 69669
Azért példálózok mert a TDI technikai fejlesztés elsőségét nem lehet elvenni a VW től
Pusztán müszaki az észrevétel

Az hogy a TDi és sofőrje önző módon feltartja a forgalmat 70el találkozik,az sajnálatos
És szánalmas
.......................2015-07-27 08:03:15 // 69668
Azért mert a pd 2050 barral fecskendez
Ezért tökéletesebb az égés ergo jobb a fogyasztása a motornak

A jtdm alfák 1600baros CR rendszerüek
ethanol2015-07-27 07:51:58 // 69667
Örülök, hogy Neked, mint hozzáértőnek is jó a véleményed. Valami oknál fogva hitetlenek a gázolajosok.
alfa147,Gt2015-07-26 23:31:38 // 69666
Hello.Frissitettem a MES-t a 2.6-os verziora .Létezik hogy ami eddig magyar volt annak egy része most angol?Vagy elbaltáztam valamit?
GTPeti2015-07-26 23:19:39 // 69665
"Ja és sok haszongépjármü a mai napig a pumpendüseeinhetot használja mai napig,mert a legjobb a fogyasztás"

Azt, hogy PD Einheit-et használnak elhiszem (bár meglep). Azt viszont bocs, de nem, hogy egy CR-pumpa+CR-injektor páros "fogyasztása" mérhető különbséget okoz. Főleg, ha a megbízhatóságot és az élettartamot is számításba veszem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak